گلهاى آرامبخش ويژگيهاى زن نمونه در فرهنگ اسلام

زنده نگهداشتن سنت هاى پيامبر گرامى اسلام صلى الله عليه و آله از وظايف پراهميت هر مسلمانان است. سنت هاى بيادگار مانده از رسول خدا صلى الله عليه و آله همانند شاخه و برگ ها و ميوه هايى است كه بر پيكر درخت اسلام عزيز روئيده است و نمايى از يك زندگى زيباى خداپسندانه است كه مورد تاءييد و امضاى خدا و رسول الله است. حيات جامعه انسانى و اسلامى در گرو احياء سنت هاى نبوى است، جامعه اى كه از سنت هاى رسول الله فاصله هاى بگيرد به همان اندازه از حيات
سه‌شنبه، 18 فروردين 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
گلهاى آرامبخش ويژگيهاى زن نمونه در فرهنگ اسلام
گلهاى آرامبخش ويژگيهاى زن نمونه در فرهنگ اسلام
گلهاى آرامبخش ويژگيهاى زن نمونه در فرهنگ اسلام


نویسنده: مهدى رضائى
زنده نگهداشتن سنت هاى پيامبر گرامى اسلام صلى الله عليه و آله از وظايف پراهميت هر مسلمانان است. سنت هاى بيادگار مانده از رسول خدا صلى الله عليه و آله همانند شاخه و برگ ها و ميوه هايى است كه بر پيكر درخت اسلام عزيز روئيده است و نمايى از يك زندگى زيباى خداپسندانه است كه مورد تاءييد و امضاى خدا و رسول الله است. حيات جامعه انسانى و اسلامى در گرو احياء سنت هاى نبوى است، جامعه اى كه از سنت هاى رسول الله فاصله هاى بگيرد به همان اندازه از حيات حقيقى و معنوى فاصله گرفته است.
ازدواج از سنت هاى پيامبر خداست. اهميت احياء اين سنت مقدس تا بدانجاست كه رسول خدا درباره اش فرموده: هر كسى از سنت ازدواج روى گرداند از من نيست. زنده نگهداشتن اين سنت آنگاه معنى و مفهوم پيدا مى كند كه به تمام آداب توجه شود اينجا است كه چنين ازدواجى بنياد و بناى الهى مى گردد و دل و خانه اى كه بر اين اساس پيوند ازدواج برقرار سازند كانون رحمت و مودت مى شوند و زن در چنين فضايى همچون گلى آرامبخش جلوه مى كند و زمينه براى رشد و تعالى زن و مرد و تقرب آنان به سوى پروردگار مهيا مى گردد.
در اين مجموعه مختصر با هم نگاهى داريم به برخى از ويژگيهاى بهترين زن از زبان پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله به اميد روزى كه با تحقق رهنمودهاى پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله خانه هاى جامعه اسلامى بوستان پرطراوت و فرحبخش معنويت و حقيقت باشند.
متن کتاب "گلهاى آرامبخش ويژگيهاى زن نمونه در فرهنگ اسلام"




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.