در هر سنی چگونه موهای خود را سالم نگه دارید

در بازه سنی نوجوانی تا حدود 30 سالگی شما کارهای زیادی با موهای خود می‌کنید. زندگی اجتماعی شما بسیار فعال است، این بدین معناست که موهای خود را بسیار می‌شویید و بسیار درست می‌کنید. تمرینات ورزشی
پنجشنبه، 12 مرداد 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
در هر سنی چگونه موهای خود را سالم نگه دارید
در هر سنی چگونه موهای خود را سالم نگه دارید

مترجم: پریسا مرتضوی
منبع:راسخون
 


18-24 و 25 تا 30 سال:
در بازه سنی نوجوانی تا حدود 30 سالگی شما کارهای زیادی با موهای خود می‌کنید. زندگی اجتماعی شما بسیار فعال است، این بدین معناست که موهای خود را بسیار می‌شویید و بسیار درست می‌کنید. تمرینات ورزشی باعث عرق کردن شما می‌شود بنابراین بیشتر استحمام می‌کنید. از آنجا که باید در محیط کار مرتب و زیبا به نظر برسید مرتباً برای رنگ کردن موهایتان به آرایشگرتان مراجعه می‌کنید. به خاطر شستشوی مدام، حالت دادن، درست کردن و مدل دادن و مرتباً رنگ کردن، ممکن است موهای شما کمی خراب شوند. اما خوشبختانه در سن شما تا هنگامی که با موهایتان به خوبی رفتار کنید سلامت آنها برگشت پذیر خواهد بود.
احتمالاً در این سن شما بیش از هر سن دیگری به طور منظم به آرایشگاه می‌روید و این کمک می‌کند که موهایتان در شرایط خوبی باقی بمانند و نوک موهایتان مرتبا کوتاه شوند. کوتاه کردن موها و تغییر مدلشان نه تنها مفرح است، بلکه اعتماد به نفش شما را افزایش می‌دهد و راه آسانی برای عوض کردن ظاهرتان است.

31 تا 39 و40-45
خبر خوب اینست که شما احتمالاً تا کنون مدل موی مناسب خود را پیدا کرده‌اید و خبر نه چندان خوب اینست که احتمالاً موهای سفیدی لا به لای موهایتان ظاهر شده اند.
در این سن مدل موهایتان را بیشتر روش زندگی تان مشخص می‌کند تا مد روز. اگر شما یک مادر هستید (شاغل یا خانه دار) کاربردی بودن مدل موها اهمیت دارد. در اینجاست که شما بیشتر موهایتان را به همان شیوه طبیعی خود نگه میدارید تا زمان کمتری صرف رسیدگی به آنها شود. شاید دیگر آنقدر وقت نداشته باشید که موهای مجعدتان را با اتوی مو صاف کنید و بگذارید به همان حالت طبیعی خود باقی بماند.
در اوایل دهه سوم زندگی موهای سفید مسئله جدیدی است. اما تا سن 45 سالگی اگر تنها تعدادی موی سفید داشته باشید می‌توانید خود را خوش شانس محسوب کنید. برای پنهان کردن موهای سفید خود روشی اتخاذ کنید. اگر موهایتان بور است میتوانید از هایلایت استفاده کنید و همچنان که موهای سفید بیشتری ظاهرمی‌شوند آن را پررنگ تر کنید. اگر موهایتان مشکی و یا قهوه‌ای است در ابتدا موهای سفید را با ریمل مو پنهان کنید و همچنان که موهای سفید بیشتری ظاهر می‌شوند از رنگ موهای نیمه دائم استفاده کنید. استفاده از رنگ موهای دائمی آخرین مرحله است چرا که این رنگ موها بیشترین مراقبت را احتیاج دارند. ضمناً برای اینکه موهای سفید کمتر به چشم بیایند، می‌توانید موهایتان را به صورت لایه لایه کوتاه کنید.
دهه سوم زندگی، بهترین زمان برای بارداری است، این دوران بر موهای شما تأثیر ویژه‌ای میگذارد. این تأثیر برای هر کس متفاوت است، تأثیرات دورانِ بعد از بارداری را هم باید در نظر گرفت. موهای مجعد ممکن است صاف شوند، موها ممکن است چرب تر و یا خشک تر شوند و یا حتی رنگ موها ممکن است کمی تغییر کند. خود را برای تغییرات موها در دوران بارداری آماده کنید. ممکن است موهای شما در دوران بارداری بسیار براق و درخشنده به نظر برسند؛ اما ممکن است پس از به دنیا آمدن نوزاد دیگر این طور نباشند. وقتی شما باردار هستید موها رشد می‌کنند و چندان ریزش ندارند اما چند ماه پس از تولد نوزاد ناگهان همه موهای اضافه باهم میریزند. این ریزش خصوصاً در اطراف خط فرق سر بیشتر است.
سن 46-54
سن +55
در این سن احتمالاً بیشتر خانمها سعی میکنند موهای خود را کوتاه نگه دارند؛ چرا که باور دارند که وقتی سنشان بالاتر رفت دیگر موهای بلند برایشان مناسب نیست. این فکر درستی نیست. موهای بلند می‌توانند شما را جوان‌تر نشان دهند. از مدل موهای بلند اجتناب نکنید. موهایی که بلندیشان تا گوشها و یا بیشتر باشد کاملاً برای سن شما مناسب است.
رنگ هم مسئله‌ای دیگر است. تا این سن شما حتماً تصمیم‌تان را در مورد موهای سفیدتان گرفته‌اید؛ اینکه با آنها کنار بیایید یا آنها را بپوشانید. اگر موهایتان را رنگ می‌کنید به جای رنگ‌های تیره از رنگهای روشنتر استفاده کنید، این رنگها با رنگ پوست شما بیشتر هماهنگی دارند چرا که همانطور که سنتان بالاتر می‌رود پوستتان پریده رنگ‌تر می‌شود.
هرچه سن بالاتر می‌رود موها خشک‌تر می‌شوند بنابراین دیگر موهای ابریشمی قبل را ندارید. فراموش نکنید که از شامپوهای غنی و مرطوب کننده و همچنین نرم کننده‌ها استفاده کنید. هر چند هفته یک بار از نرم کننده های قوی برای موهای خود استفاده کنید.
شیوه زندگی
موهای شما تنها نشان زیبایی‌تان نیستند بلکه بازتابی هستند از آنچه در درون بدن شما اتفاق می‌افتد. تمام توصیه‌هایی که به سلامتی عمومی کمک می‌کنند برای سلامت موها نیز مفید هستند؛ توصیه هایی مثل: نوشیدن مقادیر زیادی آب، داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل و نیز کاهش اضطراب در زندگی. کمبود آب چه به دلیل ننوشیدن آب باشد، چه به دلیل اثرات استفاده از الکل، باعث خواهد شد موهای شما خشک و شکننده شوند.
خوردن غلات، پروتئین (از جمله تخم مرغ، مرغ و ماهی)، میوه ها و سبزیجات و اسیدهای چرب ضروری، همگی به رشد موها و سلامت آنها کمک می‌کنند. مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت موها عبارتند از ویتامین B کمپلکس، بتاکاروتن، منیزیم، سیلیس و روی، همچنین اسیدهای چرب ضروری که در مواد غذایی‌ای مانند ماهی های چرب و بذر کتان وجود دارند. صبور باشید– حداقل دو ماه زمان لازم است تا بتوانید تأثیر تغییر در شیوه زندگی خود را در موهایتان مشاهده کنید.
نور خورشید، سالنهای ورزشی و شنا، گرچه برای سلامت شما بسیار مفید هستند، اما برای موهایتان چندان مفید نیستند. در سالن ورزش، اگر مجبور هستید مکرراً موهای خود را بشویید هر بار از یک شامپو ملایم فرموله شده استفاده کنید.
اگر شناگر هستید، یک شامپوی ملایم و یک نرم کننده قوی را در ساکِ شنای خود داشته باشید. برای مقابله با اثرات کلر از پاک کننده‌های ملایم و مرطوب کننده های غنی استفاده کنید. با موهایی که در معرض آفتاب قرار گرفته اند نیز همین برخورد را داشته باشید.
ماساژ شانه، گردن و پوست سر، باعث می‌شود تنشی که در پوست سر وجود دارد از بین برود. تنش همچنین می‌تواند باعث تغییر تعادل روغن پوست سر شود. تحت استرس و تنش قرار داشتن به مدت زمانی طولانی ممکن است باعث ایجاد شوره در سر شود.
دست آخر اینکه به خاطر داشته باشید هر عادتی در شیوه زندگی که بر سلامت شما اثرگذار باشد می‌تواند بر موهای شما نیز تأثیر بگذارد.

 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.