تنظیم خانواده به هر کسی کمک می کند

تنظیم خانواده به زنان کمک می کند تا خودشان را از حاملگی ناخواسته محافظت کنند . در نتیجه زندگی بسیاری از زنان از حاملگی پرخطر و سقطهای غیر سالم در امان می ماند . اگر همه خانمها می توانشتند از حاملگی پر خطر در امان باشند ، میزان مرگ و میر مادران به یک چهارم میرسید .همچنین ، بسیاری از روش های پیشگیری از بارداری مزایای دیگری نیز دارد به عنوان مثال بعضی روش های هورمونی پیشگیری از بارداری از برخی سرطانها جلوگیری می کند و یا کاندوم به پیشگیری از
شنبه، 5 ارديبهشت 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تنظیم خانواده به هر کسی کمک می کند
تنظیم خانواده به هر کسی کمک می کند
تنظیم خانواده به هر کسی کمک می کند





ارایه دهندگان خدمات می توانند با توجه به کاری که انجام می دهند مغرور شوند و افتخار نمایند زیرا تنظیم خانواده به همه افراد کمک می کند . در اینجا به برخی از آنها اشاره می شود :

زنان :

تنظیم خانواده به زنان کمک می کند تا خودشان را از حاملگی ناخواسته محافظت کنند . در نتیجه زندگی بسیاری از زنان از حاملگی پرخطر و سقطهای غیر سالم در امان می ماند . اگر همه خانمها می توانشتند از حاملگی پر خطر در امان باشند ، میزان مرگ و میر مادران به یک چهارم میرسید .همچنین ، بسیاری از روش های پیشگیری از بارداری مزایای دیگری نیز دارد به عنوان مثال بعضی روش های هورمونی پیشگیری از بارداری از برخی سرطانها جلوگیری می کند و یا کاندوم به پیشگیری از انتقال بیماریهای مقاربتی از جمله لیدز کمک می کند .

کودکان :

تنظیم خانواده با فاصله گذاری مناسب بین تولد فرزندان ،باعث نجات جان فرزندان می شود .سالانه بین 15-13 میلیون کودک زیر 5 سال از بین می روند .اگر فاصله تولد فرزندان حداقل 2 سال باشد ، از 4-3 میلیون مرگ کودکان پیشگیری می شود .

مردان :

تنظیم خانواده به مردان و زنان کمک می کند که مراقب خانواده خود باشند .
مردان در سراسر جهان می گویند که با تنظیم خانواده امکان فراهم کردن زندگی بهتری برای خانواده به وجود می آید .

خانواده ها :

تنظیم خانواده به سلامت خانواده کمک می کند .زوج هایی که فرزند کمتری دارند توانایی تامین غذا ، لباس ، مسکن و آموزش بهتری برای فرزندانشان دارند .

ملت ها :

تنظیم خانواده به توسعه ملت ها کمک می کند . در کشور هایی که زنان دارای فرزند بسیارکمتری نسبت به مادران خود هستند وضعیت اقتصادی مردم آن کشور با سرعت بیشتری بهبود می یابد .

کره زمین :

اگر خانواده فرزندان کمتری در آینده داشته باشد از دو برابر شدن جمعیت 9/5 میلیاردی کره زمین در کمتر از 50 سال آینده جلوگیری می شود .در آینده منابع طبیعی مورد نیاز شامل آب و خاک حاصلخیز کاهش خواهد یافت .بنابراین با کاهش رشد جمعیت هر فردی فرصت بهتری برای یک زندگی خوب خواهد داشت .

مشاوره :

مشاوره حیاتی است .در نتیجه مشاوره ، ارایه دهندگان خدمات تنظیم خانواده به مراجعین کمک می کنند که آنها در چهار چوب مسایل بهداشت باروری ، روش تنظیم خانواده مناسب را انتخاب کرده و از آن استفاده کنند . مشاوره خوب رضایت بیشتر مراجعین را به همراه دارد .همچنین مشاوره خوب به مراجعین کمک میکند که از روش های تنظیم خانواده به مدت بیشتری و با موفقیت بیشتری استفاده کنند .

انتخاب آگاهانه در تنظیم خانواده به چه معنا است ؟

زمانی که فرد بر اساس آگاهی ، تفکر و اطلاعات صحیح و سود مند انتخابی انجام میدهد انتخاب آگاهانه صورت گرفته است .یکی از اهداف مهم مشاوره تنظیم خانواده کمک کردن به مراجعه کننده برای انتخاب آگاهانه در زمینه بهداشت باروری و تنظیم خانواده است .

آگاهانه به این معنا است که :

مراجعین اطلاعات صحیح ،واضح و اختصاصی که برای تصمیم گیری درباره انتخاب روش جلوگیری از باردای نیاز دارند دریافت کنند .برنامه تنظیم خانواده با کیفیت خوب هر روش را بر حسب نیاز معرفی می کند و از سر ریز شدن اطلاعات و ارایه اطلاعات اضافی جلوگیری کرده و به مراجعین کمک میکند که از روش به طور اثر بخش و بی خطری استفاده کند .
مراجعین نیازهای خود را درک کنند زیرا درباره وضعیت خود فکر کرده اند .یک برنامه مناسب تنظیم خانواده از طریق بحث های چهره به چهره و انفرادی مشاوره و پیام های وسایل ارتباط جمعی میتواند یه مراجعین کمک کند که روش هایی را انتخاب کنند که با نیازهای آنها هماهنگ باشد .

انتخاب به این معنی است که :

چند روش به مراجعین معرفی شده باشد تا از میان آنها بتوانند انتخاب کنند . برنامه های تنظیم خانواده ای که کیفیت خوبی دارد روش های مختلفی که با نیازهای افراد گوناگون هماهنگ است را معرفی کرده و از معرفی تنها یک یا دو روش خودداری میکند .همچنین اگر او توانایی در اختیار قرار دادن یک روش یا خدمات مربوط به آن روش را نداشته باشد مراجعین را به یک مرکز دیگر ارجاع می دهد .
مراجعین خودشان تصمیم بگیرند .ارایه دهندگان خدمات به مراجعین کمک کنند در باره تصمیماتشان فکر کنند ،ولی هرگز نباید انها را مجبور به انتخاب یک روش معین کنند .
منبع: www.sums.ac.ir




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.