حالت رو به پایین شکم در بارداری

آیا معنی واقعی حالت را در حاملگی می‌دانید؟ برای اطلاعات بیشتر متن زیر را بخوانید آیا واقعا در حاملگی حالت شکم رو به پایین است؟ واقعا شگفت انگیز است که بدانیم چگونه مردم صدها روش برای تعیین جنسیت نوزادان ارائه می‌کنند.
يکشنبه، 12 شهريور 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
حالت رو به پایین شکم در بارداری
حالت رو به پایین شکم در بارداری

مترجم: مهناز مزارعی
منبع:راسخون
 

آیا معنی واقعی حالت را در حاملگی می‌دانید؟ برای اطلاعات بیشتر متن زیر را بخوانید
آیا واقعا در حاملگی حالت شکم رو به پایین است؟ واقعا شگفت انگیز است که بدانیم چگونه مردم صدها روش برای تعیین جنسیت نوزادان ارائه می‌کنند.
اگر شما حامله هستید یا فرزند دارید، باید تعدادی روش جادویی را برای تعیین جنسیت کودک خود شنیده باشید. خوب، برخی از این تکنیک‌ها واقعیت دارد و بعضی‌ها کار آمد نیست. نیازی به گفتن نیست که علم هیچ کدام از این داستان‌های قدیمی را پشتیبانی نمی‌کند! بنابراین، قبل از اینکه ما در واقع عمیق‌تر این موضوع را بررسی کنیم مسائل مرتبط با آن را مورد بررسی قرار دهیم.
یک پسر ... یا شاید دختر؟

اسطوره

بسیاری از مردم بر این باورند که اگر زن شکم افتاده‌ای داشته باشد، احتمالا یک پسر را باردار است. به طور خلاصه، این بدان معنی است که اگر شما در حاملگی شکم رو به بالا داشته باشید، یک دختر بچه را باردارید. شواهدی وجود ندارد که کجا و چگونه این اسطوره ایجاد شده است، بنابراین، این یک نظریه بی اساس و عجیب و غریب است که احتمالا فقط سرگرم کننده است.

واقعیت

شکل شکم شما با موقعیت جنین تعیین می‌شود. موقعیت جنین بر اساس قرار دادن عضلات رحمی و عضلات لگن که کودک را نگه می‌دارند، است. بنابراین، اگر شکم شما روبه بالا بود، به این معنی است که کودک شما در قسمت بالای رحم واقع شده است. هنگامی که شکم شما پایین است، به این معنی است که نوزاد شما به لگن نزدیکتر است. زنان با انقباض عضلات شکم و رحم، نوزادشان اغلب قسمت بالاتر شکم گاهی اوقات درست زیر سینه قرار دارد، زنان سالخورده با عضلات نسبتا ضعیف‌تر تمایل دارند که فشار کمتری به آ‌نها وارد شود. همچنين زنان با رحم وسیع‌تر دچار انقباض عظيم‌تری می‌شوند، از سوی دیگر، زنان دارای رحم تنگ‌تر هستند انقباضات کمتری را دچار می‌شوند. باز هم، این فقط یک قاعده کلی است، پس از همه، آن کودک شما است که تصمیم می‌گیرد کدام قسمت را برای ضربه زدن در اولویت قرار دهد.

علم پزشکی چه می‌گوید؟

از آنجایی که پایین بودن شکم در حاملگی بدان معنی است که کودک شما نزدیک به لگن واقع شده است، باید مراقب باشید. نزدیکی به لگن ممکن است منجر به زایمان زودرس، یا حتی سقط جنین شود. از این رو، اگر شما به طور خطرناکی شکم رو به پایین دارید باید وزن‌های سنگین را بلند نکنید و فعالیت‌های شدید انجام ندهید که ممکن است کودک را در لگن تحریک کند. استراحت برای این زنان توصیه می‌شود تا شانس زایمان زودرس یا سایر حوادث را کاهش دهند. اگر مراقبت و احتیاط لازم را انجام دهید، ممکن است که خطر برطرف شود، بنابراین موقعیت قرار گرفتن کودک برای زایمان بسیار اهمیت دارد.
تنها راه شناختن جنس کودک با انجام غربالگری مانند سونوگرافی یا آزمایش مایع آمنیوتیک است. حاملگی با شکم رو به پایین قطعا نشانه‌ای از یک پسر نیست. از این رو، به این اسطوره اعتقاد نداشته باشید؛ زیرا شما ممکن است شاهزاده خانم کوچک خود را حتی قبل از اینکه او متولد شود ناراحت کنید!
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.