دلیل اصلی گرفتگی عضلات پس از تخمک‌گذاری

گرفتگی عضلانی بعد از تخمک‌گذاری موجب درد می‌شود که مشابه با تجربه درد در طول دوره تخمک‌گذاری است. بخش پایین شکم تمایل به گرفتگی و درد را به پاهای شما و پشت می‌کشاند. با خواندن این مقاله جزئیات
دوشنبه، 13 شهريور 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
دلیل اصلی گرفتگی عضلات پس از تخمک‌گذاری
دلیل اصلی گرفتگی عضلات پس از تخمک‌گذاری

مترجم: مهناز مزارعی
منبع:راسخون
 
کلید واژگان: تخمک‌گذاری، زن، درد، قاعدگی
گرفتگی عضلانی بعد از تخمک‌گذاری موجب درد می‌شود که مشابه با تجربه درد در طول دوره تخمک‌گذاری است. بخش پایین شکم تمایل به گرفتگی و درد را به پاهای شما و پشت می‌کشاند. با خواندن این مقاله جزئیات بیشتری را می‌دانید.
خستگی، سرگیجه و خستگی پس از تخمک‌گذاری طبیعی است. گرفتگی و درد شکمی بعضی علائم دیگر است که در دوره تخمک‌گذاری ظاهر می‌شود. کمردرد و درد شکم و پشت معمولا به دلیل انقباض رحم رخ می‌دهد. گرفتگی‌های تخمک‌گذاری می‌تواند باعث ناراحتی وحشتناکی از جمله کمر درد و لکه بینی شود.

علل کمردرد پس از تخمک‌گذاری

در مرحله دوم چرخه قاعدگی، احتمال بیشتری برای درد در قسمت پایین شکم و در نزدیکی تخمدان وجود دارد. درد می‌تواند متناوب یا طولانی مدت باشد. اگر قبل از قاعدگی درد ناخوشایندی را تجربه می‌کنید، باید به پزشک مراجعه کنید دلایل احتمالی چنین نوع گرفتگی در زیر توضیح داده شده است.

تغییر مخاط

لوله فالوپ ممکن است به علت تراکم مخاط، که قبل از تخمک‌گذاری دفع می‌شود، موجب تورم و درد شود. انباشتگی مخاط پس از تخمک‌گذاری باعث درد شکمی می‌شود.

انسداد خون

هنگامی که یک رگ خونی در طی انقباض فولیکول تخمدان برای تخمک‌گذاری شکسته شود، مقدار کمی خون ممکن است تخلیه شود. این نیز می‌تواند یکی از دلایل درد پس از تخمک‌گذاری باشد.

یبوست

یکی دیگر از دلایل درد و گرفتگی شکمی یبوست است. یبوست پس از تخمک‌گذاری می تواند باعث گرفتگی‌های شدید شکمی شود.

کشش تخمدان

کشش تخمدان نیز موجب درد تخمک‌گذاری می‌شود که مشابه درد ناشی از قاعدگی است.

لکه بینی پس از تخمک‌گذاری

اگرچه لکه بینی پس از تخمک‌گذاری به ندرت اتفاق می‌افتد، یک لکه خونی رنگ در لباس زیر شما زمانی که فولیکول پاره می‌شود و تخمک به رحم منتقل می‌شود مشاهده می‌شود. اگر لکه بینی دو هفته قبل از شروع قاعدگی مشاهده شود، در واقع علائم تخمک گذاری است. در این دوره بیشتر درچار درد شکم می‌شوید.

گرفتگی تخمدان و بارداری

حاملگی زمانی اتفاق می‌افتد که تخمک آزاد شده پس از تخمک‌گذاری با موفقیت به تخم تبدیل شود در این دوره گرفتگی شکمی مانند درد زمان قاعدگی تجربه می‌کنید. رحم تغییر می‌کند و جنین شروع به رشد می‌کند و فشاری که به شکم شما وارد می‌شود باعث درد می‌شود.

زمان مراجعه به پزشک

شدت درد از یک زن به یک دیگر متفاوت است. در حالیکه بعضی از افراد ممکن است درد نداشته باشند بدن شما سنگین و پف می‌کند و گرفتگی ممکن است به پاهای شما و کل پشت برسد. هر فعالیتی با چنین ناراحتی‌هایی در بدن دشوار است. استفراغ، حالت تهوع و سرگیجه نیز پس از تخمک‌گذاری رایج است. همانطور که قبلا گفته شد، اگر درد شدید لگن، گرفتگی شکمی و کمر درد را تجربه کنید، باید به پزشک مراجعه کنید. موارد متعدد گزارش شده است که این نوع گرفتگی ناشی از اندومتریوز و کیست تخمدان است.
میوه تازه، سبزیجات و ملین‌های طبیعی را در رژیم غذایی خود اضافه کنید. مصرف کافئین به دلیل اینکه موجب گرفتگی‌های شکمی می‌شود کاهش دهید. تمرینات ملایم و تمرین تنفس را در نظر بگیرید تا آرامش بدن خود را پس از تخمک‌گذاری و در طول دوره حفظ کنید
 


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.