نرم افزار مهندسی سالیدورک 2008

نرم افزار Solidworks یک نرم افزار قدرتمند در زمینه ی طراحی وخصوصا طراحی سه بعدی است. در این نرم افزار بخش های مجزایی برای مدل سازی وعملیات ورق کاری وجوش کاری وریخته گری وقالب سازی وهم چنین تحلیل تنش و مدلسازی رفتار ومقاومت قطعه تحت بار گذاری های گوناگون وجود دارد. ویژگی برجسته ی این نرم افزار در مقایسه با نرم افزار های مشابه برخورداری از محیط ساده وآسان می باشد.
سه‌شنبه، 29 ارديبهشت 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نرم افزار مهندسی سالیدورک 2008
نرم افزار مهندسی سالیدورک 2008
نرم افزار مهندسی سالیدورک 2008





SolidWorks چیست ؟

نرم افزار Solidworks یک نرم افزار قدرتمند در زمینه ی طراحی وخصوصا طراحی سه بعدی است. در این نرم افزار بخش های مجزایی برای مدل سازی وعملیات ورق کاری وجوش کاری وریخته گری وقالب سازی وهم چنین تحلیل تنش و مدلسازی رفتار ومقاومت قطعه تحت بار گذاری های گوناگون وجود دارد.
ویژگی برجسته ی این نرم افزار در مقایسه با نرم افزار های مشابه برخورداری از محیط ساده وآسان می باشد.
علی رغم سادگی وسهولت کاربرد این نرم افزار دارای توانای چشم گیر در زمینه ی طراحی است.

نرم افزار مهندسی سالیدورک 2008

نرم افزار مهندسی سالیدورک 2008

نرم افزار مهندسی سالیدورک 2008

بخش های اصلی:

1-Part (طراحی قطعه)
2-Assembly (مونتاژ قطعه)
3-DRAWING (تولید نقشه در نماهای جور وا جور)
همان طور که مشخص شد این نرم افزار دارای سه بخش اصلی است.
توضیح مختصر این که ما در محیط پارت قطعات مختلف رو طراحی می کنیم که طراحی هر کدام می تواند از قطعات ساده شرو ع بشود وتاطراحی های پیچیده که طراح وقت زیادتری روی اجزای جزئیات می گذارد متفاوت باشد.
در محیط اسمبل اجزای مختلف به هم وصل می شوند که البته باید قبل این بخش در محیط پارت قطعات مختلف رو کاملا درست ودقیق طراحی کرده باشیم.
کلا جا برای پیشرفت در این نرم افزار بسیار زیاده و در حقیقت یک CATIAی کوچک است که می شود با هاش کار کرد والبته بهترین نرم افزاری که برای شروع طراحی ها می شود ازش استفاده کرد وبعد سراغ بخشی از CATIA رفت.
این نرم افزار از نرم افزار های رایج طراحی های سه بعدی در کشور ماست ودر بسیاری رشته ها حتی گاهی در جزو واحد های نقشه کشی صنعتی اموزش داده میشه.
یاد گیری آن به عنوان یکی از نرم افزارهای کاربردی برای دانشجویان رشته مهندسی پزشکی گرایش بیومکانیک توصیه می گردد. چون هم ساده است وبرای شروع کار با سری نرم افزار های مهندسی مثل مکانیک حرف اولو میزنه. وهم میشه باهاش به مرور زمان طرح های پیچیده تری درست کرد.
منبع: www.dezmed.com




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما