کشمش و بهداشت دهان و دندان

کشمش منبع غني فنول است که فعاليت آنتي اکسيدان را بر عهده دارد و از آسيب سلول هاي بدن جلوگيري مي کند. اين ميوه ي خشک سرشار از نوعي عنصر معدني موسوم به بور است. اين عنصر براي حفظ سلامت بدن بسيار حياتي است براي حفظ سلامت استخوان ها و جلوگيري از ابتلا به پوکي استخوان - به ويژه در زنان سالمند - از اهميت خاصي برخوردار است.
سه‌شنبه، 12 خرداد 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کشمش و بهداشت دهان و دندان
کشمش و بهداشت دهان و دندان
کشمش و بهداشت دهان و دندان


کشمش منبع غني فنول است که فعاليت آنتي اکسيدان را بر عهده دارد و از آسيب سلول هاي بدن جلوگيري مي کند.
اين ميوه ي خشک سرشار از نوعي عنصر معدني موسوم به بور است. اين عنصر براي حفظ سلامت بدن بسيار حياتي است براي حفظ سلامت استخوان ها و جلوگيري از ابتلا به پوکي استخوان - به ويژه در زنان سالمند - از اهميت خاصي برخوردار است.
به خاطر داريد که زمان کودکي مادرتان همواره به شما توصيه مي کرده که براي حفظ بينايي و سلامت چشم بايد هويج بخوريد، اما در بزرگ سالي ميوه اي که مي تواند بيشتر از هويج اين نقش مهم را ايفا کند، کشمش است.
کشمش برخلاف مزه شيرين و حالت چسبنده، نه تنها باعث پوسيدگي دندان ها و بيماري هاي لثه نمي شود، بلکه بهداشت دهان و دندان را بهبود مي بخشد.
کشمش حاوي نوعي ماده شيميايي مؤثر در کشتن باکتري هاي عامل بروز پوسيدگي دندان است.
به علاوه قندهاي موجود در کشمش که بيشتر فراکتوز و گلوکز هستند، مانند ساکارز که عامل اصلي ابتلا به بيماري هاي دهان و دندان است، در پوسيدگي دندان ها نقش ندارند.
کشمش حاوي کالري بالا، پروتيين، کربوهيدارت، فيبر خوراکي، قند، چربي، آب، ويتامين آ، بتاکاروتن، ويتامين «ب 1»، ويتامين «ب 2»، ويتامين «ب 3» ويتامين «ب6» ويتامين «ث»، ويتامين کا، اسيد پانتوتنيک، کلسيم، مس، آهن، منيزيم، منگنز، فسفر، پتاسيم، سلنيوم، سديم و روي موجود است. (1)

پي نوشت :

1. روزنامه کيهان، 1386/7/12.

منبع: مجله نامه ي جامعه شماره 39




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.