اسحاق نیوتن - یک دانشمند بزرگ

اسحاق نیوتن یکی از بزرگترین دانشمندان جهان بود. او در ریاضیات، فیزیک، نجوم و بسیاری زمینه های دیگر تحقیق کرد.
شنبه، 4 آذر 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
اسحاق نیوتن - یک دانشمند بزرگ
اسحاق نیوتن - یک دانشمند بزرگ

مترجم: محمد علی آصفی پور
منبع:راسخون
 

اسحاق نیوتن یکی از بزرگترین دانشمندان جهان بود. او در ریاضیات، فیزیک، نجوم و بسیاری زمینه های دیگر تحقیق کرد.
نیوتن در سال 1642 متولد شد. او در مزرعه خانواده اش کار کرد، اما واقعا علاقه مند به کشاورزی نبود. پدرش قبل از اینکه اسحاق متولد شود فوت کرد. در دوران کودکی او زمان زیادی را با مادر بزرگ خود صرف کرد. نیوتن دوستان زیادی نداشت و هرگز ازدواج نکرد.
نیوتن اکثر کارهای علمی خود را در کمبریج انجام داد، جایی که او سالها پروفسور آنجا بود. اگر چه برخی از دانشمندان دیگر از کار او انتقاد کردند، او در سراسر اروپا تحسین برانگیز بود. ملکه آن، نیوتن را یک شوالیه ساخت. او در سال 1727 درگذشت و در کلیسای وست مینستر در لندن دفن شد.
اسحاق نیوتون دانشمند جوان بسیار جاه طلبی بود که آزمایش های خود را با دقت انجام میداد. نظریه اصلی او این بود که همه چیز در طبیعت را می توان از طریق ریاضیات توضیح داد. همه دانشمندان نظر مشابهی نداشتند.
نیوتن ستاره شناس بود، که زمین، سیارات و ستاره ها را مطالعه کرد. او برای نظریه‌ی گرانشش شناخته شده بود، که در آن ادعا کرد که تمام اجسام جهان دارای نیروی گرانشی هستند که اشیاء دیگر را به سمت خود میکشند. یک سیب به سطح زمین درست مانند زمین به سمت خورشید کشیده می شود. او همچنین نشان داد که سیاره ها در اطراف خورشید در مدارهای بیضوی حرکت می کنند. نظریه ی گرانش او برای مدت زمانی طولانی در فیزیک غالب بود.
او همچنین آزمایش های نور را انجام داد و متوجه شد که نور طبیعی از بسیاری رنگ ها تشکیل شده است. او از منشورها برای شکستن نور به رنگین کمانی از رنگها استفاده کرد. نیوتن یک نوع جدید از تلسکوپ را که از لنز استفاده می کرد، اختراع کرد. این تلسکوپ اشیا را بزرگتر نشان میداد.
نیوتن در کتاب خود "اصول ریاضی" سه قانون حرکت را شرح می دهد:
هر جسم در حال حرکتی تا زمانی که چیزی آن را متوقف نکرده به حرکت خود ادامه میدهد. یک جسم که بر روی زمین قرار دارد، تا زمانی که نیرویی آن را به حرکت در نیاورد، همچنان در آنجا قرار خواهد داشت.
شتاب زمانی اتفاق می افتد که یک نیرو بر یک جرم اعمال شود. هر چه جرم بزرگتر باشد، نیروی بیشتری برای جابجایی‌اش مورد نیاز است. به عنوان مثال، شما نیاز به نیروی بیشتری برای هل دادن یک ماشین دارید تا هل دادن یک دوچرخه.
برای هر عمل یک عکس العمل برابر و در جهت مخالف وجود دارد. برای مثال، یک موشک، با موتورهای خود زمین را هل می دهد، اقدام مخالف، موشک را به آسمان می برد.
این اصول در آن زمان بسیار دشوار بود. فقط چند نفر واقعا می دانستند که منظور نیوتون چبست.
نیوتن همچنین مقدار زیادی از زندگی خود را به کیمیاگری اختصاص داده بود. او آن را دقیق مطالعه کرد و معتقد بود که او یک فرد خاص بود که توانایی های جادویی و خردمندانه را برای تغییر مواد و اشیاء داشت. نیوتن می خواست این مطالعات را برای خود نگاه دارد؛ بنابراین او هیچ اثر کیمیاگری از خود منتشر نکرد. در آن زمان، کیمیاگری موضوعی بسیار بحث برانگیز بود که همه آن را قبول نمیکردند.
گرچه نیوتون یکی از بزرگترین دانشمندان زمان خود بود، او کار خود را بر اساس اکتشافات گالیله و دیگر دانشمندان انجام داد که پیش از او زندگی می کردند. دانشمندان نسل های بعد نیوتون را تحسین می کردند. آلبرت اینشتین، دانشمند قرن بیستم، به شدت به کارهای نیوتن فکر میکرد، اگرچه تئوری نسبیت عام، دور از ایده‌های نیوتون بود.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما