آلبرت انیشتین - زندگی و اکتشافات

آلبرت اینشتین دانشمندی معروف بود که به طور کامل تغییری در نحوه دید مردم جهان به جهان و کیهان به .جود آورد. اینشتین نظریه های بسیاری را ارائه کرد که ثابت میکرد که چیزهایی مانند گرانش، نور، انرژی و
يکشنبه، 12 آذر 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
آلبرت انیشتین - زندگی و اکتشافات
آلبرت انیشتین - زندگی و اکتشافات

مترجم: محمد علی آصفی پور
منبع:راسخون
 

آلبرت اینشتین دانشمندی معروف بود که به طور کامل تغییری در نحوه دید مردم جهان به جهان و کیهان به .جود آورد. اینشتین نظریه های بسیاری را ارائه کرد که ثابت میکرد که چیزهایی مانند گرانش، نور، انرژی و ماده با یکدیگر همبستگی دارند. در ابتدا، تعداد کمی از دانشمندان می توانستند نظریه های اینشتین را درک کنند، اما زمان گذشت تا دانشمندان دیگر نشان دادند که آنها درست هستند.
آلبرت اینشتین در سال 1879 در اولم آلمان متولد شد و در مونیخ بزرگ شد. او دانش آموز خوبی در مدرسه نبود و تنها کارهایی را که به آنها علاقه مند بود انجام میداد مانند پرداختن به علم و ریاضیات. در سنی که بسیار جوان بود، آلبرت جوان در مورد رمز و رازهای جهان شروع به فکر کردن کرد.
پس از مدرسه، انیشتین به سوئیس رفت و سعی کرد که در آنجا معلم شود، اما او نمیتوانست شغلی پیدا کند. او برای کار به اداره ثبت اختراع سوئیس در برن رفت و در آنجا در ضمن روی اختراعاتی که دیگران کرده بودند مطالعه میکرد.
آلبرت پس از طلاق گرفتن از اولین همسرش، که یک همکلاسی او بود، به برلین رفت و در آنجا با دختر عموی خود، السا، ازدواج کرد. او مدت زمانی طولانی در برلین زندگی کرد و بسیاری از نظریه های علمی اش را توسعه داد. اینشتین به خوبی شناخته شده بود و از همین رو او را به دانشگاه های سراسر جهان دعوت میکردند تا درباره اکتشافات خود صحبت کند. در سال 1921 جایزه نوبل فیزیک را دریافت کرد.
در عین حال همه چیز در آلمان شروع به تغییر کرد. اینشتین برعلیه نازی ها و ایده هایشان برای کنترل جهان و کشتار یهودیان بود. در عوض نازی ها از او و نظریه هایش متنفر بودند و اکثر کتاب های او را سوزاندند.
اینشتین تصمیم گرفت آلمان را ترک کند و به ایالات متحده برود. هنگامی که جنگ جهانی دوم در سال 1939 آغاز شد، اینشتین متوجه شد که دانشمندان آلمانی در حال کار بر روی یک بمب هستند که می تواند هزاران نفر را بکشند. وی نامه ای به رئیس جمهور آمریکا برای هشدار دادن به او نوشت و اظهار داشت که آمریکائی ها نیز لازم است ساخت یک بمب از همان نوع را شروع کنند.
در سال 1941، دولت آمریکا پروژه منهتن را آغاز کرد که منجر به ساخت بمب اتمی شد. دو تا از این بمب ها بر هیروشیما و ناگازاکی برای پایان دادن به جنگ و بر علیه ژاپن رها شدند. انیشتین هنگامی که خبرها را شنید، وحشت زده بود. او می خواست جهان از انرژی اتمی برای مقاصد صلح آمیز استفاده کند.
اینشتین بیست سال پایانی زندگی خود را در پرینستون طی کرد و در آنجا به کارهای علمی خود ادامه داد. او در 18 آوریل 1955 درگذشت.
یکی از معروف ترین معادلاتی که تاکنون نوشته شده است از آلبرت انیشتین است: 2E = mc. انرژی برابر است با جرم ضرب در مربع سرعت نور. این معادله نشان می دهد که جرم می تواند به انرژی تبدیل شود. از آنجا که سرعت مربع نور مقدار بسیار زیادی است، حتی مقدار کوچکی از جرم میتواند به مقدار زیادی انرژی تبدیل شود.
این به این معناست که، به عنوان مثال، انرژی کافی در یک لیوان آب وجود دارد تا یک هفته برای کل یک شهر مانند لندن تأمین برق کند. مشکل این است که چگونه انرژی را از جرم بیرون بیاورید. این معادله منجر به ساخت بمب اتمی شد. اولین بمب فقط 0.6 گرم جرم داشت، اما دانشمند آن را به انرژی‌ای اندازه کافی عظیم برای نابودی کل یک شهر تبدیل کردند.
آلبرت انیشتین - زندگی و اکتشافات
تمبر روسی به افتخار آلبرت انیشتین
انیشتین همچنین فکر کرد که فضا و زمان با هم ارتباط نزدیک دارند. او فکر کرد که تنها سه بعد در اشیاء وجود ندارد، بلکه چهارتاست - چهارمین زمان بود. دانشمندان دیگری که کار او را ادامه دادند ادعا کردند که ممکن است به گذشته و آینده سفر کنید. حفره های سیاه ممکن است تونلی باشند که بتوانید از طریق آنها در زمان به عقب و جلو بروید.
بنا بر نظریه انیشتین، تمام اشیاء مسیرهای منحنی را دنبال می کنند و توسط گرانش یک جسم جذب می شوند. اگر شما نزدیک به یک شی بسیار بزرگ مانند یک سیاره باشید زمان به آرامی می گذرد. این به این معنی است که ساعت یک هواپیما سریعتر از یک ساعت در فرودگاه کار میکند زیرا هواپیما دورتر از زمین است.
 


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.