برخورد مسالمت آميز با جوش صورت!

گاهي اوقات به نظر مي رسد که مراقبت از پوست و کنترل آن غير ممکن است به خصوص زماني که صبح از خواب بيدار مي شويد و يک جوش بزرگ روي بيني و يا يک تبخال گوشه ي لب خود مي بينيد. ولي خبر خوش اين است که راه هايي براي پيشگيري و درمان جوش هاي ساده وجود دارند. جوش زماني ايجاد مي شود که پوست با نوعي چربي به نام سبوم که به طور طبيعي پوست و مو را چرب نگه مي دارد، مسدود شود. آکنه معمولا در دوران بلوغ که
چهارشنبه، 13 خرداد 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
برخورد مسالمت آميز با جوش صورت!
 برخورد مسالمت آميز با جوش صورت!
برخورد مسالمت آميز با جوش صورت!






گاهي اوقات به نظر مي رسد که مراقبت از پوست و کنترل آن غير ممکن است به خصوص زماني که صبح از خواب بيدار مي شويد و يک جوش بزرگ روي بيني و يا يک تبخال گوشه ي لب خود مي بينيد. ولي خبر خوش اين است که راه هايي براي پيشگيري و درمان جوش هاي ساده وجود دارند.
جوش زماني ايجاد مي شود که پوست با نوعي چربي به نام سبوم که به طور طبيعي پوست و مو را چرب نگه مي دارد، مسدود شود. آکنه معمولا در دوران بلوغ که هورمون ها افزايش مي يابند و باعث مي شوند پوست چربي بيشتري توليد نمايد، بيشتر بروز مي کند و از آنجايي که بيشتر غده هاي چربي روي پيشاني، بيني و چانه يعني منطقه ي T قرار دارند، اين منطقه بيشتر مستعد جوش است.
رعايت نکات ساده ي زير به پيشگيري و درمان سريع جوش ها کمک مي نمايد:
-اگر مرتب جوش مي زنيد صورت خود را دو بار در روز (نه بيشتر) با صابون ملايم و آب گرم بشوئيد. پوست صورت خود را با حرکات دوراني و خيلي ملايم ماساژ دهيد. صورت خود را نخراشد. شستشوي بيش از حد و خراشيدن پوست باعث تحريک آن مي شود.
-جوش ها را نترکانيد! شايد به نظر اغوا کننده باشد ولي علت اينکه آن را منع مي کنيم اين است که با ترکاندن جوش آلودگي بيشتري وارد پوست مي شود و موجب تورم، قرمزي و حتي باقي ماندن جاي جوش مي شود.
-پوست خود را با انگشتانتان لمس نکنيد و اشيايي مانند گوشي تلفن را به صورت خود نچسبانيد. لمس کردن پوست باعث انتشار باکتري هايي مي شود که پوست را تحريک مي کنند. براي دور نگاه داشتن باکتري ها، قبل از ماليدن هر ماده اي به پوست، از قبيل کرم يا مواد آرايشي، دست هاي خود را با آب و صابون بشوئيد.
-اگر عينک طبي يا آفتابي مي زنيد، عينک خود را مرتب بشوئيد تا از مسدود شدن منافذ پوست، اطراف چشم و بيني پيشگيري نمائيد.
-اگر پوست بدنتان جوش مي زند لباس هاي تنگ نپوشيد تا پوستتان تنفس کند، همچنين از پوشيدن هدبند و کلاه که چربي و آلودگي را جمع مي کنند، خودداري نمائيد.
-قبل ازخواب آرايش خود را پاک کنيد. لوازم آرايشي کهنه اي را که تغيير رنگ يا بو داده اند، دور بريزيد.
-موهايتان را تميز و دور از صورت خود نگه داريد تا آلودگي بيشتري به پوستتان نرساند.
-پوست خود را از آفتاب حفظ کنيد. شايد فکر کنيد کرم پودر جوش هاي شما را مي پوشاند ولي اين کاملا موقتي است. کرم پودر باعث مي شود که پوست چربي بيشتري توليد کند و جوش ها بدتر شوند. کرم پودر به پوست آسيب مي رساند و باعث چروک و سرطان پوست مي شود.
منبع:ماهنامه دنياي سلامت




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.