تناسب اندام - 2

انعطاف پذیری و تناسب اندام

اتصالات، نقاطی از بدن شما است که به شما اجازه حرکت می دهد. بدن شما دارای بسیاری از مفاصل است، از قبیل شانه، آرنج، مچ دست، باسن، زانو و مچ پا. مفصل که سالم باشد به راحتی می تواند در همه جهات حرکت کند.
يکشنبه، 26 آذر 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
انعطاف پذیری و تناسب اندام
تناسب اندام - 2

مترجم: محمد علی آصفی پور
منبع:راسخون
 
 

انعطاف پذیری

اتصالات، نقاطی از بدن شما است که به شما اجازه حرکت می دهد. بدن شما دارای بسیاری از مفاصل است، از قبیل شانه، آرنج، مچ دست، باسن، زانو و مچ پا. مفصل که سالم باشد به راحتی می تواند در همه جهات حرکت کند.
چرا این مهم است؟ عضلات و رباط ها برای سلامتی مفاصل مهم هستند. فعالیت های کششی برای حفظ سلامت مفاصل مهم است. زمانی که افراد مسن تر می شوند انعطاف پذیری فیزیکی آنها به آرامی کاهش می یابد. با انجام فعالیت های کششی منظم، می توانید کمک کنید که برد کامل حرکتی را در هر مفصل داشته باشید.
اگر ورزشکارانی که خود را گرم میکنند تماشا کنید، خواهید دید که آنها همه فعالیت های کششی را قبل از ورود به رقابت انجام می دهند. کشش کمک می کند ورزشکاران از جراحات اجتناب کنند، زیرا خون را به طرف عضلات حرکت می دهد و آنها را برای فعالیت های دشوار آماده می کند. کشش بعد از تمرین خون را در تمام بدن حرکت می دهد و درد زیادی در عضلات شما در روز بعد احساس نخواهد شد.
کشش همچنین می تواند شما را آرام کند. اگر خسته یا نگران هستید، سعی کنید فعالیت های انعطاف پذیر و تنفس عمیق را با هم انجام دهید. در عین حال ممکن است احساسی بهترداشته باشید و مفاصل خود را سالم نگه دارید.

تمرینات انعطاف پذیری

تمرینات انعطاف پذیری باید با حرکات آهسته و کنترل شده انجام شود. شما باید به آرامی حرکت کنید تا زمانی که عضله‌ی در حال کشیده شدن کمی شروع به آسیب دیدن کند. این موقعیت را برای 10 تا 20 ثانیه نگه دارید و سپس استراحت کنید.
چه طور باید شروع کرد
افرادی که در گذشته فعال نبوده اند باید به آرامی شروع به کار کنند. سعی نکنید در یک نوبت بیش از حد تمرین کنید. اگر به طور معمول فعال هستید، ممکن است بخواهید برخی از تمرینات جدید را امتحان کنید.

لباس ها

لباس مناسب، ورزش را ساده تر و لذت بخش تر می کند. یک جفت کفش مناسب در طول ورزش، از پا پشتیبانی می کند. کفش های ورزشی نباید گران باشند، اما باید مناسب باشند و راحت باشند. اطمینان حاصل کنید که کفشتان فیت است بد کفش هایتان را سفت بسته‌اید و جوراب بپوشید تا پایتان تاول نزند.
شما باید لباس هایی را انتخاب کنید که برای نوع فعالیت و درجه حرارت مناسب است. اگر در آب و هوای گرم ورزش کنید، لباس های سبک و با رنگ روشن و سرپوش یا کلاه برای محافظت خود از خورشید بپوشید. اگر در سرما فعال هستید، سعی کنید لایه های زیادی از لباس بپوشید تا این که از کتی سنگین استفاده کنید. این شما را گرم تر می کند و به شما اجازه می دهد آزادانه حرکت کنید. اگر باران میبارد یا شما در برف بازی میکنید، لباسهایی را که مقاوم در مقابل آب هستند بپوشید، اگر لباسهایتان تر شود سخت است که گرم بمانید.
هم چنین مهم است که چیزهایی که از شما محافظت می کند بپوشید. به عنوان مثال، وقتی دوچرخه سواری می کنید، همیشه باید یک کلاه ایمنی سرتان بگذارید. در هنگام شرکت در فعالیت های دیگر، استفاده از پد، محافظهای دهان، یا عینک محافظ ممکن است ضروری باشد.

کوفتگی، ناراحتی، و درد

چند روز پس از تلاش برای فعالیتی جدید، کوفتگی عضلانی‌ای را احساس خواهید کرد. این ممکن است به این معنی باشد که فعالیتی که انجام دادید بیش از حد شدید بوده یا عضلاتی را درگیر کرده که اغلب از آنها استفاده نمی کرده‌اید. کوفتگی عضلانی طبیعی است و معمولا چند روز طول می کشد. کوفتگی متفاوت از درد است. اگر احیاناً احساس درد در عضله یا مفصل دارید، باید به یک بزرگسال بگویید یا به دکتر مراجعه کنید.
گاهی اوقات ممکن است در طول فعالیت ناراحتی یا دردی را در پهلو در بالای شکمتان توسعه دهید. هیچ کس دقیقا نمی داند چه چیزی سبب بروز ناراحتی پهلو می شود. کشش پهلوی تحت صدمه، کشیدن نفس عمیق، یا فشار دادن محل درد با دستتان ممکن است کمک دهنده باشد. در موارد دیگر ممکن است مجبور شوید چند دقیقه صبر کنید تا ناراحتی از بین برود.

انتخاب یک فعالیت

پارامترهای متعددی برای در نظر گرفتن به هنگام انتخاب یک فعالیت جسمانی جدید وجود دارد. مهمترین انتخاب چیزی است که شما از آن لذت می برید و می خواهید اغلب انجام دهید.
همه به فعالیت هایی نیاز دارند که به آنها کمک می کند تا قدرت خود، تناسب هوازی و انعطاف پذیری را حفظ کنند یا آنها را بهبود دهند. شما ممکن است بخواهید یک فعالیت را از یک ناحیه که در آن شما فکر می کنید به آن برای بهبود نیاز بیشتری دارید، انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر شما انعطاف پذیرید و قادر به دویدن فاصله های طولانی هستید اما بسیار قوی نیستید، می توانید برخی از فعالیت های افزایش دهنده قدرت را انتخاب کنید. اگر قوی باشید اما نیاز به تناسب هوازی داشته باشید، سعی کنید راه رفتن، آهسته دویدن، دوچرخه سواری، یا انجام حرکات موزون را تمرین کنید.
فعالیت های مختلف نیاز به مهارت های مختلف دارد. سال های مدرسه شما برای توسعه مهارت های ورزشی عالی است. بعضی از مهارت ها با تمرین بهبود می یابند در حالی که دیگر فعالیتها همیشه ممکن است برای شما دشوار باشد. برخی از افراد در فعالیت های خاصی نسبت به دیگر فعالیتها بهتر عمل می کنند، اما اجازه ندهید که این شما را متوقف کند. اگر از یک فعالیت لذت می برید، به راحتی این کار را انجام دهید.
قبل از پیدا کردن مواردی که برای شما مناسب است، ممکن است لازم باشد چندین فعالیت را امتحان کنید. به عنوان مثال، ممکن است شما دریابید که از فعالیت هایی که می توانید به تنهایی انجام دهید، مانند دویدن یا دوچرخه سواری، لذت میبرید. یا شاید ترجیح می دهید در فعالیت های تیمی شرکت کنید. بعضی از مردم رقابت را دوست دارند، در حالی که دیگران ترجیح می دهند فعالیت هایی را انجام دهند که هیچ برنده یا بازنده‌ای در آنها وجود ندارد. هر فعالیتی که انتخاب می کنید، از لحاظ فیزیکی متناسب شدن شما را برای زندگی، سالمتر میسازد.
 


مقالات مرتبط
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.