تعالیم 12 گانه بهائیت

اصول بدیهی بهائیت را که از واجبات این فرقه است در12 قسم معرفی شده است؛ از جمله حقیقت جویی، گزینش زبان، ترک همه تعصب ها، تساوی حقوق زن و مرد و.... این تعالیم را عبدالبها با الهام ازافکار نویی که در اروپا وامریکا پدید آمده بود، تنظیم کرد! با راسخون همراه باشید تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.
يکشنبه، 11 مهر 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تعالیم 12 گانه بهائیت

تعالیم دوازده گانه بهایی

اصول بدیهی بهائیت راکه از فرائض( واجبات) این فرقه است در12قسم معرفی می شود:
1- حقیقت جویی( تحری حقیقت)
2- گزینش زبان ( جدا از زبان مادری) وخط جهانی برای برقراری ارتباط ( با عموم مردم ومذاهب جهت تبلیغ وگرایش به بهائیت)
3- ترک تمام تعصب ها.
4- تساوی حقوق زن ومرد.
5- صلح عمومی.
6- تعدیل معیشت همگانی ورفع مشکلات اقتصادی.
7- جهان بشری محتاج نفثات روح القدس است.
8- تعلیم وتربیت عمومی واجباری.
9- تشکیل دادگاه کبری بین المللی.
10- وحدت عالم انسانی.
11- دین باید سبب الفت ومحبت باشد.
12- دین باید مطابق علم وعقل باشد.

این تعالیم را عبدالبها (عباس افندی) با الهام از افکارنویی که در اروپا و امریکا پدید آمده بود و نیز برخی از گفتار هیکل مبارک ( بها) تنظیم نمود. او به کمپانی لوح سازی حیفا دستور داد الواحی با نام حسین علی( بها) ساخته ودرآن اشاراتی به تعالیم 12گانه بهائیت نماید.(حقیقت آنست که همه این تعالیم ازدیگران گرفته شده وابداع بهائیت نیست بلکه نمادی توخالی از این مذهب است وبسیاری از رفتار و کردار آنها و حتی گفتار رهبران بهائیت مخالف ومتضاد با این تعالیم است. این تعالیم به عنوان ابزاری برای پوشاندن چهره واقعی این فرقه است که خیلی از افراد گول ظاهر آن را می خورند.)
 

اداره جوامع بهائی

محفل روحانی محلی در هر شهری از یک گروه 9نفره انتخاب می شود بدین صورت که این اعضا 9نفره بدون کاندیدا شدن و تبلیغات با رای مخفی انتخاب می شوند.یعنی هر کس 9را که به نظر خودش شرایط بهتری دارد برای قرار گرفتن در قالب تشکیلات انتخاب می کند. و هیچکس حتی زن و شوهر از رای یکدیگر مطلع نمی شوند. 9نفری که رای بالاتری می آورند بدون حد نصاب به عنوان اعضای محفل محلی انتخاب می شوند تا تصمیمات اداره جامعه بهائی را اخذ نمایند.(این گونه انتخابات اگر نقص نداشته باشد که دارد بعید است در جایی برگزار شود زیرا هر کس می تواند به خود یا خانواده خود رای دهد و چون حد نصابی در کار نیست هرکس که خانواده و فامیل پر جمعیتی داشته باشد می تواند درجمع 9نفر قرار گیرد که در این صورت اداره جامعه بهائی بدست افراد کاربلد نمی افتد.)

نمایندگان منتخب حوزه فعالیتی این محافل اعضای محفل روحانی ملی را انتخاب می کنند.ازبین تمام افراد جامعه بهائی در هر کشور اعضای محفل همان کشور انتخاب می شود.واعضای بیت العدل اعظم که صدر محافل است توسط اعضای محافل ملی انتخاب می شوند.اعضای محافل محلی و ملی می توانند مذکر یا مؤنث باشند اما در محفل بیت العدل فقط باید مردان حضور داشته باشند( قابل توجه اصل 4تساوی حقوق مرد وزن)که این قانون کتاب اقدس است.

بیت العدل هم اکنون در شهر حیفای فلسطین ( اسرائیل غاصب) محل تبعید بها وخانواده اوست که مدت طولانی در آنجا زندانی بودند.

تعالیم 12 گانه بهائیت
 

ساخت مذهب:

دشمنان ادیان الهی از ابتدا سیاست مذهب تراشی را در پی گرفتند تا در کنار ادیان الهی و پیامبران ادیان با تحریف مذهب حق و اختراع یک مذهب و مسلک جدید جدا از تضعیف حق عده ای را به سمت و سوی خوئد کشید تا منافع شیطانی و دنیوی خود را تامین نمایند.

این ویژگی که در استعمار به نحو زیرکانه و فریب دهنده تری وجود دارد افکار عمومی را از حقیقت به دور نگه داشته تا سود بیشتری نصیبش شود. نمونه آن هم در مورد بهائیت و وهابیت است که باعث رشد و نمو این دو نوزاد کریه در جامعه اسلامی شده است.

درحال حاضر در دنیای امروز مسالک ومذاهب جدید با اهداف نفسانی با شکل وساختار نو با چهره های علمی وسیاسی با پسوندهای مختلف خصوصا ایسم خلق شده اند وروز به روز در حال رشد هستند.بودجه تامین مخارج آنها وسرپا ماندن مذاهب ساختگی نیز از جیب مردم وطرفداران گول خورده این فرقه ها برآورد می شود.در عین حال سودش به نفع استعمار ورهبران این مذاهب است واگر ضرری باشد باز متوجه مردم است که به خاطر جهل خود فریب خورده اند.

از ابتدای ظهور اسلام مسلمانان شاهد تفریق مذهب و ظهور فرقه های جدید بودند که این بعد از رحلت نبی اکرم بسیار بیش از پیش خود را نشان داد. پشت تمام این فرقه های نوظهور اهداف سیاسی، دنیوی، و پوچ و نفسانی بود که حتی در بسیاری از موارد قربانی جانی و مالی هم می گرفت که باز ضرر آن متوجه پیروان آن ادیان ساختگی بود. نه رؤسا ورهبران آن فرقه ها.

با نگاه دقیق به سالیان صدر اسلام متوجه می شویم جدا از جریان حکمیت و خوارج که مشکلاتی در اتحاد بین مسلمانان ایجاد کرد. بیشترین انحراف مذهبی در قرون دوم و سوم هجری قمری بوده است.در قرن هفتم ابن تیمیه با برداشت شخصی و نادرست از دین و مذهب عقیده ای جدید ساخته و مذهبی نو بوجود آورد.که بعد از یک دوره نزول دوباره درقرن 12سیرصعودی خود راتوسط یک شخص کم جنبه بنام محمدبن عبدالوهاب پی گرفت که با تغییر برخی از اصول وپا فشاری روی عقایدی دیگر پایه وهابیت را استوارکرد.که یکی دیگر از نمونه های گهواره چرخانی مذاهب انحرافی توسط استعمار را روشن می کند.باضربه های مهلکی که استعمار از اسلام خصوصا تشیع نوش جان کرده بود برای مقابله ورسیدن به اهدافش بهترین راه را مشغولیت اسلام از درون می دانست لذا هزینه های هنگفتی را برای رشد این فرقه فراهم کرد.

استعمار بعد از شناسایی افراد مستعد مذهب سازی ( کسانی که جنب داشتن مقداری علم و مقام علمی در دین را ندارند وهر روز سینه خود را به نشانه فزونی علمشان وجب می کنند و ندای انا العالم سر می دهند.) با حمایت مالی از آنها وبال وپر دادن به عقایدشان سوار بر مرکب آنها شده وتا جایی که بتواند می تازد تا سد راه مذهب حق شده وخواسته خود را به مرحله اجرا در آورد.


تعالیم 12 گانه بهائیت
 

حامیان مذاهب انحرافی( استعمار):

روسیه:درحوالی سال 1260هجری قمری دولت روس برای پیشگیری از اینکه ایران به فکرحمله به روس وبازپس گیری شهرهای از دست رفته خود نباشد صلاح را درآن دید که ایران را به اختلافات مذهبی واخلاقی مشغول کند.لذا با سیاست خاصی ازسید محمدعلی شیرازی خواست که ادعای نیابت وبابیت از امام زمان (عج) راپیش گیرد که این شخص کم جنبه خود راچنین معرفی کرد وبعد نیز ادعاهای بزرگتری نمود.( دربهائیت 1عنوان شد.) البته روسیه نتوانست تا آخر ازاوحمایت کند آنهم به دلیل مخالفت شدید علما با باب ( سیدمحمدعلی شیرازی) وافکار او بودند.
زمانی که طرفداران باب سوء قصدی به جان ناصرالدین شاه نمودند همگی دستگیر شدند که یکی از آنها بها بود که باکمک دولت روس وسفیرش در ایران بعد مدتی آزاد وبهمراه برادرش یحیی به بغداد منتقل شدند.یکی از کارمندان دولت روسیه با نام پرنس دالکورکی در سفارت روسیه درایران مدعی مسلمانی شد وبا پوشیدن لباس روحانی از این طریق جاسوسی می کرد وبا بها ارتباط برقرار می کرد.

بها درکتاب مبین خود از امپراطور روسیه به دلیل دستور به سفارتش جهت آزادی از زندان وفراهم کردن مقدمات سفر به بغداد تشکر می کند که این قویترین سند برای حمایت روسیه از این فرقه گمراه است.

فرانسه:زمانی که بها با کمک روس به بغداد رفت در آنجا فرانسه از طریق نماینده خود در ملاقات با بها حمایت فرانسه از او و افکارش و تامین امنیت جانی و مالی او را اعلام می کند.(هم اکنون نیز فرانسه هم پیمان با امریکا به خاطر به رسمیت نشناختن این فرقه در هر مسئله ای علیه ایران اعلامیه صادر می کند.)

امریکا: عباس افندی رهبر دوم بهائیت و بانی شکستن حصر ارتباط با روس وایجاد ارتباط با امریکا و انگلیس بعد جنگ جهانی اول بهائیت را ستون پنجم امریکا کرد.

در زمان شوقی ربانی رهبر سوم بهائیت فرزند یکی از روحانیون کلیسای اسقفی که متولد امریکا بود با نام چارلز سین ریمی با حمایت و نفوذ امریکا به دستور شوقی به ریاست بیت العدل اعظم انتخاب شد.( امریکا امروزه ازجهات مختلف به خاطر به رسمیت نشناختن این فرقه،ایران را مورد فشار قرار می دهد.)

فرزند شوم امریکا( اسرائیل): قبل از تاسیس دولت نامشروع و باطل صهیون در فلسطین بها به آن سرزمین تبعید شده بود. در زمان شوقی ربانی وقتی او مخالفت کشورهای اسلامی و مردم مسلمان را با تشکیل دولت اسرائیلی دید در پیام نورز به بهائیان چنین گفت: مصداق وعده الهی به فرزندان خلیل و وارثان موسی کلیم،دولت اسرائیل در سرزمین قدس مستقر شده است( خوش خدمتی تا چه حد؟) در مقابل دولت اسرائیل بهائیت را به عنوان یک دین الهی شمرده ومعرفی نمود وحمایتش را از این فرقه اعلام کرد.

انگلیس:دولت انگلیس با اطلاع از سفر بها به بغداد به سفیر خود در آن شهر دستور ملاقات با بها را داد واز او خواست حمایت انگلیس را ازاو ودینش به برساند. این حمایت زمان اختلاف بها با برادرش یحیی خود را چنین نشان داد که انگلیس از ترکیه خواست در دادگاه حکم تبعید بها را به عکا صادر کند که از همان لحظه یحیی از صحنه رهبری بهائیت خارج وشرایط برای رشد بهائیت به رهبری حسین علی بها فراهم شد.

سال 1977میلادی در ماه نوامبر وزیر خارجه انگلیس( زمان اعلام تشکیل دولت ملی یهود با نام اسرائیل در فلسطین) به فرمانده لشگرش در فلسطین دستور داد تا از بها حمایت کند وامنیت او را تامین نماید که در مقابل بها نیز به لشگر انگلیس آذوقه داد که به خاطر این خوش خدمتی بعد از جنگ جهانی اول لقب (sir) سر ونشان نایت هود را کسب کرد.

چارلز سین ریمی که با حمایت امریکا به دستور شوقی رئیس بیت العدل شده بود با نفوذ انگلیس وحمایتش از شوقی ربانی برکنار شد وبه جای آن یک هیات 9نفره تا سال 1963میلادی اداره بهائیت را به عهده گرفت. هم اکنون نیزهر پنج سال یک بار از طرف محافل ملی بهائیت 9نفر با نفوذ انگلیس برای بیت العدل انتخاب می شوند تا برای اداره جامعه و نیز ایجاد قوانین دینی تصمیمات لازم را اخذ نمایند که سرفصل اهداف آنها حمایت از اسرائیل و رابطه مستمر با این دولت ظالم است.
 
نویسنده: محمود قوچانی
منبع: سایت محاکمه


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.