زهرا پرتو پیامبری و بوی خوش محمّدی

این کتاب، درباره حضرت فاطمه زهرا(س) است. در آغاز این کتاب، روایت‌ها و خبرهای صحیحی که از فرقه‌های گوناگون مسلمانان نقل شده، گردآوری شده است. قلم مؤلف در نگارش این کتاب، ادبی است و با همین
سه‌شنبه، 5 دی 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
زهرا پرتو پیامبری و بوی خوش محمّدی
   زهرا پرتو پیامبری و بوی خوش محمّدی



 

شناسنامه کتاب:
عنوان: زهرا پرتو پیامبری و بوی خوش محمّدی
زبان: فارسی
قطع: وزیری
تیراژ: 5000 نسخه
نویسنده: ام الحسنین بغدادی (زیر نظر شیخ قاسم بغدادی)
مترجم / مصحح: محمود مهدوی دامغانی
ناشر: خراسان
سال چاپ: تابستان 1372
تعداد صفحات: 208 صفحه

معرفی کتاب:

این کتاب، درباره حضرت فاطمه زهرا(س) است. در آغاز این کتاب، روایت‌ها و خبرهای صحیحی که از فرقه‌های گوناگون مسلمانان نقل شده، گردآوری شده است. قلم مؤلف در نگارش این کتاب، ادبی است و با همین شیوه، کتاب «الزهراء عبق الرسالة و عبیر محمد» را نوشته است. مترجم، برای نقد و بررسی این نوشتار، نظر برخی ادیبان و نویسندگان برجسته، از جمله «دکتر محمود بستانی» را آورده است.
این کتاب بخش و فصل ندارد و در موضوعات گوناگونی جمع‌آوری شده است. بعضی از موضوعات مطرح‌شده بدین شرح است:
درباره غذای بهشتی قبل از ولادت فاطمه(س) و دیدار پیامبر با حضرت خدیجه(س) سخن گفته است و اینکه زهرا(س) همدم تنهایی خدیجه در زمان دور شدن زنان قریش از کنار ایشان بود و انتظار دیدن روی فاطمه(س) را می‌کشید. سپس درباره میهمانان خدا در خانه خدیجه برای تولد فاطمه(س) و بعد ماجرای عام الحزن و آخرین دیدار و وفات خدیجه(س) سخن می‌گوید. درباره اینکه فاطمه هم دختر پدر و هم مادر پدر می‌شود مطالبی را ذکر کرده است. درباره جنگ بدر و شادی حضرت زهرا(س)، مهریه ایشان، برکت ولیمه عروسی و ماجرای پیراهن عروسی‌شان نکاتی را بیان می‌کند. سرانجام، از جریان فدک، آرام‌بخش بودن مرقد پیامبر برای فاطمه(س)، بیماری حضرت، وصیت زهرا(س)، به لرزه درآمدن شهر مدینه پس از مرگ زهرا(س) و روی دادن کاری شگفت در وداع سخن می‌گوید.
تذکر: منابع ذکر نشده و فقط به برخی از آنها در پاورقی اشاره شده است.
منبع مقاله :
pajuhesh.irc.ir
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.