صحیفة الکاظمیه

دست‌اندرکاران کنگره جهانی امام رضا(ع) در راستای هدف مهم کنگره، که همانا زنده نگه داشتن نام اهل بیت(ع) است، این اثر را چاپ و منتشر کرداند.
پنجشنبه، 21 دی 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
صحیفة الکاظمیه
  صحیفة الکاظمیه



 
شناسنامه کتاب:

شناسنامه کتاب:
عنوان: صحیفة الکاظمیه
موضوع: دعاهای امام کاظم(ع)
زبان: فارسی
قطع: وزیری
تیراژ: 3000
نویسنده: غلامرضا اکبری
ناشر: کنگره جهانی حضرت رضا(ع)
محل چاپ: مشهد مقدس
سال چاپ: 1372
تعداد صفحات: 425 صفحه

معرفی کتاب:

دست‌اندرکاران کنگره جهانی امام رضا(ع) در راستای هدف مهم کنگره، که همانا زنده نگه داشتن نام اهل بیت(ع) است، این اثر را چاپ و منتشر کرداند.
نویسنده درباره این اثر می‌نویسد: از آنجا که گردآوری و تدوین دعاهای امام کاظم(ع) و ترجمه آن به زبان فارسی برای استفاده هم زبانان عزیز، یکی از کارهای لازم و باثمری است که می‌تواند در احیای ارزش‌های خاندان عصمت و طهارت موثر و زمینه رشد و تعالی مشتاقان این خاندان را فراهم سازد بر آن شدم تا این مهم را به انجام رسانده و این دعاها را که در منابع و مآخذ و کتب مختلف از جمله کتاب شریف مسند امام کاظم(ع) تالیف استاد دانشمند عزیزالله عطاردی پراکنده بود جمع‌آوری و به زبان فارسی برگردانم. اکنون به یاری خداوند بزرگ و توجه و عنایت امام هفتم باب الحوایج موسی بن جعفر(ع) مجموعه کامل دعاهای منسوب به آن حضرت همراه ترجمه فارسی آن با عنوان صحیفة الکاظمیه تقدیم خوانندگان می‌گردد.
عناوین برخی مطالب و دعاهای کتاب به این شرح است.
سخن ناشر
مقدمه نویسنده: زندگی با دعا، دعا نمودار فقر و عشق انسان، رابطه دعا و معرفت، ترک دعا، عامل انحطاط، دعاهای ائمه اطهار(ع) و اهمیت دعا در نظر امام کاظم(ع)
_ قسمتی از زیارت نامه امام کاظم(ع)
_ فضیلت دعا و تشویق به آن
_ دعا، برای برادران دینی
_ دعا بلا را دفع می‌کند
_ اوقات و حالاتی که امید اجابت در آنها می رود
_ در آداب و مقدمات دعا کردن
_ فضیلت صلوات بر محمد و آل محمد(ص)
_ فضیلت استغفار
_ فضیلت لا حول ولا قوة الّا باالله دعاها
_ دعا به هنگام غروب آفتاب، تعقیب نماز، پس از نماز ظهر، وقت خوابیدن، به هنگام نماز شب، پس از نماز شب، در سجده، در قنوت، دعای جوشن صغیر، دعای جامع برای دنیا و آخرت، دعاهای روزهای هفته، دعای روز مبعث، دعای روز نیمه شعبان، در وقت افطار، دفع بلا و نماز حاجت، حرزهای امام کاظم(ع)، دعا برای شفای دردها، دعاهای امام کاظم(ع) در حج و...
تذکر: به جز فهرست، منابع کتاب نیز در صفحه های پایانی آمده است.همچنین منبع هر دعا، در پایان متن عربی آمده است. در پاورقی نیز نشانی برخی آیات مورد استفاده در متن و... آمده است.
منبع مقاله :
pajuhesh.irc.ir
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.