بیت‌کوین از آغاز تا امروز از نگاه پلیس فتا

بیت‌کوین از دیدگاه کاربر پول نقد اینترنتی ، یک شبکه توافقی است که یک سیستم پرداخت جدید و یک نوع پول کاملا دیجیتال را بوجود آورده است. این اولین شبکه پرداخت نقطه به نقطه تمرکز زدایی شده است که توسط
شنبه، 23 دی 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حمیده جبل عاملی
موارد بیشتر برای شما
بیت‌کوین از آغاز تا امروز از نگاه پلیس فتا
 بیت‌کوین از آغاز تا امروز از نگاه پلیس فتا



 
بیت‌کوین از دیدگاه کاربر پول نقد اینترنتی ، یک شبکه توافقی است که یک سیستم پرداخت جدید و یک نوع پول کاملا دیجیتال را بوجود آورده است. این اولین شبکه پرداخت نقطه به نقطه تمرکز زدایی شده است که توسط کاربرانش بدون هیچگونه اختیار مرکزی و یا واسطه ای ، نیرومند شده است.
بیت‌کوین اولین پیاده‌سازی یک مفهوم به نام « ارز سری » که اولین بار در سال ۱۹۹۸ توسط وی دای در فهرست ایمیل سایفرپانک‌ها، توصیف شده بود برای کنترل تولید و تراکنش‌های روی آن، بجای یک مرجع مرکزی، از رمزنگاری استفاده شده است. مشخصات اولین بیت‌کوین و اثبات مفهوم در سال 2009 توسط ساتوشی ناکاموتو در یک فهرست ایمیلی رمزنگاری شده منتشر گردید. ساتوشی بدون آنکه چیز زیادی از خودش فاش سازد ، پروژه را به او اخر سال ۲۰۱۰ موکول کرد .

بیت‌کوین چیست؟

بیت‌کوین یک شبکه توافقی است که یک سیستم پرداخت جدید و یک نوع پول کا ملا دیجیتال را بوجود آورده است.
 بیت‌کوین از آغاز تا امروز از نگاه پلیس فتا

طریقه کار بیت‌کوین

شبکه بیت‌کوین یک دفتر کلی عمومی به نام « زنجیره بلاک » را به اشتراک گذاشته است. این دفتر کلی شامل تمامی تراکنش‌هایی است که تاکنون پردازش شده است و به کامپیوتر کاربر اجازه می‌دهد تا درستی هر تراکنشی را بیازماید. اعتبار هر تراکنشی به وسیله امضای دیجیتالی مربوط به آدرس‌های ارسال، محافظت می‌شود و به همه کاربران اجازه می‌دهد تا بر ارسال بیت‌کوین‌ها از آدرس‌های بیت‌کوینی خود، کنترل کامل داشته باشند. افزون بر این، هر‌کسی می تواند تراکنش‌ها را با استفاده از توان محاسباتی سخت‌افزاری که ویژه این کار است، پردازشی کرده و برای این سرویس، بیت‌کوین‌هایی را هم به عنوان جایزه بدست آورد.
بیت‌کوین تنها بشرط اجتماع کامل بین تمامی کاربران، می‌تواند بدرستی کار کند. بنابراین تمامی کاربران و توسعه دهندگان انگیزه قوی برای حفظ این اجماع را خواهند داشت. چگونه کسی می تواند بیت‌کوین بدست آورد؟
- در صورت پرداخت وجه برای کالا یا خدمات
- خرید آن از صرافی بیت‌کوین
- مبادله بیت‌کوین‌ها با کسی در نزدیکی خود
- بدست آوردن بیت‌کوین از راه استخراج رقابتی
مزایای بیت‌کوین چیست؟
- آزادی پرداخت وجه کارمزدهای بسیار اندک
- ریسک کمتر برای سوداگران
- امنیت و کنترل
- شفافیت و بی طرف بودن
- میزان پذیرش
- ناپایداری
- درحال توسعه بودن

بیشتر بخوانید: پرسش‌های رایج درباره‌ی بیت‌کوین

 

چه کسی شبکه‌ی بیت‌کوین را کنترل می‌کند ؟

هیچکس مالک شبکه بیت‌کوین نیست، درست همانطور که هیچکس صاحب تکنولوژی که در ورای ایمیل است، نیست. این کاربران بیت‌کوین در سراسر جهان هستند که آنرا کنترل می کنند. توسعه دهندگان بیت‌کوین اگرچه نرم افزار آن را بهبود می‌بخشند ولی نمی‌توانند تغییری را بر پروتکل بیت‌کوین تحمیل کنند بیت‌کوین تنها بشرط اجتماع کامل بین تمامی کاربران، می‌تواند بدرستی کار کند. بنابراین تمامی کاربران و توسعه دهندگان انگیزه قوی برای حفظ این اجماع را خواهند داشت. اگر کاربری کیف پول خود را گم کند، پول او از گردشی خارج می‌شود. شبکه بیت‌کوین می‌تواند تعداد بسیار بیشتری تر اکنش در ثانیه را نسبت به چیزی که امروزه انجام می‌دهد، پردازش کند.

بیت‌کوین ها چگونه ساخته می‌شوند؟

بیت‌کوین‌ها در فرآیندی رقابتی و تمرکززدایی شده که « استخراج » نام دارد، تولید می‌شوند. این فرایند مستلزم آن است که افراد از شبکه برای خدمات خود ، جایزه دریافت کنند. استخراج کنندگان بیت‌کوین تراکنش ها را پردازشی کرده و با استفاده از سخت افزار تخصصی، شبکه را ایمن کرده و در عوض آن بیت‌کوین‌های جدید جمع آوری می نمایند.
طراحی پروتکل بیت‌کوین به گونه ایست که بیت‌کوین‌های جدید را با نرخ ثابتی تولید می‌کند . به این ترتیب استخراج بیت‌کوین یک کسب و کار رقابتی خواهد شد. اگر استخراج کنندگان بیشتری به شبکه بپیوندند، سودآوری مرتباً دشوار خواهد شد و استخراج کنندگان باید بدنبال بازده برای کاهش هزینه های استخراج باشند. هیچ مرجع مرکزی یا توسعه دهنده‌ای ، اختیار آنرا ندارد تا سیستم را برای افزایش سود، کنترلی یا دستکاری کند. هر NOD بیت‌کوین در جهان، هر آنچه را که در تطابق با قوانینی که انتظار می‌رود سیستم از آن پیروی کند، نباشد حذف خواهد کرد.
تعداد بیت‌کوین‌های جدیدی که هر سال تولید می‌شود، بطور اتوماتیک در طول زمان نصف می‌شود تا اینکه مجموع بیت‌کوین های موجود به ۲۱ میلیون برسد. از این هنگام به بعد، دیگر بیت‌کوینی صادر نخواهد شد. در این نقطه، احتمالا بطور اختصاصی به استخراج کنندگان بیت‌کوین مقدار کمی کارمزد تراکنش پرداخت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: مقایسه طلا، دلار و بیت‌کوین

 

چه چیزی بهای بیت‌کوین را تعیین می‌کند ؟

بهای بیت‌کوین با قانون عرضه و تقاضا معلوم می‌شود. با افزایش تقاضا برای بیت‌کوین ، بهای آن نیز افزایش می‌یابد و با کاهش تقاضا ، از بهای آن کاسته می‌شود . تعداد بیت‌کوینهای در گردش محدود است و بیت‌کوین های جدید با نرخی کاهنده و قابل پیش بینی تولید می شوند که به این معنی است که تقاضا باید تابعی از این سطح تورم باشد تا بتواند قیمت را ثابت نگهدارد . چون بازار بیت‌کوین در مقایسه با آنچه باید باشد، هنوز کوچک است، بنابراین ، برای بالا و پایین رفتن قیمت بازار نیاز به مقدار چشمگیری پول نیست و در نتیجه قیمت بیت‌کوین هنوز بسیار متغیر است.

برای مشاهده تصویر در سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

 بیت‌کوین از آغاز تا امروز از نگاه پلیس فتا
بهای بیت‌کوین از 2013 تا 2015

نتیجه گیری

دریافت یک وجه پرداختی با بیت‌کوین، بصورت آنی می باشد. استخراج بیت‌کوین به گونه ای طراحی شده که در طول زمان بهینه‌تر شده و سخت افزارهایی خاصی را استفاده کند که انرژی کمتری مصرف می‌کنند . بیشترین آسیب پذیری بیت‌کوین ناشی از خطای کاربر است. ممکن است فایل‌های کیف پول بیت‌کوینی که کلیدهای محرمانه لازم را ذخیره می کند، بطور تصادفی حذف، گم و یا دزدیده شوند، خوشبختانه کاربران می توانند اقدامات امنیتی مطمئنی را بکار بندند تا از پول خود محافظت کنند یا از آن دسته از تامین کنندگان خدمات که سطوح امنیتی خوب و نیز بیمه بر علیه دزدی یا گم شدن ارائه می کنند، استفاده نمایند.
منبع مقاله : www.news.citexcoin.com
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.