گرم شدن کره زمین

دانشمندان کشف هشدار دهنده‌ای در دهه 1980 انجام دادند. آنها متوجه شدند که دمای متوسط سطح زمین به آرامی افزایش می یابد. این روند گرم شدن کره زمین است. امروز ما می دانیم که گرم شدن کره زمین در حال افزایش است،
سه‌شنبه، 29 اسفند 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
گرم شدن کره زمین
گرم شدن کره زمین

مترجم: محمد علی آصفی پور
منبع:راسخون
دانشمندان کشف هشدار دهنده‌ای در دهه 1980 انجام دادند. آنها متوجه شدند که دمای متوسط سطح زمین به آرامی افزایش می یابد. این روند گرم شدن کره زمین است. امروز ما می دانیم که گرم شدن کره زمین در حال افزایش است، زیرا گازهای بیشتر و بیشتری به جو می رسند. ما سوخت های فسیلی را به کارخانه های برق می رانیم، ماشین ها را می رانیم، و خانه های برق و حرارت تولید می کنیم. به عنوان سوخت های فسیلی سوختن آنها دی اکسید کربن را به جو منتقل می کند.

اثر گلخانه ای

یک گلخانه یک خانه شیشه ای است که در آن گیاهان رشد می کنند. شیشه اجازه می دهد نور عبور کند و در همان زمان گرما را نگاه می‌دارد و مانع خارج شدن آن می‌شود. این گرما گیاهان را گرم نگه می دارد، حتی زمانی که هوای خارج سرد است. همین امر در جو زمین اتفاق می افتد. جو اجازه می دهد نور خورشید به سطح زمین برسد و دی اکسید کربن و دیگر گازها از خروج گرما از سطح زمین ممانعت به عمل می‌آورند. ما به این گازها نیاز داریم اما مقدار بیش از حد آنها حرارت بیشتری را به دام می‌اندازد.

علل گرمایش جهانی

برای مدت طولانی مردم در زمین ما خیلی درباره گازهای گلخانه ای فکر نمی کردند. وضعیت زمانی تغییر کرد که مردم با مصرف انرژی بیشتر و بیشتر به شکل سوخت های فسیلی مانند نفت، گاز و زغال سنگ شروع به استفاده از انرژی کردند. ما سوخت های فسیلی را به کارخانه های برق می رانیم، ماشین ها را می رانیم، و خانه های برق و حرارت تولید می کنیم. به عنوان سوخت های فسیلی سوختن آنها دی اکسید کربن را به جو منتقل می کند.

بیشتر بخوانید: گرم شدن کره زمین و آب شدن یخچال های طبیعی


در طول چند دهه گذشته مردم همچنین جنگل های زیادی را کاهش داده اند. در هنگام استفاده از غذاهای خود، درختان از دی اکسید کربن استفاده می کنند. درختان کمتر بدان معنی است که دی اکسید کربن کمتری از جو خارج می شود.
گرم شدن کره زمین
گرمایش جهانی - افزایش دما در 150 سال گذشته

اثرات احتمالی گرمایش جهانی

دانشمندان نظرات مختلفی در مورد میزان واقعی نهایی گرم شدن سطح زمین دارند. این افزایش می تواند تا سال 2100 بین 1.5 تا 6 درجه سانتیگراد باشد. آب و هوای گرم باعث ذوب کلاهکهای یخی زمین و یخچال های طبیعی خواهد شد. سطح دریا می تواند به طور چشمگیری افزایش یابد. گیاهان، حیوانات و افرادی که در مناطق ساحلی زندگی می کنند می توانند در معرض خطر باشند. آب و هوا ممکن است در بسیاری از نقاط جهان تغییر کند. سیل، خشکسالی و طوفان های آسیب زننده می تواند نتیجه آن باشد.
افرادی که در مناطق سردتر هستند ممکن است آب و هوای گرمتر را استقبال کنند، اما کسانی که در مناطقی که در حال حاضر گرم هستند زندگی می کنند ممکن است از بیماری های جدید رنج ببرند. در عین حال برخی حیوانات ممکن است زنده نمانند زیرا نمی توانند با محیط جدید سازگار شوند. آنها می توانند به جاهای دیگر سفر کنند تا بتوانند زندگی کنند.

کاهش گرمایش جهانی

پیدا کردن یک راه حل برای حل بزرگترین مشکل محیط زیست در جهان یک کار آسان نیست. اگر چه ما نیاز به انرژی داریم تا اقتصاد ما رشد کند، چیزهایی وجود دارد که می توان برای مبارزه با این مشکل انجام داد. حمل و نقل گروهی یا مسافرت با حمل و نقل عمومی می تواند بسیاری از اتومبیل ها را از جاده ها دور کند. شما می توانید چراغ ها، تلویزیون ها، کامپیوتر ها و سایر وسایل الکتریکی را اگر شما به آنها نیاز ندارید خاموش کنید. شرکت ها هزینه زیادی برای تولید اقلامی که از انرژی کم استفاده می کنند هزینه می کنند.
ما همچنین باید از انرژی جایگزین بیشتری استفاده کنیم، مانند نور خورشید، قدرت باد یا قدرت موج. شرکت های خودرو سازی شروع به تولید یک نوع جدید از اتومبیل های شناخته شده به عنوان هیبریدی کرده‌اند. این خودرو مانند یک ماشین الکتریکی کار می کند اما همچنین یک موتور بنزینی کوچک دارد.

پروتکل کیوتو

در سال 1997 بیش از 150 کشور پروتکل کیوتو در کنفرانس اقلیمی سازمان ملل متحد را امضا کردند. کشورهای صنعتی باید میزان انتشار گازهای گلخانه ای خود را کاهش دهند. ایالات متحده که حدود 25 درصد از تمام گازهای گلخانه ای را تولید می کند، غالباً اعلام کرده است که از این توافق نامه پشتیبانی نمی کند.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.