موارد عجیب و غریب و نادر از نوزادان سنگی

لیتوفیدون یا سنگ بچه، یک بیماری بسیار نادر است و زمانی رخ می‌دهد که جنین در دوران بارداری خارج از رحم باشد. این مقاله برخی از موارد درمورد نوزادان سنگی که در گذشته رخ داده است را شرح می‌دهد.
پنجشنبه، 2 فروردين 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
موارد عجیب و غریب و نادر از نوزادان سنگی
موارد عجیب و غریب و نادر از نوزادان سنگی

مترجم: مهناز مزارعی
منبع:راسخون
لیتوفیدون یا سنگ بچه، یک بیماری بسیار نادر است و زمانی رخ می‌دهد که جنین در دوران بارداری خارج از رحم باشد. این مقاله برخی از موارد درمورد نوزادان سنگی که در گذشته رخ داده است را شرح می‌دهد.
آیا می دانستید؟ اولین نوزاد سنگی که در برینگ سینکول یافت شد، در نوار افقی ادواردز در شهر کر، تگزاس است.
یک کودک سنگی به عنوان یک لیتوفیدون، لیتو معنی سنگ و فرزند معنی فرزند در یونان باستان خوانده می‌شود. این مقاله این شرایط را معرفی می‌کند و شما را از این طریق برخی از موارد عجیب و غریب نوزادان سنگی که در گذشته است. یک خانم 70 ساله به نام آنتامما، از بنگال غربی، مدت‌هاست از درد شکم رنج می‌برد. سپس او دربیمارستان بستری شد. پس از بررسی، پزشکان یک نوزاد سنگی را کشف کردند که او تصور می‌کرد.با وجود بارداری ناقص، آنتاما سه فرزند را به دنیا آورد. نوزادان سنگی چه هستند؟ زمانی شکل می‌گیرد که جنین در داخل حفره شکم به جای رحم رشد می‌کند و در دوران بارداری می‌میرد. به تدریج سنگ می‌شود. اگر اندازه آن بیش از حد بزرگ باشد، کیسه‌های آمنیوتیک آن را برای محافظت از بدن زن از عواقب بهداشتی حفظ می‌کند. این حالت بسیار نادر به عنوان یک حاملگی خارج از رحم شروع می‌شود، یک مورد که تخمک بارور شده در لوله فالوپی کاشته شده و در خارج از رحم رشد می‌کند.
پس از مطالعه چندین مورد از نوزادان سنگی از ادبیات پزشکی، پزشک آلمانی، فریدریش کوهن مایریست، آنها را به سه دسته تقسیم کرد: لیتوکلیفوس، لیتوکتون و لیتوکلیفوپدیون.
لیتوکلیفوس: به معنی غلاف سنگ است، وضعیتی است که در آن کلسیفیکاسیون بر روی غشای جفتی، نه جنین رخ می‌دهد. لیتوکتون: به نام پسر سنگی است که در آن غشاهای جفت و تخمدان پاره می‌شوند، جنین وارد حفره شکم می‌شود و کلسیفید می‌شود.
لیتوکلیفوپدیون: شرایطی است که هر دو جنین و کیسه کلسفید می‌شوند. در اغلب موارد، زنان دارای لیپوپدیون آن را درک نمی‌کنند. مواردی وجود دارد که در آن یک زن دیگر نوزادان را تولد می‌کند در حالی که جنین کلسفید هنوز در بدن او بود. حدود 300 مورد لیپوپدیون وجود دارد که توسط ادبیات پزشکی ثبت شده و اکثریت زنان با این وضعیت بیش از 40 سال دارند.

موارد عجیب و غریب

اولین مورد این بود که یک زن فرانسوی به نام مادام کلمب که در سن 40 سالگی باردار شد، اما او به علت خستگی و درد شکم نوزاد را به دنیا نیاورده بود. پس از مرگ او در سال 1582 به طور خودکار تشخیص داده شد، یک جنین به خوبی توسعه یافته یا نوزاد سنگی در حفره شکم او یافت شد.
یکی دیگر از موارد قابل توجه در آلمان رخ داده است. آنا مولرن در 48 سالگی باردار شد و درد زایمان را تجربه کرد، اما هرگز زایمان نکرد. شکم او همچنان متورم شد. دکترش اعلام کرد که یک زنگ خطا برای حاملگی بود. بعدها آنا دو فرزند سالم را به دنیا آورد. یک پسر و یک دختر وقتی او در 94 سالگی فوت کرد، یک کالبد شکافی در بدن او انجام شد. پزشک او یک توده سنگین یک نوزاد سنگی را داخل شکمش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید:موارد عجیب از نوزادان سنگی


یک زن، رندی جانسدتر، از دانمارک در سال 1803 باردار شد. او 10 سال پس از بارداری، پس از تولد یک لیتوفیدون، یک کودک سنگی را از طریق پاره کردن شکمش خارج کردند. این زن 50 ساله بود و سالها پس از حادثه بدون هیچ گونه عوارض بهداشتی جان سالم به در برد.
یک زن آمریکایی به نام ربکا ادی احساس درد کرد به آرامی درد کم شد و او هرگز فرزندی را تولد نکرد. یک کالبد شکافی توسط دکتر ویلیام پس از مرگ او انجام شد و آنچه در شکم او یافت شد، یک کودک کاملا سنگی تشکیل شده بود. ادی نوزاد را به مدت 50 سال حمل کرد.
یکی دیگر از موارد شگفت آور این است که زهرا ابوالطالب، یک زن از مراکش، که از طریق درد زایمان درگذشت، به بیمارستان منتقل شد و پزشکان اعلام کردند که او به بخش سزارین نیاز دارد. او از بیمارستان فرار کرد، درد بعد از چند روز متوقف شد و او هرگز بچه را به دنیا نیاورد،. چند دهه گذشت و او مادربزرگ شد. او 75 ساله بود. به دکتر رفت، اما دکتر نمی‌توانست علت درد را شناسایی کند. بعدها یک پزشک دیگر مشکوک به تومور تخمدان شد و او را برای اسکن فرستاد. این یک توده جامد را کشف کرد که مشخص نشد. یکی دیگر از رادیوگرافی‌های متخصص، اعلام کرد که می‌تواند آن را به عنوان یک ساختار کلسیفیه شناسایی کند. اسکن MRI نشان داد که این یک نوزاد سنگی است که زهرا 46 سال پیش درک کرده بود.
یک خانم 70 ساله به نام آنتامما، از بنگال غربی، مدت‌هاست از درد شکم رنج می‌برد. سپس او دربیمارستان بستری شد. پس از بررسی، پزشکان یک نوزاد سنگی را کشف کردند که او تصور می‌کرد.با وجود بارداری ناقص، آنتاما سه فرزند را به دنیا آورد.
یک زن 92 ساله، هوانگ یجون، از جنوب چین، پس از آنکه 65 سال آن را فرزندی را حمل کرد، یک لیتوپدیون یا سنگ را تحویل داد. او می‌خواست که نوزادان مرده توسط پزشکان برداشته شوند، اما آنها خواستار مقدار زیادی از پول بودند که او نمی‌توانست هزینه کند و آن را نادیده گرفت.
اخیرا موردی از لیپوپدیون زنی از کلمبیا است. او برای ناراحتی لگن به دکتر رفت. پزشکان یک نوزاد سنگی 40 ساله یا لیتوفیدین را پس از انجام اشعه ایکس بر روی او مشخص کردند. زن 82 ساله مدتهاست که جنین کلسفید را حمل می‌کند و حتی این را نمی‌داند. در حال حاضر انتظار می‌رود که زن از طریق عمل جراحی نوزاد سنگی برداشته شود.
یک زن 84 ساله از برزیل بیش از 40 سال است که در داخل شکم آن لیپوپدیون قرار گرفته است و او متوجه آن نشده است. این تنها پس از اینکه او در مورد درد شکم شکایت کرد و تحت بررسی اشعه ایکس قرار گرفت، متوجه شد. صورت، استخوان و چند جنبه دیگر کودک در تصاویر قابل مشاهده بود. او گفت که پیش از آن از درد شدید رنج می‌برد و با یک شفا دهنده سنتی محلی که دارویی را به او داده بود که درد را به پایان رسانده بود، او تصور می‌کرد که او کودک را از دست داده است.
در اوت 2014، یک زن 60 ساله بعد از اینکه او از درد شدید شکم شکایت کرد با مراجعه به پزشک، بقایای اسکلتی یک نوزاد نابالغ از بدن او حذف شد. اولتراسوند بر روی او انجام شد، که در قسمت پایین سمت راست شکم او یک توده را تشخیص داد.
طبق گزارش، بقایای نوزاد نابالغ در 36 سالگی در بدن مادر باقی مانده است. شاید این طولانی ‌ترین زمان یک جنین از حاملگی خارج رحمی در بدن زن باشد.
این‌ها برخی از موارد عجیب و غریب نوزادان سنگی بودند ممکن است تعجب کنید که آیا موارد جنین در جنس فتو نیز مربوط به نوزادان سنگی است. خوب، جنین در فتو یک اختلال رشدی است که در آن یک بافت جنین در داخل بدن شکل می گیرد. توده بافت ممکن است به عنوان یک جنین شروع به رشد کند، جنین ممکن است یک جنین طبیعی باشد، اما دارای سیستم بدن عملکردی نیست، به این معنی که نمی‌تواند زندگی کند. و هنگامی که یک جنین در داخل بدن و کلسیفیه می‌میرد، می‌توان آن را به عنوان یک کودک سنگی نامید.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.