میزان عشق و دوستی خود را بسنجید

«در دنیای امروز، عموماً عشق و عاطفه دیگر چندان رنگی ندارد!» این جمله این روزها خیلی به گوش می‌خورد. ولی آیا واقعاً چنین است؟ یا عشق و عاطفه نیز رنگی مجازی به خود گرفته است؟! به هر حال، ارتباط انسانها با دوست
جمعه، 17 فروردين 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
میزان عشق و دوستی خود را بسنجید
 میزان عشق و دوستی خود را بسنجید

نویسنده: محمدعلی قاضی محسن
«در دنیای امروز، عموماً عشق و عاطفه دیگر چندان رنگی ندارد!» این جمله این روزها خیلی به گوش می‌خورد. ولی آیا واقعاً چنین است؟ یا عشق و عاطفه نیز رنگی مجازی به خود گرفته است؟! به هر حال، ارتباط انسانها با دوست داشتن، معمولاً از آن نوع ارتباطاتی است که برای همه حتی روان‌شناسان جالب و قابل بررسی است.
دکتر «میرابل کیدامن» روان‌شناس معروف کانادایی، چندی پیش در آخرین بررسی‌های خود به این نتیجه رسید که با یک روش جالب، می‌توان میزان عشق و دوستی افراد را سنجید! آیا این امر ممکن است یا خیر، سؤالی است که شما باید پاسخ دهید! با دقت موارد زیر را بخوانید و پاسخ دهید و در پایان، آنها را با پاسخ‌های روان‌شناسانه تطبیق دهید! نتیجه جالبی به دست می‌آورید!

سؤالات:

1- شما به طرف خانه شخصی در حال حرکت هستید که دوستش دارید. دو راه برای رسیدن به آنجا وجود دارد. یکی کوتاه و مستقیم است و سریع شما را به منزل می‌رساند، اما طول مسیر، بسیار خسته کننده است. راه دوم بطور قابل ملاحظه‌ای طولانی‌تر است اما دیدنی و سرشار از مناظر زیبا، جالب و حیرت‌انگیز! حال، شما کدام راه را برای رسیدن به شخصی که دوستش دارید، انتخاب می‌کنید؟
2- در راه دو بوته گل رز می‌بینید. یکی پر از رزهای قرمز و دیگری پر از رزهای سفید. شما تصمیم می‌گیرید بیست شاخه از رزها را برای دوست خود بچینید. چند عدد رز سفید و چند عدد رز قرمز را انتخاب می‌کنید؟ شاید هم فقط یک نوع گل را ترجیح می‌دهید!

بیشتر بخوانید: مقدمه ای بر روان شناسی عشق


3- بالاخره به خانه دوست خود می‌رسید و یکی از اعضای خانواده، در را به روی شما باز می‌کند. شما می‌توانید از او بخواهید دوستتان را صدا کند و یا اینکه خود به داخل رفته و او را خبر می‌کنید. کدام را ترجیح می‌دهید؟
4- وارد منزل شده و به اتاق دوستتان می‌روید. اما کسی آنجا نیست. ناچار تصمیم می‌گیرید گل‌های رزی را که برایش تهیه کرده بودید،‌ همان جا بگذارید و بروید. ترجیح می‌دهید آن‌ها را کنار پنجره بگذارید یا روی تخت و میز کارش؟
5- آخر شب با او تماس گرفته و برای فردا صبح زود، قرار کوهنوردی را می‌گذارید. صبح، هنگامی که بیدار می‌شوید و دم خانه به دنبالش می‌روید، باز هم شما را به اتاقش راهنمایی می‌کند. دوست دارید وقتی وارد می‌شوید او هنوز خواب باشد یا بیدار و آماده حرکت؟
6- در پایان روز و زمان بازگشت به خانه، ترجیح می‌دهید از راه کوتاه و ساده به خانه بازگردید یا از راه طولانی‌تر ولی با مناظر زیبا و دیدنی؟

پاسخهای جالب و حیرت‌انگیز آزمون

پاسخ سؤال 1:

جاده نشان دهنده عشق است. اگر راه کوتاه را انتخاب کرده‌اید، سریع عاشق می‌شوید و احتمالاً به همان سرعت هم فارغ! عشق از نظر شما جرقه‌ای است که در یک دیدار کوتاه به وجود می‌آید و شاید به همان سرعت نیز از بین برود.
حوصله فراز و نشیب این جاده را ندارید و ترجیح می‌دهید همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاده و مسیر ساده و کوتاه خود را طی کند، ولی به یاد داشته باشید، این مسیر پر از فراز و فرود یکی از طولانی‌ترین مسیرهایی است که شخص در طول زندگی‌اش در آن گام برمی‌دارد. ولی اگر راه طولانی با مناظر زیبا را انتخاب کرده‌اید، این امر نشان می‌دهد که شما به آسانی به کسی دل نمی‌بندید! باید تمام جوانب کار و حواشی آن بررسی شود!
شما به سادگی دل به دوستی‌ها نمی‌دهید برای همین زمانی که به این دوستی رسیدید، آن را به راحتی رها نکرده و در نگهداری آن، از جان و دل می‌کوشید و این مهم‌ترین راز یک زندگی خوب است!

پاسخ سؤال 2:

تعداد رزهای قرمز نشان دهنده آن است که در یک دوستی چقدر از خودتان تواضع نشان می‌دهید و این در حالی است که تعداد رزهای سفید، نشان می‌دهد که شما چقدر در دوستی انتظار محبت دارید.
بطور مثال اگر 18 شاخه رز قرمز و دو شاخه رز سفید انتخاب کرده‌اید، به این معناست که شما 90 درصد محبت می‌کنید و 10 درصد انتظار محبت از طرف مقابل دارید! شاید این روش از نظر دیگران بسیار جالب و یا حتی منطقی باشد، ولی یادتان نرود که دوستی یک جاده دو طرفه است. باید همه چیز در این مسیر دو طرفه و دو سویه باشد. در این صورت می‌توان به این دوستی به عنوان یک نماد نگاه کرد و از آن درس گرفت!

پاسخ سؤال 3:

سؤال سوم نشان دهنده طرز برخورد شما با مشکلات در یک دوستی است. اگر شما از اعضای خانواده درخواست کرده‌اید که دوست‌تان را صدا بزنند، به این معناست که شما از مواجه شدن با مشکلات می‌ترسید و امیدوارید مشکلات به خودی خود حل شود، اما اگر خودتان به اتاق رفته‌اید تا او را از حضور خود مطلع سازید، این امر نشان دهنده آن است که شما با مشکلات مقابله می‌کنید و چالش‌ها شما را از مسیر خود منحرف نمی‌کنند، بلکه دوست دارید، با آنها مبارزه کرده و هرچه زودتر آنها را حل کنید و این بهترین گزینه در یک زندگی مشترک و یا حتی یک دوستی زیبا و منطقی است!

پاسخ سؤال 4:

محل قرار دادن گل‌ها (رزها)، نشان دهنده اشتیاق شما برای دیدن دوستتان است. اگر رزها را بر روی تخت بگذارید، نشان می‌دهد دیدن او، شما را خوشحال می‌کند و علاقه دارید که او را زیاد ببینید، ولی اگر گل‌ها را کنار پنجره قرار دهید، یعنی دیدن و ندیدن او زیاد برای‌تان اهمیتی ندارد. هر چند که روان‌شناسان، عموماً وجود گل را نشانه دوستی و محبت می‌دانند ولی طریق گذاشتن گل نشانه‌ای خاص است!

پاسخ سؤال 5:

سؤال پنجم نشان دهنده طرز تفکر شما درباره شخصیت دوست صمیمی‌تان است. اگر شما او را در حالی که خوابیده است، در اتاق می‌بینید، این امر بدان معناست که شما او را همان‌طور که هست، دوست دارید و اگر او را بیدار دیده‌اید، یعنی انتظار دارید او مطابق میل شما رفتار کند. در زندگی هر دو این حالت‌ها می‌تواند، جالب و در عین حال زیبا باشد.

پاسخ سؤال 6:

راه بازگشت به خانه، نشان دهنده دوام علاقه و دوستی شماست. اگر راه کوتاه را انتخاب کرده‌اید، دوام رابطه دوستی و یا عشق شما، کم و کوتاه است. برعکس اگر راه بلند را انتخاب کرده‌اید، دوام دوستی‌تان عمیق و پایدار و مدت آن نیز بلند و در عین حال با ثبات خواهد بود!
منبع مقاله :
قاضی محسن، محمدعلی؛ (1395)، آزمون‌های شخصیت‌شناسی، ساری: انتشارات پارسی‌سرا، چاپ اول.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.