چطور بوی بد دستانتان را رفع کنید

اگر با بنزین سر و کار داشته اید، با پیاز پخت و پز می کردید و یا لباس هایتان را سفید می کردید، به احتمال قوی دست هایتان بوی ناخوشایندی گرفته اند. خوشبختانه انواع مختلفی از درمان های خانگی وجود دارند که
چهارشنبه، 15 فروردين 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
چطور بوی بد دستانتان را رفع کنید
چطور بوی بد دستانتان را رفع کنید

مترجم: داوود سرافراز
اگر با بنزین سر و کار داشته اید، با پیاز پخت و پز می کردید و یا لباس هایتان را سفید می کردید، به احتمال قوی دست هایتان بوی ناخوشایندی گرفته اند. خوشبختانه انواع مختلفی از درمان های خانگی وجود دارند که شما با استفاده از آن ها می توانید دستانتان را مجددا تمیز و خوشبو کنید. دهان شویه، علاوه بر خنثی کردن ترکیبات به وجود آورنده ی بو، می تواند باکتری هایی که تولید بو می کنند را نیز از بین ببرد. عطر های مختلف هم می توانند رایحه ی خوبی به دستانتان بدهند که بو های بد باقی مانده به دست را پوشش دهند.

عجله دارید ؟!

بعد از اینکه دست هایتان را با آب و صابون شستید، مقداری دهان شویه روی آن ها بریزید تا بوی بدشان را رفع کند (دهان شویه، می تواند باکتری های بد بو را از بین ببرد). اگر کمکی نکرد، از سرکه یا الکل استفاده کنید. برای بو های خیلی بد، دستانتان را به مدت 3 دقیقه، داخل یک کاسه ای که یک چهارم آن از هیدروژن پروکساید و سه چهارم دیگرش از آب باشد، فرو ببرید. راه های دیگری هم وجود دارد، به عنوان مثال: استفاده از جوش شیرین و یا پودر قهوه. به خواندن مقاله ادامه دهید.

بیشتر بخوانید: شیوه‌های درست دست شستن


1. دست هایتان را با آب سرد و صابون بشویید. برای این امر، همیشه از آب سرد استفاده کنید. چرا که آب گرم می تواند منافذ پوست شما را منبسط می کند و باعث نفوذ بیشتر چربی ها و کثیفی ها به داخل پوست خواهد شد. کف خوبی از صابون درست کنید و دست هایتان را قبل از شستن با آب سرد، خوب مالش دهید.
چطور بوی بد دستانتان را رفع کنید
2. دست هایتان را با استفاده از دهان شویه، ضد عفونی کنید. دهان شویه، علاوه بر خنثی کردن ترکیبات به وجود آورنده ی بو، می تواند باکتری هایی که تولید بو می کنند را نیز از بین ببرد. عطر های مختلف هم می توانند رایحه ی خوبی به دستانتان بدهند که بو های بد باقی مانده به دست را پوشش دهند.
3. بوی بد دست را با مالیدن دستانتان به یک چیزی از جنس استیل از بین ببرید. به سادگی یک ظرف یا قطعه ی استیل را بردارید (مثل یک کاسه ی استیل) و زیر آب سرد، دستانتان را به آن بمالید. به این کار ادامه دهید تا بو از بین برود.
هر چیزی از جنس استیل می تواند در این روش کارآمد باشد، مثل سینک ظرفشویی شما (اگر از جنس استیل ضد زنگ باشد).
شما می توانید یک صابون استیل ضد زنگ تهیه کنید که مختص از بین بردن بو های بد هست.
این روش برای از بین بردن بوی بد سیر و پیاز، بسیار خوب و کارآمد است.
4. دست هایتان را با سرکه بشویید تا بوی زننده را بزداید. وقتی که دستانتان را با سرکه می شویید، نیازی نیست که آن ها را به هم بمالید. به سادگی آن ها را به مقداری سرکه آغشته کنید و اجازه دهید در هوا خشک شوند. سپس، برای از بین بردن بوی سرکه، دست هایتان را با آب و صابون بشویید.
شست و شوی دست با سرکه، برای از بین بردن بوی بد ماهی و پیاز خوب است.
5. دست های خود را با الکل یا ضدعفونی کننده ی دست، به هم مالش دهید. یک قاشق چای خوری الکل یا ضدعفونی کننده ی دست را روی دستانتان بریزید و به هم بسایید تا کم کم تبخیر و سپس خشک شوند.
از آنجایی که الکل می تواند دستانتان را خیلی خشک کند، بهتر است که این روش را تنها یک مرتبه انجام دهید و اگر افاقه نکرد، روش دیگری را امتحان کنید.
6. خمیر دندان را روی دستانتان بمالید تا بوی بد را برطرف کند. مقداری خمیر دندان (آن نوع که جوش شیرین در خود دارد، بهترین گزینه است)، روی دست هایتان بمالید و چند دقیقه ای صبر کنید، سپس با آب تمیز بشویید.
7. دست هایتان را با مقداری نمک مرطوب، به هم بمالید. مقدار کمی از نمک را روی دستانتان بپاشید و به هم مالش دهید. ممکن است بخواهید نمک ها را با آب بشویید تا حالت چسبندگی دست هایتان از بین برود. بعد از چند دقیقه، دست هایتان را بشویید و سپس خشک کنید.
شما همچنین می توانید قبل از پاشیدن نمک روی دست هایتان، آن ها را با مایع ظرفشویی بشویید، به هم مالش دهید و سپس با آب بشویید.
8. برای از بین بردن بوی بسیار بد، دست هایتان را به پودر قهوه آغشته کنید. اگر با اینکه دست هایتان بوی قهوه بگیرند مشکلی ندارید، می توانید از پودر قهوه، برای از بین بردن هرگونه بویی استفاده کنید. تمام دستتان را به پودر قهوه آغشته کنید، سپس به آرامی آن ها را در کاسه ای از آب به هم بسایید.
راه حل دیگر آنکه شما می توانید دانه های قهوه را نیز درون دستانتان بگیرید و به هم مالش دهید تا بوی بد کاملا از بین برود.
9. ترکیبی از نوشابه و آب درست کنید. یک استکان نوشابه ی گازدار را با سه استکان آب مخلوط کنید تا محلول چسبنده ای به وجود آید. آن را برای مدت 1 دقیقه به دست هایتان آغشته کنید. سپس با آب بشویید.
10. یک استکان هیدروژن پروکساید با سه استکان آب. با ترکیب کردن هیدروژن پروکساید و آب، شما یک ضدعفونی کننده ی ایمن برای دستانتان تهیه کرده اید. دستانتان را برای مدت 1 تا 3 دقیقه به آن آغشته کنید، بعد آن را بشویید و سپس دستانتان را خشک کنید.
11. با استفاده از لیمو یا آبلیمو، بوی بد را از بین ببرید. آبلیمو را می توان به صورت غلیظ استفاده کرد، یا می توان با مقداری آب مخلوط کرد تا از اثر بد آن بر پوست جلوگیری کنید. لیمو نیز به همین صورت کارآمد است. کافی است مقداری آبلیمو یا لیمو را درون کاسه ای از آب بریزید و دستانتان را درون آن فرو ببرید.
یک استکان آب و یک استکان آبلیمو/ لیمو، ترکیب موثری برای از بین بردن بوی بد خواهد بود.
12. یک قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) سرکه را با آب ترکیب کنید تا محلول رقیقی به دست آید. یک کاسه را با آب و یک قاشق غذاخوری سرکه پر کنید. دست هایتان را برای مدت 2 تا 3 دقیقه درون محلول بگذارید، سپس آن ها را با آب تمیز بشویید.
منبع مقاله :
https://www.wikihow.com/Get-a-Bad-Smell-off-Your-Hands
 


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما