چگونه می توانم شوهر خوبی باشم (1)

شما ازدواج کردید و اکنون یک مرد متعهد شده اید. تمام قول و قرار هایی که به همسرتان داده اید، معنا گرفته اند. پس وقت آن است که در این پیش بروید. خوشبختانه شوهر خوب بودن، غیر ممکن نیست. باید به حرف قلبتان گوش دهید، به
پنجشنبه، 16 فروردين 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
چگونه می توانم شوهر خوبی باشم (1)
چگونه می توانم شوهر خوبی باشم 1

مترجم: داوود سرافراز
شما ازدواج کردید و اکنون یک مرد متعهد شده اید. تمام قول و قرار هایی که به همسرتان داده اید، معنا گرفته اند. پس وقت آن است که در این پیش بروید. خوشبختانه شوهر خوب بودن، غیر ممکن نیست. باید به حرف قلبتان گوش دهید، به وجدانتان، و روی علاقه به همسرتان کار کنید. این قدم های ساده، اگر به طور جدی برداشته شوند، می توانند شما و نیمه ی گمشده تان را به سوی آینده ای درخشان هدایت کنند. عادت کنید که همیشه حقیقت را بگویید. از خودتان بپرسید چه احساسی داشتید اگر می فهمیدید همسرتان (غیر از سورپرایز تولدتان) چیزی را از شما مخفی می کند. اگر دوست دارد بداند، همیشه به او بگویید که کجا می روید.

بخش اول: مرد اصول گرایی باشید

1. یک نجیب زاده باشید. اکثریت خانم ها (نه همه ی آن ها)، تصور خوبی از یک مرد نجیب دارند و او را مهربان و دوست داشتنی می پندارند. اگر همسر شما هم از آن دسته خانم هاست، تلاش کنید که بهترین حالت ممکن خودتان را به او نشان دهید. به آداب قرن 17 فکر کنید. به طور مثال:
به هنگام سلام و خداحافظی، او را ببوسید.
کیسه های سنگین خرید را از دستش بگیرید.
درها را برایش باز کنید.
برای قرارهای ملاقات، خرج کنید.
البته این احتمال همیشه وجود دارد که همسرتان از شما بخواهد با او نجیبانه رفتار نکنید. اگر نمی خواهد، قضیه را شخصی نکنید. حتی اگر رفتار نجیبانه ای ندارید، به رفتار مهربانانه تان با او ادامه دهید.
2. با احترام رفتار کنید. احترام، نشان از فهم شماست. فهم اینکه همسرتان مستقل است، فرد متفاوتی است، و اینکه او نمی خواهد دقیقا هرآنچه شما انجام می دهید را انجام دهد، هرچند با علایق و سلایق شما خوانایی نداشته باشد. در ادامه چهار نمونه از راه های احترام به همسرتان را ذکر خواهیم کرد:
به وعده های خود عمل کنید. به آنچه می گویید عمل کنید. اگر به او می گویید که ظرف ها را خواهید شست، زیر حرفتان نزنید و وقتی او مسئولیت شما (شستن ظرف ها) را به عهده گرفت، رفتار خودتان را توجیه نکنید.
خوش قول باشید. اگر به او گفته اید سر فلان ساعت در مکان خاصی خواهی بود، سر موقع آنجا باشید. وقت همسر شما هم به اندازه ی وقت شما، ارزشمند است. به آن احترام بگذارید.

بیشتر بخوانید: چگونه شوهری نمونه برای همسر خود باشیم؟ قسمت اول


از خود راضی و خود رای نباشید. نگویید او این کار را می کند، چون همسر من و یا یک زن است. در عوض، به درستی ارتباط برقرار کنید. یاد بگیرید چطور درخواست کنید. به آنچه او می گوید، گوش دهید. تظاهر به شنیدن نکنید. گاهی اوقات، تنها چیزی که یک نفر می خواهد، دو گوش شنوا است و شانه ای برای تکیه دادن. به همسرتان اجازه دهید صحبت کند و به گفته هایش گوش جان بسپارید.
چگونه می توانم شوهر خوبی باشم 1
3. هیچ وقت دروغ نگویید. عادت کنید که همیشه حقیقت را بگویید. از خودتان بپرسید چه احساسی داشتید اگر می فهمیدید همسرتان (غیر از سورپرایز تولدتان) چیزی را از شما مخفی می کند. اگر دوست دارد بداند، همیشه به او بگویید که کجا می روید. بگویید با چه کسی هستید. برایش از انگیزه هایتان بگویید، حتی اگر کوچک هستند. رو راست بودن و دروغ نگفتن، رکن اساسی تمامی روابط بزرگ و موفق است.
4. هیچ وقت خیانت نکنید. چشم بسته غیب گفتن است، اما باید متذکر شویم: خیانت، نوعی دروغ است. وقتی شما نمی توانید بپذیرید که همسرتان با کسی غیر از شما رابطه داشته باشد، پس چرا شما با غیر از او رابطه داشته باشید ؟ هرگاه فکر خیانت به سرتان زد، نگاه خوب و عمیقی به زندگی تان بیاندازید و از خودتان بپرسید، چرا با همسرتان ازدواج کردید ؟
ناجوانمردانه است اگر عاشق همسرتان هستید، اما میل به شخص دیگری کنید. شما همسرتان را می خواهید، اما نمی خواهید منحصرا برای او باشید و صادقانه رفتار کنید ؟! این رفتار، به معنای واقعی کلمه، خودخواهی محض است. به اصطلاح، نمی شود هم خدا را داشت و هم خرما را.
5. تنبلی را به حداقل ممکن برسانید. بی تحرکی، نقطه ی تنزل بزرگی است، هم برای خانم ها و هم آقایان. تنبلی، لزوما تماشا کردن فوتبال در روز تعطیل نیست، تنبلی، انجام ندادن آن چیزی است که می دانید باید انجام دهید، اما حالش را ندارید. بلند شوید و آشغال ها را دم در بگذارید، یک بار در هفته همسرتان را غافلگیر کنید و خانه را مرتب کنید، یا ورزش کنید تا به او نشان دهید قدر خودتان را می دانید. خیلی فرق خواهد کرد !
6. سعی کنید خودخواه نباشید. می شود ساعت ها بحث کرد که چقدر انسان، خودخواه است؛ ولی یک چیز بسیار واضح است. هرچقدر که خودخواه باشیم، قابلیت از خود گذشتگی را نیز داریم. عشق باید الهام بخش این از خود گذشتگی باشد. به جای اینکه دائم از خودتان بپرسید، چه کاری برای خودتان می توانید انجام دهید، بپرسید چه کار هایی برای همسرتان، یا برای بهبود رابطه ی زناشویی تان می توانید انجام دهید.
حسادت را به حداقل ممکن برسانید. ممکن است گاهی کمی حسود شوید، ایراد ندارد، البته تا جایی که سعی نکنید بر خوشحالی همسرتان تاثیر منفی بگذارید. هیچ وقت همسرتان را به این خاطر که به او حسادت می کنید، از انجام کاری باز ندارید.
مصالحه کنید. یاد بگیرید که چطور میانه رو باشید. گاهی، آنچه شما می خواهید و آنچه همسرتان می خواهد، کاملا با هم متفاوت است. در این مواقع، انتظاراتتان را تعدیل کنید. انتظار نداشته باشید که همیشه سهمی داشته باشید و یا پیروز مباحثه باشید.
7. هرگز صدای خود را بالا نبرید، فریاد نزنید و یا برخورد فیزیکی با او نداشته باشید. همسرتان به شما اعتماد کرده تا در کمال راحتی و امنیت، مراقب او باشید.
اگر ممکن است، تُن صدایتان را در مباحثات کنترل کنید.
"من نگران این هستم که از نظر مالی به مشکل بر بخوریم. من تو را به چیزی متهم نمی کنم. فقط دنبال این هستم که طول مدت رفاه و شادی مان بیشتر شود، و می خواستم که با هم گفت و گویی داشته باشیم تا بتوانیم تصمیم دیگری برای طریقه ی خرج کردنمان بگیریم."
هیچ وقت همسرتان را نزنید، حبس نکنید و یا با خشونت تهدیدش نکنید. سعی نکنید از قدرت بدنی خودتان برای غلبه به او استفاده کنید. او می تواند مطالبه ی دیه کند.
منبع مقاله :
https://www.wikihow.com/Be-a-Good-Husband
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.