انتخاب لباس مناسب شما

راز پنهان رنگ‌ها

قرمز به من نمی‌آید، آبی چهره‌ی تو را سرد و بی‌روح می‌کند، قهوه‌ای رنگ خود توست... این جملات زیاد به گوش همه ما و شما خورده امّا ما بدون دانستن راز پنهان در آنها صرفاً به سلیقه‌ای بودن‌شان بسنده
سه‌شنبه، 28 فروردين 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
راز پنهان رنگ‌ها
 راز پنهان رنگ‌ها

نویسنده: شیما رضایی
قرمز به من نمی‌آید، آبی چهره‌ی تو را سرد و بی‌روح می‌کند، قهوه‌ای رنگ خود توست... این جملات زیاد به گوش همه ما و شما خورده امّا ما بدون دانستن راز پنهان در آنها صرفاً به سلیقه‌ای بودن‌شان بسنده کرده و اتفاقاً کمتر هم به آنها توجه کرده‌ایم امّا واقعیت این است که در نظر گرفتن این قاعده و در کنار آن انتخاب رنگی که علاوه بر پوست با رنگ چشم و موهای ما هم هماهنگ باشد نه تنها به زیباتر به نظر آمدن چهره ما کمک می‌کند بلکه اندام ما را هم متناسب‌تر به تصویر می‌کشد.
نقطه‌ی مقابل این ماجرا زمانی است که شما رنگی را برخلاف این قاعده انتخاب می‌کنید و در نتیجه بدون اینکه بدانید صورت‌تان بی‌روح و گرفته‌تر به نظر می‌رسد و حتّی ایرادهای احتمالی چهره‌تان هم بیشتر به چشم می‌آید.

پوست شما سرد است یا گرم؟!

برای رسیدن به این دانش که رنگ پوست ما سرد است یا گرم روش‌های متعددی وجود دارد امّا سه راه از ساده‌ترین این روش‌هاست:

روش اول

در این روش که اتفاقاً شناخته شده‌ترین راه هم هست شما باید در طور روز به رگ‌های داخلی مچ دست‌تان نگاه کنید. در این روش بهتر است برای تشخیص درست‌تر یک برگه سفید زیر مچ‌تان نگه دارید. اگر رنگ رگ‌های شما به سبزی زد شک نکنید که پوست‌تان گرم است و اگر رنگ رگ‌ها به سمت آبی متمایل بود یعنی شما تن پوست سردی دارید.

روش دوم

در این روش باید در نور روز و با صورتی بدون هیچ‌گونه آرایش مقابل آینه بایستید و یک کاغذ سفید را کنار صورت‌تان بگیرید اگر در این شرایط رنگ پوست صورت شما به زردی زد یعنی پوست گرمی دارید و اگر رنگ پوست شما متمایل به صورتی بود شما پوست سردی دارید.

بیشتر بخوانید: انتخاب لباس بر اساس رنگ پوست

 

روش سوم

در این روش باید سراغ فویل طلایی و نقره‌ای بروید. مقابل آینه بایستید البته باز هم در نور روز و فویل‌ها را به ترتیب کنار چهره‌تان بگیرید اگر فویل طلایی چهره شما را شاداب و زنده‌تر کرد رنگ پوست شما گرم است و اگر فویل نقره‌ای همین شادابی را در چهره شما ایجاد کرد شما جزو افرادی هستید که پوستی سرد دارند.
کسانی که پوست‌های تیره دارند معمولاً دارای چشم و موی مشکی یا قهوه‌ای تیره هستند. این افراد باید لباسی را انتخاب کند که با رنگ‌های تیره مغایرت داشته باشد. این مغایرت باعث می‌شود چهره از یکنواختی بیرون آید جذابیت بیشتری یابد. این افراد باید از لباس‌هایی با رنگ‌های صورتی، سفید خاکی، آبی، ملایم، طوسی روش استفاده کنند و از رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای تیره، فیروزه‌ای، سبز شمعی، قرمز تیره تا حد امکان استفاده نکنند.
افرادی با پوست‌های معمولی (نه تیره و نه روشن) می‌توانند تقریباً از هر رنگ لباسی استفاده کنند. از آنجا که هر دو رنگ روشن و تیره می‌تواند با این گونه رنگ پوست مغایرت داشته باشد، بنابراین از هر دو طیف رنگ می‌توان استفاده کرد ولی بهتر است برای جذابیت بیشتر پیراهن را هماهنگ با رنگ چشم انتخاب کرد. رنگ‌های مناسب این گروه عبارتند از بژ، آبی، سورمه‌ای، گندمی، مشکی و صورتی و رنگ‌های نامناسب این افراد مغز پسته‌ای، بنفش، قهوه‌ای تیره و قرمز است. تنها رنگ‌هایی که این گروه اصلاً نباید به کار برند رنگ‌های نزدیک به رنگ پوست‌شان است. برای مثال اگر رنگ پوست شما زیتونی است از پوشیدن لباس زیتونی یا قهوه‌ای خودداری کنید.
پوست‌های روشن یعنی افرادی که معمولاً موهای بلند و روشن دارند و رنگ چشم آنها سبز، آبی، خاکستری یا قهوه‌ای روشن است بهتر است رنگی را به کار ببرند که با رنگ پوستشان تضاد داشته باشد. به طور مثال رنگ‌های مناسب این گروه شامل؛ آبی ملایم، قهوه‌ای بژ، آبی سیر و هر رنگی غیر از سفید است. امّا رنگ‌های نامناسب این افراد قرمز، صورتی، نارنجی، زرد و ارغوانی است. در این گروه باید به طور کلی از رنگ‌های خشن و روشن استفاده نمود تا تضاد کافی با رنگ پوست به وجود آید. امّا به کارگیری رنگ‌های گرم به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.
منبع مقاله :
رضایی، شیما؛ (1395) چی بپوشم، ساری: پارسی‌سرا، چاپ اول.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.