آثار زیانبار روابط دختر و پسر

رابطه‌ی نامشروع و کوتاهی عمر

از روایات متعددی که از خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) وارد شده استفاده می‌شود که ثواب و گناه، یک اثر وضعی و طبیعی در زندگی افراد خواهد داشت. زیرا معمولاً کسانی که اهل
يکشنبه، 23 ارديبهشت 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
رابطه‌ی نامشروع و کوتاهی عمر
 رابطه‌ی نامشروع و کوتاهی عمر

نویسنده: اسدالله محمدی نیا
 
از روایات متعددی که از خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) وارد شده استفاده می‌شود که ثواب و گناه، یک اثر وضعی و طبیعی در زندگی افراد خواهد داشت. زیرا معمولاً کسانی که اهل روابط نامشرو ع نیستند به نماز و روزه و معنویات بها می‌دهند به طوری که در روح و جسمشان اثر می‌گذارد و از آرامش روحی ویژه‌ای برخوردارند، در نتیجه اگر مسائل دیگری مانند بهداشت جسم و اجتماع را رعایت کنند، از عمر طولانی‌تری برخوردار خواهند بود.
و در مقابل افرادی که اهل گناه و معصیت و تجاوز به حقوق دیگران هستند، به خاطر حاکم نبودن آرامش روانی و آینده تاریکی که پیش روی خود تصور می‌کنند، عمر کوتاهی خواهند داشت. براساس همین موضوع،
امام صادق (علیه السلام) فرمود:
«مَنْ یَمُوتُ بِالذُّنُوبِ أَکْثَرُ مِمَّنْ یَمُوتُ بِالْآجَالِ، وَ مَنْ یَعِیشُ بِالْإِحْسَانِ أَکْثَرُ مِمَّنْ یَعِیشُ بِالْأَعْمَارِ»
کسانی که به خاطر گناهانشان عمرشان کوتاه می‌شود و می‌میرند بیشترند نسبت به کسانی که با مرگ طبیعی و اَجَل معین می‌میرند. و کسانی که به خاطر نیکی کردن و کارهای ثواب عمرشان طولانی‌تر می‌شود بیشترند نسبت به افرادی که با عمر طبیعی زندگی می‌کنند. (1)
رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود:
« إِذَا کَثُرَ الزِّنَا مِنْ بَعْدِی کَثُرَ مَوْتُ الْفَجْأَةِ»
بعد از من زمانی که زنا (و رابطه نامشروع بین زنان و مردان نامحرم) زیاد شد، به دنبال آن، مرگ‌های ناگهانی و سکته هم در جامعه زیاد خواهد شد. (2)
امام رضا (علیه السلام) فرمود:
«کُلَّمَا أَحْدَثَ الْعِبَادُ مِنَ الذُّنُوبِ مَا لَمْ یَکُونُوا یَعْمَلُونَ أَحْدَثَ اللَّهُ لَهُمْ مِنَ الْبَلَاءِ مَا لَمْ یَکُونُوا یَعْرِفُونَ»
هرگاه مردم مرتکب گناهانی شوند که آن گناهان در جامعه سابقه نداشته است خداوند بزرگ هم بلاهایی برای آنها می‌فرستد که تا آن زمان بی سابقه بوده است. (3)

نظر دانشمندان غربی

نماز مانع سکته، حمله قلبی، نارسایی کلیوی و باعث طول عمر

براساس تحقیقات جدید، افراد مؤمن و مذهبی بیش از سایرین عمر می‌کنند، و دلیل آن مرتب نماز خواندن است که باعث کاهش فشار خون آنان می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آلمان از فرانکفورت، محققان فشار خون 155 آمریکایی مسلمان آفریقایی تبار را که 25 تا 45 سال سن داشتند به طور 24 ساعته اندازه‌گیری کردند و دریافتند فشارخون این افراد پائین‌تر از حد متوسط است. این افراد دارای اعتقادات راسخ مذهبی بوده و به طور مرتب نماز می‌خواندند.
مجله پزشکی «آرزته سایتونگ» چاپ آلمان نوشت: نکته جالب توجه آنکه در بررسی دیگری که در دانشگاه «دوک» در کارولینای شمالی انجام شد، این مسأله در مورد گروهی از سفیدپوستان آمریکایی که مدعی داشتن اعتقادات راسخ مذهبی بودند اما نماز نمی‌خواندند، صدق نکرد و کاهش فشار خون در آنان مشاهده نشد.
عدم کنترل فشار خون بالا می‌تواند به سکته، حمله قلبی، نارسایی احتقانی قلب، یا نارسایی کلیوی منجر شود.

بیشتر بخوانید: چند داستان عبرت آموز پیرامون عاقبت شوم رابطه با نامحرم


براساس اعلام انجمن قلب آمریکا از هر 4 شهروند آمریکایی، یکی دچار فشارخون بالا است. (4)
دکتر مدحت الشامی از مصر می‌گوید:
«نماز و عبادت از مهم‌ترین عوامل ترشح هورمون ملاتونین (هورمون جوانی) است که در نتیجه موجب تأخیر در ظهور و نشانه‌های پیری می‌شود.» (5)

نقش معنویت در خون و فعالیت مغز:

نتایج پژوهش محققین دانشگاه ویسکانسین نشان می‌دهد که عبادت و یا به حالت خَلسَه فرو رفتن، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.
به گزارش ایرنا ترکیب خون افرادی که بعد از دریافت واکسن آنفولانزا به مدت هشت هفته به طور مرتب در یک برنامه نیایش شرکت کرده بودند با خون افرادی که بعد از دریافت این واکسن در برنامه مزبور شرکت نداشتند، مقایسه شد. علاوه بر آن فعالیت‌های مغزی این دو گروه در چندین مرحله بعد از دریافت واکسن مزبور عکسبرداری شد. به گفته پژوهشگران، بررسی‌های مزبور نشان داد که میزان آنتی بادی نسبت به ویروس آنفولانزا در خون افرادی که در برنامه نیایش شرکت داشتند به مراتب بیشتر از افرادی است که در این برنامه شرکت نداشتند.
اسکن مغزی این دو گروه نیز نشان داد که فعالیت بخشی از مغز که در رابطه با احساسات مثبت عمل می‌کند در افرادی که نیایش نموده‌اند بیشتر از مغز افراد گروه دیگر است. براساس این پژوهش، داشتن افکار منفی زمینه ابتلا به انواع بیماری‌ها را در افراد افزایش می‌دهد. (6)

نقش ازدواج در سلامتی بدن و طول عمر:

محققان دانشگاه شیکاگو با انجام تحقیقاتی به این نتیجه رسیده‌اند که ازدواج باعث بهبود وضع فشار خون، کاهش احتمال ابتلا به افسردگی و مهم‌تر از همه طول عمر انسان می‌شود.
به نوشته روزنامه روسی اینترنتی «پراودا»، این محققان اعلام کردند که میزان مرگ و میر زنان مجرد 50 درصد بیشتر از زنانی است که ازدواج می‌کنند و در مورد مردان مجرد وضع به مراتب وخیم‌تر است. درصد مرگ و میر مردان مجرد دو برابر و نیم بیشتر از مردان متأهل است.
براساس تحقیقات، تجرد باعث افزایش اضطراب و ازدیاد خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن از قبیل ورم معده و زخم معده می‌شود.
روزنامه پراودا در ادامه نوشت: نتایج این تحقیقات مقامات آمریکایی را بر آن داشته است تا تدابیری به منظور تشویق مردم به تشکیل خانواده اتخاذ کنند. (7)

پی‌نوشت‌ها:

1.بحارالانوار، ج73، ص363.
2.وسایل الشیعه، ج14، ص231.
3.اصول کافی، ج3، ص378 باب الذنوب. تحف العقول، ص434.
4.روزنامه جمهوری اسلامی، 9/ 5/ 80، 1 جمادی الاول 1422، ص5.
5.کیهان، 21/ 3/ 81، ربیع الاول 1423، ص15، شماره 17395.
6.کیهان، 7/ 6/ 82.
7.روزنامه جمهوری اسلامی، شماره 7534، 28/ 4/ 84.

منبع مقاله :
محمدی نیا، اسدالله، (1392)، دختران می‌پرسند: چرا؟، قم: انتشارات سبط اکبر (ع)، چاپ نهم.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.