آثار زیانبار روابط دختر و پسر

حرکت برخلاف فطرت

هر موجودی حتی گیاهان جهت تکامل و رسیدن به هدف یک سیر تکوینی و طبیعی را طی می کند و اگر کسی بخواهد در اثر قهوه قهریه و نیروی بالاتری آن موجود را از مسیر طبیعی‌اش منحرف سازد با عکس
جمعه، 4 خرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
حرکت برخلاف فطرت
حرکت برخلاف فطرت

نویسنده: اسدالله محمدی نیا
 
هر موجودی حتی گیاهان جهت تکامل و رسیدن به هدف یک سیر تکوینی و طبیعی را طی می کند و اگر کسی بخواهد در اثر قهوه قهریه و نیروی بالاتری آن موجود را از مسیر طبیعی‌اش منحرف سازد با عکس العمل روبه رو خواهد شد و اگر آن نیروی قوی غالب شد آن موجود را از طی نمودن مسیر طبیعی‌اش منحرف می‌کند و دیگر آن موجود نه در مسیر فطری و نه در سیر نمودن مسیر غیرفطری خود به هدف خواهد رسید. زیرا با خارج شدن از مسیر حرکت طبیعی‌اش ضربه‌ای به آن وارد شده که دیگر نمی‌تواند راه تکامل را طی نماید.
به عنوان مثال سیر فطری و طبیعی اکثر درختان به طرف بالاست، حال اگر باغبانی با گذاشتن موانع حرکت درخت را به طرف پایین قرار داد، نتیجه آن می‌شود که درخت مذکور در هیچ جهتی نه بالا و نه پایین رشد و تکامل طبیعی خود را نخواهد داشت. برخلاف درختی که باغبان از روزهای اول آن را به وسیله آب دادن، کود دادن و هرس کردن، در جهت رشد و حرکت طبیعی‌اش کمک می‌کند. انسان هم که جزء موجودات برتر عالم هستی است از این قاعده کلی و طبیعی مستثنی نیست. خداوند حکیم بقاء نسل بشر و آرامش او را که یکی از راه‌های تکامل است در پیوند مقدس ازدواج قرار داده است. (1)
رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود:
«فَاِنَّ لِکُلِّ قَوْمٍ نِکَاحٌ»
برای هرکسی که دارای آیین و مذهبی است ازدواج هست. (2)

بیشتر بخوانید: حجاب و امنیت اجتماعی


براساس همین اصل کلی، زنان و مردانی که برای ارضاء غریزه جنسی از راه فطری منحرف و راه غیرطبیعی یعنی رابطه نامشروع را انتخاب می‌کنند، با مشکلات فراوانی روبه رو خواهند شد. به خاطر همین موضوع است که در هیچ جای دنیا عقلاء ارتباط نامشروع را جایز نمی‌دانند. زیرا داشتن دوست پسر برای دختران و بالعکس، خارج شدن از مسیر طبیعی بشریت است. اما خروج عده‌ای در دنیا از این حرکت فطری دلیل بر درستی کار آنان نیست. همانطوری که سرقت و ظلم و تجاوز برخلاف فطرت بشر است، اگرچه بعضی از انسان‌ها برخلاف سرشت انسانیت این اعمال را انجام می‌دهند.

پی‌نوشت‌ها:

1. سوره روم/ آیه21.
2.تهذیب، ج7، ص472-387.

منبع مقاله :
محمدی نیا، اسدالله، (1392)، دختران می‌پرسند: چرا؟، قم: انتشارات سبط اکبر (ع)، چاپ نهم.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.