مار هفت سر- نماد بومی معنویت در استرالیا

اعتقادات مذهبی و آداب و رسوم استرالیایی‌های بومی در طول سال‌های مختلف توسط بسیاری از فرهنگ‌های دیگر در سراسر جهان تحت تاثیر قرار گرفته است، و در نتیجه داستان‌هایی در طول سالیان دراز
پنجشنبه، 24 خرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
مار هفت سر- نماد بومی معنویت در استرالیا
مار هفت سر- نماد بومی معنویت در استرالیا

برگرفته از سایت: اسپریچوآل ری
 


اعتقادات مذهبی و آداب و رسوم استرالیایی‌های بومی در طول سال‌های مختلف توسط بسیاری از فرهنگ‌های دیگر در سراسر جهان تحت تاثیر قرار گرفته است، و در نتیجه داستان‌هایی در طول سالیان دراز به نسل‌های بعدی تحمیل شده است. یکی از فراگیرترین و شناخته شده ترین روح اجداد، مار هفت سر است که رویای آن توسط بسیاری از جوامع بومی در استرالیا مشترک است. استرالیایی‌های بومی، بسیاری از باورهای دینی و اشکال مذهبی مشترکی را دارند که توسط فرهنگ‌های دیگر، به ویژه اروپا، به استرالیا معرفی شده است. تمرین‌ها و باورها در دهه‌های گذشته با تأثیر استعمار و در زمان‌های مدرن، توسط رویدادهایی که در جامعه جهانی اتفاق می‌افتاد، عمیقا تحت تأثیر قرار گرفتند. گرچه برخی از استرالیایی‌های بومی این باورها را به اشتراک می‌گذارند، اکثر مردم معنویت خود را از حس تعلق به زمین و دریا، دیگران و جوامع و بخشی را از فرهنگ خود به دست آورده‌اند.
مردم بومی استرالیا و جزیره‌های تنگه تورس دارای اشکال و عبارات معنوی هستند که بر اساس داستان‌هایی که از طریق نسل‌های گذشته به دست می‌آید، شکل می‌گیرد. بومیان اعتقادات معنوی خود را از داستان‌های تخیلی به دست می‌آورند، که در سراسر منطقه متفاوت است. به همین ترتیب، ساکنان تنگه تورس، ایده‌های معنوی خود را حول داستان‌های تاگایی دارند. اگرچه جزئیات داستان‌ها از یک منطقه تا منطقه دیگر متفاوت است، اما همه نسخه‌های یک داستان مشابه هستند. به عنوان مثال، داستان‌هایی در مورد اینکه پرندگان استرالیا رنگ‌های مختلف خود را چگونه به دست آورند، وجود دارد، اما توضیحاتی که در نیو ساوت ولز گفته شده است، کمی متفاوت از آنچه است که در غرب استرالیا گفته می‌شود. آنها با طیف گسترده‌ای از موضوعات مانند حیوانات، مردم، مناطق جغرافیایی، گیاهان، و ایجاد مکان‌های مقدس و تکامل روبرو هستند. همچنین داستان‌های مربوط به توسعه زبان‌ها و آداب و رسوم و یا اولین مرتبه استفاده از آتش و ابزارهای مختلف وجود دارد. اخیرا بیشتر درباره ورود بیگانگان و اثرات آنها بر سرزمین، داستان‌های مربوط به تجارت با ماهیگیران و مردم در مناطق دیگر کشور سخن می‌گویند.
بسیاری از عبارات معنوی این افراد در سفر روح اجداد در سرتاسر این سرزمین ریشه دارند. این سفر در رویا ثبت شده است که مکان‌های مختلفی را دنبال می‌کنند که ردیابی مسیر موجودیت اجداد را ارائه می‌دهند. یک پیوند رویایی نشان می‌دهد که چگونه روح اجداد موجودات، خود را شکل دادند، فلور و جانوران خود را ایجاد کردند، و قوانین چشم انداز را تنظیم کردند. یکی از فراگیرترین و شناخته شده ترین روح اجداد، مار هفت سر است که رویای آن توسط بسیاری از جوامع بومی در استرالیا مشترک است.

بیشتر بخوانید: مار هفت سر و سرسیمین


مار هفت سر یک تم تثبیت شده در نقاشی‌های بومی است و در هنرهای سنگی و نقاشی‌های غار مانند 6000 سال پیش یافت شده است. مار هفت سر ، یک موجود بزرگ مار مانند، نماد قدرتمندی از قدرت خلاق طبیعت است. پیاده روی در رویا روی آن همیشه همراه با آب‌هایی مانند رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و بیلبابه‌ها است. اگرچه محافظ زمین و مردمش است، اما اگر نتواند احترام کامل جلب کند، می‌تواند یک نیروی مخرب باشد. اکثر نقاشی‌های آن، ایجاد یک چشم انداز اطراف محل تولد هنرمند را توصیف می‌کنند. به همین دلیل، بعضی از داستان‌های آن معمولا با افراد آغاز می‌شود، حتی اگر این تصویر بسیار عمومی باشد. امروزه، با این حال، اکثر هنرمندان طرح‌هایی از قبیله‌های شخصی را به شکل مار هفت سر اضافه می‌کنند. استرالیایی‌های بومی معتقدند که این منبع تمام زندگی است و معنویت بخش بزرگی از زندگی بومی است. از آنجایی که معنویت از حس تعلق به سرزمین و یا مردم آن مشتق شده است، امروزه نقاشی‌ها بر نمادی از ارتباط بین هنرمند و سرزمینی که به آن تعلق دارند متمرکز می‌شوند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.