فهرستی از عجیب‌ترین فوبیاها

آیا می‌خواهید در مورد برخی از فوبیاهای عجیب و غریب بدانید و بررسی کنید که آیا از کدام یک از آنها رنج می‌برید؟ خوب، این مقاله همانی است که باید باشد
پنجشنبه، 24 خرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
فهرستی از عجیب‌ترین فوبیاها
فهرستی از عجیب‌ترین فوبیاها

برگرفته از سایت سایکو ژنی
 


آیا می‌خواهید در مورد برخی از فوبیاهای عجیب و غریب بدانید و بررسی کنید که آیا از کدام یک از آنها رنج می‌برید؟ خوب، این مقاله همانی است که باید باشد. آنوماتوفوبیا: اگر شما ترس از اشاره به نام‌ها، کلمات یا صداهای خاصی دارید، احتمالا اوتوماتوفوبیا، ترس از کلمات یا نام خاصی دارید. افرادی هستند که فوبیا دارند. همه شما موافق هستید در حالی که بعضی از ترس‌ها مانند ترس از ارتفاع (آکوپروفیا) و یا ترس از آب به نظر کاملا منطقی هستند، برخی از آنها واقعا عجیب و غریب هستند. به عنوان مثال، ترس از صحبت کردن با تلفن، تله فوبیا نامیده می‌شود! آیا تا به حال تصور می‌کردید که چنین فوبیایی وجود داشته باشد؟ خوب این وجود دارد. در این مقاله، ما سعی کرده‌ایم لیستی از فوبیاهای واقعا عجیب و غریب و معانی آنها را بیان کنیم. چیزهایی هستند که مردم از آن می‌ترسند و شگفت زده می‌شوند. شما هرگز این را نمی‌دانستید که ممکن است یک نام برای یک ترس ناخوشایند خود پیدا کنید.
برخی از فوبیاهای غیر معمول
قبل از رفتن به لیست فوبیاهای خنده‌دار و غیر معمول، به ما اجازه دهید تا کاملا روشن کنیم که محتوای ارائه شده در اینجا به هیچ وجه در نظر گرفته نشده تا که خواننده احساس شرمساری و یا ناراحتی از ترس و وحشتی که دارد، بکند. در حالی که ممکن است این لیست کامل نباشد، ما سعی کرده‌ایم تا حد امکان در این مقاله فوبیا داشته باشیم.
Ablutophobia: این ترس از شستشو یا حمام رفتن، است.
Allodoxaphobia: افراد مبتلا به این ترس از نظرات می‌ترسند. بنابراین اگر شما بخواهید که آنها از شما ناراحت نشوند، نظر خود را حفظ کنید.
Anablephobia: آیا شما از نگاه کردن می‌ترسید؟ شما، دوست من از anablephobia رنج می‌برید.
Anatidaephobia: این یکی واقعا جالب است. Anatidaephobia ترس از تماشای اردک‌ها است!
فوبیای مردم: شما ممکن است برخی افراد را ضد اجتماعی قلمداد کنید. آنچه شما ممکن است ندانید این است که آنها ممکن است از فوبیای انسانی رنج ببرند، که از مردم ترس دارند.
Arachibutyrophobia: این در مورد همه شما دوست‌داران کره بادام زمینی امکان دارد. اگر شما به طور مداوم در مورد کره چسبیده به سقف دهان خود نگران هستید، پس شما از arachibutyrophobia رنج می برند.
basifobia: ترس از ایستادن و یا راه رفتن در اطراف، basifobia نامیده می‌شود.
Botanophobia: همانطور که از نام آن پیداست، این یک ترس از چیزی است که با گیاه شناسی ارتباط دارد. این ترس از گیاهان دارویی است.
Cacophobia: به طور کلاسیک، این یک ترس از زشتی است. بنابراین اگر می‌بینید کسی که به طرز عجیبی واکنش نشان می‌دهد در برابر نگاه کردن به چیزی که ناخوشایند است، ممکن است از این فوبیا رنج ببرد.
Cathisophobia / Thaassophobia: این ترس دقیقا مخالف با basifobia، است، این را تصور کنید، هیچ وقت نشسته است! جدی؟ چگونه می‌توان بدون نشستن زندگی کرد؟
Catoptronophobia: ترس از آینه‌ها، کاتوپتوفوبیا نامیده می‌شود. من دوست دارم یک زن را با این فوبیا پیدا کنم!

بیشتر بخوانید: اختلالات رفتاری و روانی


کروموفوبیا: در اینجا یک چیز واقعا عجیب و غریب است. این ترسی است که مردم از رنگ‌های روشن می‌ترسند!
Chronophobia: این فوبیای عجیب و غریب، ترس از زمان است. چگونه این امکان دارد؟
Domatophobia: به بیان ساده، این ترس از خانه است. پس آنها کجا زندگی می‌کنند؟
Ephebiphobia: هر پدر و مادر باید این را حداقل یک بار تجربه کرده باشد. این ترس از نوجوانان است!
: Erm ... Ereuthrophobia ترس از قرمز شدن صورت در اثر خجالت است. چی؟؟؟
Euphobia: این یکی ترس از آمدن اخبار خوب است!
Hippopotomonstrosesquippedaliophobia: این کلمه طولانی در واقع ترس از همان است. ترس از چه؟ بله ترس از واژه‌های طولانی، به نام Hippopotomonstrosesquippedaliophobia شناخته شده است!
جنوفوبیا: این بیشتر شگفت انگیز و عجیب است. جنوفوبیا یک فوبیای چانه است. با آن چه کار می‌کنید؟
Genuphobia: این وضعیتی است که مردم از زانو می‌ترسند. از این رو، آنها از لباس‌های کوتاه و همچنین مکان‌هایی که مردم ممکن است زانو خود را در معرض دید قرار دهند، اجتناب می‌کنند.
کومپونوفوبیا: یکی دیگر از چیزهای غیر معمولی که می‌ترسند: ترس از دکمه‌های لباس.
Leukophobia: این ترس از هر چیزی است که به رنگ سفید است.
لینونوفوبیا: اگر فکر کردید که این‌ها عجیب هستند، اینجا یکی خیلی عجیب است. این ترس از رشته نخ است. بله، شما آن را درست می‌خوانید، نخ!
Mnemophobia: اگر شما بیش از حد، همه چیز را به یاد بیاورید، ممکن است دچار این فوبیا شوید. این ترس از خاطرات است.
Nostophobia: من حدس می‌زنم همه ما این را داشته یا قبلا داشتیم، در برخی از زمان‌ها، به ویژه هنگامی که ما کار اشتباهی انجام دادیم. این ترس از بازگشت به خانه است.
Octophobia: این یکی غیر عاقلانه است. بله، این ترس از شماره 8 است! عجیب است، نه؟
آنوماتوفوبیا: اگر شما ترس از اشاره به نام‌ها، کلمات یا صداهای خاصی دارید، احتمالا اوتوماتوفوبیا، ترس از کلمات یا نام خاصی دارید.
Optophobia: کسی با این فوبیا احتمالا هرگز این متن را نخوانده است. چرا؟ از آنجایی که ترس از افتادن چشم‌هایش دارد.
پانتوفوبیا: ترس از همه چیز، درست است، ترس از همه چیز پانتوفوبیا نامیده می‌شود.
فافوفوبیا: این کاملا جدی است. این ترس از بلعیدن است. این می‌تواند به بسیاری از مشکلات مربوط به سلامت منجر شود.
Phobophobia: این قطعا جایزه می‌گیرد. این چیست؟ این ترس از فوبیا است!
فیلوفوبیا: ترس از عشق.
Scriptophobia: ترس از سخنرانی عمومی چیزی است که من در مورد آن شنیدم، اما ترس از نوشتن در برابر عموم؟ این چیزی است که اسکریپتوفوبیا نامیده شده است
Xenoglossophobia: بسیاری از افراد ممکن است این ترس را تا حدی داشته باشند. این ترس از زبان‌های خارجی است.
خدایا! چه کسی می‌دانست که بسیاری از فوبیاهای عجیب و غریب وجود دارند، درست است؟ با این وجود، حداقل اکنون می‌دانیم که افرادی وجود دارند که فوبیایی دارند که همانند آنهایی که ما داریم عجیب و غریب هستند. چه آرامشی!


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.