ده راه‌کار مفید برای تغییر مسیر زندگی

در اینجا ده مورد از اقداماتی که برای تغییر و تعیین مسیر زندگی لازم است بیان شده است. در این موارد خود شخص است که مسیر زندگی و راهی که در این مسیر خواهان پیمودن آن است را انتخاب می کند.
يکشنبه، 3 تير 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ده راه‌کار مفید برای تغییر مسیر زندگی
10 کار که باعث تغییر زندگیتان برای همیشه می شود
 
چکیده
در اینجا ده مورد از اقداماتی که برای تغییر و تعیین مسیر زندگی لازم است بیان شده است. در این موارد خود شخص است که مسیر زندگی و راهی که در این مسیر خواهان پیمودن آن است را انتخاب می کند. باید توجه داشت که محیط و اطرافیان نیز در حالت‌ها و تصمیم گیری های شخص تاثیر فراوانی دارند.

تعداد کلمات 551/ تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه
ده راه‌کار مفید برای تغییر مسیر زندگی
نویسنده: دکتر ایلونا توبین
مترجم: وحید کرمی


ده راه‌کار مفید برای تغییر مسیر زندگی

اغلب ما مراقب نیازهای دیگران هستیم و فعالیت‌هایی که بیشترین ارزش را برای ما دارند، به‌راحتی کنار می‌گذاریم. در اینجا 10 راه برای بازگشت به زندگی خودتان وجود دارد.

    1. هدف‌های خودتان را مشخص کنید. اهداف خود را در مورد چیز‌های که واقعا می‌خواهید و دوست دارید، روشن‌تر کنید، آن‌ها را بنویسید و شروع به اقدام به سمت اهداف خود کنید.
    2. تعهدات و اهداف خود را دستور کار خود قرار دهید. تا آنجا که ممکن است، هر روز قبل از کمک به دیگران، وظایفی را که شما را به اهدافتان نزدیک می‌کند، تکمیل کنید.
نکته: اینکه گفته می‌شود به خود بیشتر
    3. مرزها را مشخص کنید. هنگامی که شما متعهد شده‌اید تا به خود توجه داشته باشید، احتمالا باید مرزهایی را در زندگی با دیگران برای خود ترسیم کنید.
توجه: البته این توجه به خود و مرزبندی با دیگران، در مواردی است که شما خودتان را به‌کلی از یاد برده و باعث ضعیف‌تر شدن خود می‌شوید و خیلی به فکر خود نیستید و از طرفی به معنای قطع روابط با دیگران و یا طرد آنها نیست؛ بلکه به معنای توجه به خود در عین توجه و رابطه خوب با دیگران است.
    4. هر وقتی که می‌خواهید، «نه» بگویید. احترام به آرزوهای واقعی خودتان عین آزادی است. پس سعی کنید آزاد باشید.
    5. کاری را که همیشه می‌خواستید انجام دهید، انجام دهید. با انجام این کارها و بر آورده کردن آرزوهای طولانی، شادی و توانمندی به ارمغان خواهد آمد.
    6. تعادل و عدم افراط و تفریط را در همه جنبه‌های زندگی دنبال کنید. کدام یک از این جنبه‌ها نیاز به توجه دارند: اجتماعی، خانوادگی، معنوی، خلاقانه، حرفه‌ای و شغلی یا سلامتی؟
    7. خوب بخورید و ورزش کنید. با توجه به اینکه بدن شما باید به خوبی کار کند، سعی کنید بدن خود را با خوب خوردن و خوب ورزش کردن شارژ کنید.
    8. از درهم‌برهم بودن و شلختگی به‌شدت اجتناب کنید. ایجاد یک محیط فیزیکی منظم و زیبا به طور مثبت بر نظم داخلی ما نیز تاثیر می‌گذارد و باعث ایجاد فضای جدید و بهتری می‌شود.
    9. کارهایتان را تکمیل کنید. از وظایف و کارهای ناتمام اجتناب کنید؛ چیزهایی که باقی مانده و روابطی که نیاز به بسته شدن دارند، افکار ما را در هم می‌ریزند و انرژی ما را به‌شدت خواهند گرفت.
  10. پشتیبان و حامی داشته باشید. دنبال هم‌فکر و رفیق خوب باشید. دنبال کسانی باشید که احساسات ناراحت‌ کننده و مزاحم را از شما دور کرده و حس دوستی و مودت را در شما افزایش می‌دهند و با قدرانی و حمایت خودشان، باعث پیشرفت و نیز تقویت حس‌ مسئولیت‌پذیری در شما می‌شوند.

 برگرفته از سایت: www.psychology.com
منبع: راسخون

بیشتر بخوانید:
هفت عادت برای تعادل در زندگی
زندگی تان را تغییر دهید



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.