آغوش خانواده بهترین مکان برای کودکان و نوجوانان

یکی از روش‌های جدید برای مقابله با بزهکاری نوجوانان و جوانان تدریس خانواده است. این روش نشان داده می‌تواند بسیاری از آمارها در تخلفات، فرار از مدرسه و ترک تحصیل را کم کند.
دوشنبه، 11 تير 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آغوش خانواده بهترین مکان برای کودکان و نوجوانان
مدل تدریس – خانواده، تغییر رفتار بد را از طریق صحبت مستقیم و روابط محبت‌آمیز تغییر می‌دهد
 
چکیده
یکی از روش‌های جدید برای مقابله با بزهکاری نوجوانان و جوانان تدریس خانواده است. این روش نشان داده می‌تواند بسیاری از آمارها در تخلفات، فرار از مدرسه و ترک تحصیل را کم کند. خانواده‌هایی که برای این برنامه انتخاب می‌شوند باید در طول سال توانایی خود در این زمینه را حفظ نمایند. گواهی این برنامه به‌صورت سالانه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.


تعداد کلمات 390/ تخمین زمان مطالعه 2 دقیقه
آغوش خانواده بهترین مکان برای کودکان و نوجوانان
مترجم: میثم نریمانی

در اواخر دهه 1960، روان‌شناسانی همچون ایلین فیلیپس، الری فیلیپس، دین فیکسن و مونتروز و ولف یک برنامه درمان تجربی برای کمک به بچه‌های دارای مشکل و نیز نوجوانان بزهکار و خلاف‌کار که امور آن‌ها به گروه خانه‌های مسکونی محول شده بود را توسعه دادند. این محققان مؤلفه‌های موفقیت‌آمیز تحقیقات خود را با مدل تدریس – خانواده ترکیب کردند که درنتیجه یک رژیم درمان ساختاری را در محیط خانواده عرضه می‌کند.
 این مدل ساخته و طراحی‌شده، پیرامون یک زوج متأهل (تدریس - والدین) است که به همراه بچه‌ها در یک‌خانه گروهی زندگی می‌کنند و به آن بچه‌ها مهارت‌های ضروری دوجانبه و مهارت‌های ضروری زندگی را آموزش می‌دهند. نه‌تنها تدریس رفتار والدین و تکنیک‌ها ارزیابی‌شده است، بلکه آن‌ها همچنین به لحاظ تجربی مورد آزمایش قرار گرفتند که آیا بچه‌ها آن‌ها را دوست دارند یا نه؟

 

بیشتر بخوانید: آموزش مهارتهای رفتاری و ارتباطی در زندگی خانوادگی و اجتماعی


تدریس – والدین همچنین از کار والدین بچه‌ها، معلم‌ها، کارفرمایان و همسالان برای اطمینان از حمایت ایشان از تغییرات مثبت کودکان نتیجه گرفته است و این روش جواب می‌دهد. اگرچه تحقیقات بیشتر نیاز است، اما نتایج اولیه نشان می‌دهد در مقایسه با بچه‌هایی که در برنامه‌های مراکز دیگر درمانی هستند، بچه‌ها در مراکز مدل تدریس – خانواده میزان پایین‌تری از مواجهه با پلیس و دادگاه دارند و نیز میزان پایین‌تری از ترک تحصیلی به همراه رشد پایه تحصیلی و حضور در مدرسه داشته‌اند.
زوج‌های انتخاب‌شده برای مربی شدن در مدل تدریس – والدین بر اساس توانایی خود برای ارائه مراقبت‌های فردی و تائید شده انتخاب می‌شوند. تدریس – والدین سپس یک دوره آموزشی فشرده سالانه را متحمل می‌شوند. به‌منظور حفظ گواهی‌نامه و مدرک خود، تدریس – والدین و سازمان‌های مدل تدریس – خانواده هرساله مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و باید استانداردهای دقیق و منضبطی را که توسط انجمن تدریس – خانواده تعیین‌شده است را تأمین کنند.


برگرفته از سایت: American Psychological Association
منبع: راسخون



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط