تعبیر خواب ، حرف چ

هانس كورت مى‏گويد: اگر در خواب مشاهده كنيد براى فردى چاپلوسى مى‏كنيد، بيانگر آن است كه دچار غرور مى‏شويد. اگر در خواب ببينيد براى پول و مقام نزد ديگران چاپلوسى مى‏كنيد، بيانگر آن است كه نسبت به مسائل اطراف خود، دلسرد مى‏شويد.
شنبه، 27 تير 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تعبیر خواب ، حرف چ
حرف چ
تعبیر خواب ، حرف چ

گردآورنده و مترجم : دکتر شهرام ظریف وکامبیز هادی پور


چاپخانه

بيتون مى‏گويد: كاركردن در چاپخانه، بيانگر آن است كه مورد تهمت قرار مى‏گيريد. اگر در خواب مشاهده كنيد كه رئيس يك چاپخانه هستيد، بيانگر بدشانسى است.

چاپلوسى

هانس كورت مى‏گويد: اگر در خواب مشاهده كنيد براى فردى چاپلوسى مى‏كنيد، بيانگر آن است كه دچار غرور مى‏شويد. اگر در خواب ببينيد براى پول و مقام نزد ديگران چاپلوسى مى‏كنيد، بيانگر آن است كه نسبت به مسائل اطراف خود، دلسرد مى‏شويد.

چادر

محمد بن سيرين گويد: چادر در خواب ديدن، سترپوش زن است. اگر بيند چون زنان چادر پوشيده است، دليل كه در آن كار خير و شر است، لكن آن كار را از او مكروه دارند. اگر كسى بيند چادر را بدريد يا بسوخت، دليل كه در آن وقت ستروى دريده شود.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: چادر در خواب بر سه وجه است. اول: قدر و جاه. دوم: مرد را زن و زن را شوهر. سوم: كدخداى سراى.
برايت مى‏گويد: اگر در خواب چادر عروس ببينيد، نشانه‏ى آن است كه موضوعى باعث ناراحتى شما مى‏شود، ديدن چادر مشكى در خواب، نشانه‏ى وقوع اتفاقات ناگوار است. ديدن چادر پاره در خواب، بيانگر آن است كه در كارتان موفق نمى‏شويد.
بيتون مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه در چادرى زندگى مى‏كنيد، به معناى آن است كه تغييراتى در زندگيتان روى مى‏دهد. اگر در خواب شخصى را ببينيد كه مشغول علم كردن چادر است، دلالت بر آن دارد كه شما توطئه‏ى دشمنان را برملا مى‏كنيد.

چاقو

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب چاقو ببينيد، بيانگر جدايى از نزديكان است. اگر در خواب چاقوى شكسته ببينيد، به اين معنا است كه در انجام يكى از كارهايتان دچار شكست مى‏شويد. مشاهده‏ى چاقوى تيز در خواب، نشان‏دهنده‏ى توطئه‏ى دشمنان است. اگر در خواب، با چاقو به كسى آسيب برسانيد، بيانگر آن است كه دست به كارهاى ناشايستى مى‏زنيد. اگر خواب ببينيد كه با چاقوى دو سرى مشغول كار هستيد، به اين معنا است كه به اهداف خود مى‏رسيد.
برايت مى‏گويد: ديدن چاقوى جيبى در خواب، به معناى بروز حوادث ناگوار است. اگر در خواب با چاقو بدن خود را زخمى كنيد، نشانه‏ى غم و اندوه است. اگر خواب ببينيد كه مشغول تيز كردن چاقو هستيد، نشانه‏ى آن است كه دچار دردسر و گرفتارى مى‏شويد. ديدن چاقوهاى بزرگ به اين معنا است كه خطرى شما را تهديد مى‏كند.

چاقو تيز كردن

بيتون مى‏گويد: مشاهده‏ى چاقو تيز كن، بيانگر آن است كه براى رسيدن به اهداف خود بايد تلاش زيادى انجام دهيد.

چاقى

بيتون مى‏گويد: چاق شدن در خواب، به معناى آن است كه روزهاى خوبى پيش رو داريد. اگر در خواب خودتان را بيش از اندازه چاق ببينيد، علامت آن است كه بايد در رفتار خود دقت بيشترى نماييد. ديدن افراد چاق در خواب، نشانه‏ى موفقيت در انجام كارها است.
برايت مى‏گويد: اگر در خواب يك بچه‏ى چاق ببينيد، بيانگر داشتن اوقات لذتبخش است.

چاله

برايت مى‏گويد: ديدن چاله در خواب، نشان‏دهنده‏ى آن است كه دچار بدشانسى مى‏شويد.
بيتون مى‏گويد: افتادن در چاله نشانه‏ى ضرر مالى است. پريدن از روى چاله، علامت آن است كه در زندگى كمتر دچار اشتباه مى‏شويد.

چاه

محمد بن سيرين گويد: چاه در اصل، تأويل زن است. اگر بيند كه در جايگاهى چاه مى‏كنند، دليل كه زن خواهد. اگر بيند به كندن چاه كسى او را مدد مى‏كرد، دليل كه ميان او و آن زن كسى واسطه است و خواهد كه به مكر و حيله آن زن را به زنى وى دهد، زيرا كه كندن چاه مكر و حيله است.
كرمانى گويد: اگر بيند آب چاه خوردن بد طعم است، دليل كه مال زن به كراهت بستاند. اگر بيند آب چاه گرم همى خورد، دليل كه به جهت مال زن جفا يابد و به قول بعضى از معبران بيمار شود. اگر بيند كه آب چاه خنك و خوش بود، دليل كه از زن خير و منفعت بيند. اگر بيند آب چاه بسيار بود، دليل كه زن جوانمرد و سخى است. اگر بيند آب چاه اندك است، دليل كه زن سفله و دون است. اگر بيند چاه بكند و آب زود برآمد، دليل كه زن بيمار شود و مال خود در بيمارى بخورد.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: ديدن چاه در خواب، بر شش وجه باشد. اول: زن. دوم: كنيزك. سوم: عالم. چهارم: توانگرى. پنجم: مكر. ششم: مكر و حيله. و مرد چاه كن در خواب مكر و حيله است.
برايت مى‏گويد: اگر در خواب چاهى با آب‏هاى زلال ببينيد، بيانگر سود مالى است. اگر خواب ببينيد كه از چاه آب مى‏كشيد و آب چاه زلال است، به اين معنا است كه شما زندگى خوبى داريد و اگر آب چاه كثيف باشد، يعنى زندگى خوبى نداريد.
بيتون مى‏گويد: ديدن چاه نفت در خواب، بيانگر آن است كه دچار بدشانسى مى‏شويد. اگر خواب ببينيد كه چاهى خشك شده است، نشان‏دهنده‏ى ضرر مالى است. افتادن در چاه، به اين معنا است كه موضوعى باعث نااميدى شما مى‏شود. اگر خواب ببنيد كه دهانه‏ى چاه را مى‏بنديد، يعنى دشمنان به شما صدمه مى‏زنند.

چاى

برايت مى‏گويد: ديدن چاى در خواب، نشانه‏ى آن است كه بايد صبر كنيد تا نتايج خوبى از كارهايتان به دست آوريد.
بيتون مى‏گويد: نوشيدن چاى در خواب، به معناى آن است كه تغييراتى خوشايند در زندگى شما روى مى‏دهد. درست كردن چاى در خواب، به اين معنا است كه از اشتباهى كه انجام داده‏ايد سخت ناراخت هستيد. ريختن چاى در خواب، بيانگر اختلافات خانوادگى است. اگر در خواب تفاله‏ى چاى ببينيد، به اين معنا است كه در يكى از كارهايتان دچار شكست مى‏شويد.

چتر

محمد بن سيرين گويد: اگر كسى بيند بر بالاى سر او چتر مى‏بردند، دليل كه اگر از اهل آن بود، پادشاهى يابد. اگر از اهل آن نباشد، دليل كه بزرگى يابد. اگر بيند چتر پادشاه در دست داشت، دليل كه مقرب حضرت پادشاه شود.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: ديدن چتر در خواب بر هفت وجه است. اول: سلطنت. دوم: عزت. سوم: مرتبت. چهارم: رياست. پنجم: رفعت. ششم: ولايت. هفتم: صحبت با بزرگان.
بيتون مى‏گويد: ديدن چتر در خواب، نشانه‏ى گرفتارى و مشكلات است. اگر در خواب مشاهده كنيد كه فردى به شما چتر مى‏دهد، بيانگر آن است كه شخصى قصد دارد تا شما را به دردسر بياندازد. اگر در خواب چتر خود را به ديگران بدهيد، يعنى با يكى از نزديكانتان اختلاف پيدا مى‏كنيد.
اچ ميلر مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه با چتر زير باران هستيد، به اين معنا است كه از فرصت‏هاى به دست آمده خوب استفاده نمى‏كنيد. ديدن چتر نجات در خواب، نشانه‏ى آن است كه خطرى شما را تهديد مى‏كند. استفاده از چتر نجات در خواب، بيانگر آن است كه به بزرگترين هدف خود مى‏رسيد.

چراغ

كرمانى گويد: چراغ در خواب، خادم خانه است و معبران گويند: كدبانوى خانه است.
اگر در خواب بيند در خانه او چراغ پاكيزه روشن است، دليل كه كدبانوى خانه زنى به صلاح و نيك سيرت است. اگر بيند چراغ با نور كم مى‏سوخت، دليل است بر رنج كدبانوى خانه يا خادم يا زن، اگر بيند چراغ خاموش مى‏شود، دليل كه كدبانوى خانه بميرد.
جابر گويد: اگر بند از آتش زنه چراغ برافروخت، دليل كه اگر زن دارد فرزندش آيد. اگر غريب است، زن كند يا كنيزك خرد. اگر در سفر غايب دارد به سلامت باز آيد. اگر بيند در شهر چراغ بسيار است، دليل كه پادشاه ولايت عادل است و قاضى منصف و مردم شهر را عشرت و نشاط بسيار است.
اسمعيل اشعث گويد: اگر بيند چراغ بسيار در دست داشت، دليل كه او را فرزندى آيد كه عزت و دولت يابد. اگر بيننده‏ى خواب فاسق است، دليل كه به خداى تعالى باز گردد و توبه كند. اگر مشرك است هدايت يابد. اگر مسلمان است توفيق طاعت يابد.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: ديدن چراغ در خواب بر چهارده وجه است. اول: پادشاه. دوم: قاضى. سوم: فرزند. چهارم: عروسى. پنجم: ولايت. ششم: سراى. هفتم: مهتر. هشتم: شادى. نهم: علم. دهم: توانگرى. يازدهم: عيش خوش. دوازدهم: كنيزك. سيزدهم: منفعت. چهاردهم: آن چه بيند هم چنان است.
برايت مى‏گويد: ديدن چراغ در خواب، نشان‏دهنده‏ى آن است كه زندگى خوبى داريد. اگر در خواب، نور چراغى را از دور ببينيد بيانگر آن است كه روزهاى خوبى پيش رو داريد. اگر خواب ببينيد كه جايى را چراغانى كرده‏اند، يعنى دوستان جديدى پيدا مى‏كنيد. ديدن چراغ قوه در خواب، بيانگر آن است كه براى حل مشكلات خود نياز به كمك يك فرد دانا داريد. ديدن چراغ خواب، نشان‏دهنده‏ى آن است كه موضوعى باعث پريشانى شما مى‏شود.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب يك چراغ گازى ببينيد، بيانگر آن است كه در كارتان پيشرفت مى‏كنيد. منفجر شدن چراغ گازى در خواب، بيانگر غم و اندوه است. ديدن چراغ نفتى در خواب، بيانگر خوشبختى و سعادت است.

چراغدان

محمد بن سيرين گويد: چراغدان در خواب زن است و معبران گويند: خدمتكار خانه است و فتيله و چراغدان، كارفرما است.
كرمانى گويد: اگر بيند چراغدان آهنين بود، دليل كه اصل آن خدمتكارى گبر بوده باشد. اگر سافلين بيند، اصل آن خدمتكار مسلمان است و ديندار و با امانت. اگر بيند چراغدان از دست او افتاد و شكست، دليل كه زن يا خدمتكار او بميرد.

چربى

بيتون مى‏گويد: ديدن چربى در خواب، نشان‏دهنده‏ى داشتن روزهاى خوب است. اگر خواب ببينيد كه چربى در دست داريد، يعنى دچار مشكل مى‏شويد.

چرخ

بيتون مى‏گويد: ديدن چرخ شكسته در خواب، بيانگر جدايى از يكى از نزديكان است. اگر خواب ببينيد كه چرخى با سرعت مى‏چرخد، به اين معنا است كه در كارتان موفق مى‏شويد.
برايت مى‏گويد: ديدن چرخ ريسندگى در خواب، نشانه‏ى آن است كه با تلاش فراوان مشكلاتتان را حل مى‏كنيد.

چرخ و فلك

برايت مى‏گويد: ديدن چرخ و فلك در خواب، نشانه‏ى آن است كه از موضوعى بسيار خشمگين مى‏شويد.

چرك

محمد بن سيرين گويد: هر كه در خواب بيند كه جامه چركين داشت، دليل كه آن مرد فساد كار است. اگر كسى بيند جامه‏اى او به چرك يا چيزى ديگر آلوده بود، دليل بود بر تباهى دين و دنياى او. اگر بيند چرك جامه‏ى او به سبب مردگان بود، دليل بر فساد دين و صلاح دنيا بود.
كرمانى گويد: چرك در خواب ديدن بر سر و تن غم و اندوه است و ديدن چرك بر تن هيچ خير و منفعت نباشد.

چرم

بيتون مى‏گويد: مشاهده‏ى چرم در خواب، بيانگر داشتن زندگى خوب است. خريد و فروش چرم در خواب، بيانگر سود مالى است. اگر در خواب مشاهده كنيد كه لباسى از چرم پوشيده‏ايد، نشانگر موفقيت در انجام كارها است. اگر در خواب چرم بز ببينيد، دلالت بر آن دارد كه براى انجام كارى نياز به كمك داريد.

چسب

برايت مى‏گويد: ديدن چسب در خواب، بيانگر آن است كه براى موفقيت در انجام كارها بايد دقت بيشترى داشته باشيد. اگر خواب ببينيد كه چيزى را مى‏چسبانيد، يعنى دچار ضرر مالى مى‏شويد. اگر خواب ببينيد كه دستتان چسبى شده است، بيانگر آن است كه مرتكب اشتباهى مى‏شويد.

چشم

محمد بن سيرين گويد: چشم به خواب ديدن مرد بينايى است كه بدان راه هدى يابد چشم ازرق، بدعت است و چشم شهلا، فرزند است و هر دو چشم دو فرزند است. اگر بيند كه نابينا شده، دليل كه از راه هدى گم شده بود يا فرزند وى بميرد. اگر بيند كه يك چشمش كور شد، دليل كه يك نيمه دين او رفته يا گناهى بزرگ كرده باشد به يك دست يا به يك پاى يا به يك اندام ديگر يا مصيبتى به وى رسد.
جابر مغربى گويد: اگر بيند چشم وى از آهن است، دليل كه پرده او دريده شود اگر بيند هر دو چشم او آماسيده بود چنان كه چشم باز نمى‏توانست كرد، دليل كه با مردى مخالف صحبت كند.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: چشم در خواب، بر هفت وجه است. اول: روشنايى. دوم: دين هدى. سوم: اسلام. چهارم: فرزند. پنجم: مال. ششم: علم. هفتم: زيادتى در دين و مال.
هانس كورت مى‏گويد: مشاهده‏ى چشمان قهوه‏اى در خواب، بيانگر آن است كه يكى از اطرافيانتان به شما خيانت مى‏كند. مشاهده‏ى چشمان خاكسترى در خواب، نشان‏دهنده‏ى آن است كه نزد شخصى چاپلوسى مى‏كنيد. اگر خواب ببينيد كه تنها يك چشم داريد به اين معناست كه بايد مراقب توطئه‏ى دشمنان باشيد.
برايت مى‏گويد: مشاهده‏ى چشمان آبى در خواب، بيانگر دلبستگى به جنس مخالف است. مشاهده‏ى چشمان مشكى در خواب، بيانگر آن است كه در انجام كارها بايد دقت بيشترى داشته باشيد. اگر خواب ببينيد كه چشمان شما چپ شده است، نشانه‏ى آن است كه نياز به كمك مالى داريد. كور شدن چشم در خواب، بيانگر شنيدن اخبار مهم است.

چشم‏انداز

بيتون مى‏گويد: ديدن مناظر خوب و شادى‏بخش، بيانگر داشتن لحظات خوب است. اگر يك منظره‏ى ناراحت كننده ببينيد، يعنى دچار افسردگى مى‏شويد. ديدن مناظر مه‏آلود، بيانگر وقوع اتفاقات ناگوار است.

چشم بستن

برايت مى‏گويد: ديدن چشمانى بسته در خواب، بيانگر آن است كه موضوعى باعث اضطراب و نگرانى شما مى‏شود.

چشم‏بندى

بيتون مى‏گويد: انجام كارهاى چشم‏بندى، علامت آن است كه در موقعيت نامناسبى قرار مى‏گيرد.

چشم‏پزشك

بيتون مى‏گويد: اگر خواب ببينيد نزد چشم‏پزشكى رفته‏ايد، بيانگر آن است اگر دقت لازم در انجام كارها را نداشته باشيد دچار شكست مى‏شويد.

چشمه

محمد بن سيرين گويد: چشمه در خواب مهترى بود و جوانمردى بخشنده. چون آب خوش‏طعم و خوشبو بود. قوله تعالى: «فيها عين جارية». (غاشيه، 12) اگر آبش تيره و گنده و ناخوش بود، دليل كه انجام وى غم و بيمارى است. اگر بيند از آن چشمه مسح همى كرد، دليل كه از غم‏ها فرج يابد. اگر بيند آب چشمه زياد شد، دليل كه جاه و عزت و جوانمردى در آن ديار زياد شود. اگر بيند آب چشمه نقصان كرد، تأويلش به خلاف اين است. اگر بيند آب چشمه خشك شد، دليل كه مهترى جوانمرد از آن ديار رحلت كند.
كرمانى گويد: اگر بيند در خانه او يا در دكان او چشمه آب پديد آمد، دليل كه او را غم و اندوه و گريستن است بر قدر و قوت آن چشمه. اگر آب را تيره و ناخوش بيند، غم و اندوه صعب‏تر است. اگر بيند در آن چشمه دست و روى بشست، دليل كه اگر بنده است آزاد شود. اگر غمگين است، از غم فرج يابد. اگر بيمار است شفا يابد. اگر وام دارد، وامش گذارده شود، اگر گناهكار است، توبه كند، اگر حج نكرده باشد، حج كند.
جابر گويد: آب چشمه به خواب، دليل بر عمر صاحب خواب است، به آن قدر كه در چشمه آب بيند، خاصه كه دست در آن آب زند و آب ايستاده به تأويلش ضعيف‏تر از آب روان بود و بعضى از معبران گويند: چون آب چشمه ايستاده بود به تأويل، دليل بر خير و صلاح دين كند و چون روان بود، دليل بر غم و اندوه است.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: ديدن آب چشمه در خواب، بر پنج وجه است. اول: مهترى جوانمرد. دوم: غم و اندوه. سوم: مصيبت. چهارم: بيمارى. پنجم: زندگانى يافتن.
بيتون مى‏گويد: مشاهده‏ى چشمه‏اى جوشان در خواب، بيانگر آن است با رفتار بد خود كارى مى‏كنيد تا اطرافيان از شما دورى كنند. اگر خواب ببينيد كه چشمه‏اى خشك شده است، بيانگر آن است كه دچار غم و اندوه مى‏شويد. اگر دخترى در خواب چشمه‏اى را زير نور ماه ببيند، دلالت بر آن دارد كه مرتكب اشتباهى مى‏شود.

چغندر

محمد بن سيرين گويد: چغندر در خواب، غم و اندوه است. اگر كسى بيند چغندر همى خورد، دليل كه به قدر آن غم و اندوه خورد. اگر بيند چغندر از خانه بيرون انداخت، دليل كه از غم فرج يابد.
بيتون مى‏گويد: اگر كشاورزى در خواب چغندرهاى رسيده و بزرگ ببيند، بيانگر آن است كه محصول خوبى خواهد داشت. اگر در خواب مشاهده كنيد كه چغندرهاى پخته را در ظرفى كثيف گذاشته‏ايد، نشانه‏ى شنيدن اخبار ناگوار است.

چك

محمد بن سيرين گويد: اگر كسى چك مهره به وى داد، يا مهره كرده بيافت، دليل كه مال و نعمت يابد. اگر كسى بيند چك يا قباله يا خط مى‏نوشت، دليل كه حجامت كند.
جابر مغربى گويد: اگر بيند چك مهره كرد، يادداشت و مهر از او برگرفت، دليل است در مال او نقصان افتد. اگر بيند چك از وى ضايع شد يا بسوخت، دليل كه مال وى ضايع شود.
بيتون مى‏گويد: امضا كردن چك در خواب، نشانه‏ى زيان مالى است. ديدن چك جعلى در خواب، نشان‏دهنده‏ى آن است كه براى رسيدن به اهداف خود دست به هر كارى مى‏زنيد. اگر در خواب مشاهده كنيد چكى به دست شما مى‏رسد، نشانه‏ى آن است كه در كارتان موفق مى‏شويد. پيدا كردن چك در خواب، بيانگر به دست آوردن ثروت است. گم كردن چك در خواب، نشان‏دهنده‏ى وقوع اتفاقات ناگوار است.

چك (سيلى)

اچ ميلر مى‏گويد: چك خوردن در خواب، بيانگر دقت در انجام كارهاست. اگر خواب ببينيد كه به صورت كسى سيلى مى‏زنيد، نشانه‏ى انجام كارهاى بيهوده است.

چكاوك

كرمانى گويد: چكاوك در خواب، مردى است شيرين سخن، غريب و كم‏آزار و چرب‏زبان. اگر بيند كسى چكاوكى وى را عطا داد يا بگرفت، دليل كه با چنين مردى او را صحبت افتد.
بيتون مى‏گويد: ديدن چكاوك‏ها در حال پرواز، بيانگر آن است كه براى رسيدن به اهداف خود تلاش فراوانى مى‏كنيد. شنيدن صداى چكاوك در خواب، بيانگر تغيير و تحولات خوشايند است. اگر خواب ببينيد كه چكاوكى را كشته‏ايد، نشانه‏ى آن است كه مرتكب اشتباهى مى‏شويد. اگر خواب ببينيد كه چكاوكى مرده يا زخمى شده، به اين معناست كه موضوعى باعث ناراحتى شما مى‏شود. اگر خواب ببينيد كه چكاوك‏ها مشغول دانه برچيدن هستند، نشانه‏ى به دست آوردن ثروت است.

چكش

بيتون مى‏گويد: مشاهده‏ى چكش در خواب، به اين معناست كه براى رسيدن به اهداف خود بايد تلاش زيادى انجام دهيد.
برايت مى‏گويد: استفاده كردن از چكش، نشانه‏ى آن است كه در كارتان موفق مى‏شويد.

چكمه

بيتون مى‏گويد: ديدن چكمه در خواب، بيانگر موفقيت در انجام كارها است. اگر در خواب چكمه‏ى كهنه و پاره‏اى ديديد، به اين معناست كه دشمنان نقشه‏هايى براى شما كشيده‏اند. اگر در خواب فردى را ببينيد كه چكمه‏هاى شما را پوشيده است، به اين معناست كه شخصى قصد دارد به شما آسيب برساند.
برايت مى‏گويد: ديدن چكمه‏هاى ساقدار در خواب، بيانگر آن است كه براى رسيدن به اهداف خود بايد از موانع زيادى بگذاريد. اگر خواب ببينيد كه چكمه پاى شما را زخم كرده است، به اين معناست كه از نزديكانتان جدا مى‏شويد.

چماق

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد كه چماقى در دست داريد، بيانگر آن است كه سختى‏ها را پشت سر گذاشته و به سعادت مى‏رسيد. اگر با چماق كسى را كتك بزنيد، بيانگر انجام كارهاى دشوار است.
برايت مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كسى با چماق شما را كتك مى‏زند، نشانه‏ى آن است كه بايد مراقب توطئه‏ى دشمنان باشيد.

چمدان

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب چمدانى ببينيد، يعنى به سفر مى‏رويد. مشاهده‏ى چمدان خالى در خواب، نشان‏دهنده‏ى نااميدى است. اگر در خواب مشاهده كنيد كه براى مسافرت، چمدان كوچكى را انتخاب كرده‏ايد، به اين معناست كه به مقامات بالاى اجتماعى دست مى‏يابيد. اگر خواب ببينيد كه نمى‏توانيد در چمدان را ببنديد، به معناست كه به سفر نمى‏رويد.
برايت مى‏گويد: خريدن چمدان در خواب، به معناى شنيدن اخبار مهم است. اگر خواب ببينيد كه در چمدانى باز است، نشانه‏ى آن است كه بايد مراقب اطرافتان باشيد.

چمنزار

بيتون مى‏گويد: ديدن چمنزار در خواب، نشان‏دهنده‏ى داشتن لحظات لذت‏بخش است. اگر در خواب زمين چمن مسابقات اسب دوانى را ببينيد، بيانگر داشتن زندگى آرام و به دست آوردن ثروت است. اگر خواب ببينيد كه براى تفريح به چمنزارى رفته‏ايد، بيانگر پيشرفت در امور كارى است. ديدن مار بر روى چمنزار، نشان‏دهنده‏ى آن است كه اطرافيان رفتار بدى با شما دارند.

چنگال

محمد بن سيرين گويد: اگر كسى خود را چون مرغان چنگال‏دار بيند، دليل كه او را قوت است در كسب معيشت و دشمنان را شكست دهد. اگر بيند چنگال مرغان در دست داشت، دليل كه به قدر و قيمت آن مرغ خير و منفعت بدو رسد.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: چنگال در خواب بر سه وجه است. اول: قوت و توانايى در كارها. دوم: معيشت. سوم: كسب كردن.
بيتون مى‏گويد: ديدن چنگال در خواب، بيانگر توطئه‏ى دشمنان و جدايى از دوستان است.

چنگ زدن

محمد بن سيرين گويد: چنگ زدن در خواب سخن دروغ است. اگر بيند چنگ مى‏زد، دليل سخن باطل و دروغ گويد و او را از غم و اندوه زيان رسد. اگر ديد پادشاه او را چنگ داد، دليل كه او را از پادشاه عطا و بزرگى رسد. اگر از اهل آن بود از غم و اندوه فرج يابد. اگر بيند چنگ را بشكست يا بيفكند، دليل كه از دروغ و باطل توبه كند. اگر بيند كسى چنگ مى‏زد و او گوش مى‏كرد، دليل كه شنونده‏ى دروغ و باطل است. بعضى از معبران گويند: چنگ زدن در خواب، دليل بر عمر دراز بود.
كرمانى گويد: اگر كسى بيند كه چنگ مى‏زد، دليل كه به زنى بزرگ از مهتران پيوسته شود و از او عز و جاه يابد هم به مال و هم به سخن روايى و آخر كار آن زن را به نكاح بخواهد. اگر بيند با چنگ، چغانه و ناى و رقص بود اين جمله، دليل بر غم و مصيبت بود.
جابر مغربى گويد: اگر كسى در بيمارى بيند كه چنگ مى‏زد، دليل بر وفات اوست.
بيتون مى‏گويد: شنيدن نواى چنگ در خواب، بيانگر آن است كه در يكى از كارهايتان شكست مى‏خوريد. اگر در خواب شكسته‏اى ببينيد، نشانه‏ى غم و اندوه است.
برايت مى‏گويد: نواختن چنگ در خواب، علامت آن است كه موضوعى موجب ناراحتى شما مى‏گردد. اگر در خواب كسى را در حال نواختن چنگ ببينيد، نشانه‏ى آن است كه دلبسته‏ى فردى مى‏شويد.
بيتون مى‏گويد: ديدن چنگ يهوديان در خواب، بيانگر آن است كه در كارها پيشرفت اندكى مى‏كنيد.

چوب

محمد بن سيرين گويد: چوب در خواب ديدن، نفاق است و بعضى از معبران گويند: چوب در خواب مردى است كه در نفاق است. اگر بيگانه به وى دهد آن كس با وى نفاق كند و چوب كج در خواب ديدن، تأويل آن در خواب، چون تأويل چوب راست است. اگر چوب كج بود، كه سوختن را شايد، مرد منافق است و دروغگو.
برايت مى‏گويد: خريدن چوب در خواب، به معناى ضرر مالى است. فروختن چوب در خواب، نشانه‏ى پيشرفت در امور كارى است. اگر خواب ببينيد كه چوب‏ها را مى‏سوزانيد، نشانه‏ى آن است كه بايد در انجام كارها دقت بيشترى انجام دهيد. اره كردن چوب در خواب، نشانه‏ى آن است كه به دردسر مى‏افتيد. شكستن چوب در خواب نشانه‏ى ضرر مالى است.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب مشاهده كنيد كه شما را به تيركى چوبى بسته‏اند، دلالت بر غم و اندوه دارد. مشاهده‏ى چوب نيم‏سوز در خواب، نشان‏دهنده‏ى داشتن روزهاى خوب است. مشاهده‏ى چوب جنگلى در خواب، بيانگر تغيير و تحولات خوشايند است.

چوب پنبه

بيتون مى‏گويد: ديدن پنبه بر سر بطرى، نشان‏دهنده‏ى موفقيت در انجام كارهاست. مشاهده چوب پنبه ماهيگيرى در خواب، بيانگر سعادت و خوشبختى است. مشاهده‏ى چوب پنبه طبى در خواب، بيانگر آن است كه بيمارى شما را تهديد مى‏كند.

چوبدستى

هانس كورت مى‏گويد: ديدن چوبدستى در خواب، علامت آن است كه موضوعى باعث ناراحتى شما مى‏شود.

چوب زير بغل

بيتون مى‏گويد: راه رفتن با چوب زير بغل، بيانگر تغيير و تحولات خوشايند است. اگر خواب ببينيد كه چوب زير بغل شكسته است، به اين معناست كه بايد در انجام كارها دقت بيشترى داشته باشيد.

چوبه‏ى دار

برايت مى‏گويد: ديدن چوبه‏ى دار در خواب، بيانگر همنشينى با افراد ناباب است. اگر خواب ببينيد كه خودتان را به چوبه‏ى دار مى‏آويزند، يعنى بايد بيشتر مراقب خود باشيد.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد كه دوستتان را اعدام مى‏كنند، بيانگر آن است كه دچار گرفتارى مى‏شويد. اگر در خواب دشمن خود را پاى چوبه‏ى دار ببينيد، به اين معناست كه در انجام كارها موفق مى‏شويد. اگر در خواب كسى را از پاى چوبه‏ى دار نجات دهيد، بيانگر آن است كه در كارهايتان سود فراوانى مى‏بريد. اگر دخترى در خواب مشاهده كند كه نامزدش را دار مى‏زنند، نشانه‏ى آن است كه ازدواج موفقى نخواهد داشت.

چوپان

بيتون مى‏گويد: ديدن چوپان در خواب، به معناى سود مالى است. اگر در خواب چوپان بى‏گله‏اى ديديد، به اين معناست كه بيمارى شما را تهديد مى‏كند.
برايت مى‏گويد: صحبت كردن با چوپان، نشانه‏ى شنيدن اخبار مهم است.

چوگان زدن

محمد بن سيرين گويد: اگر بيند چوگان در دست داشت و گوى مى‏زد، دليل كه آن چه مى‏جويد يابد و قدر و منزلت بيابد، اما در دين و طاعت سست است.
كرمانى گويد: اگر چوگان را در خواب به دست پادشاهى ديد، دليل كه بر دشمنان ظفز يابد و چوگان چون در دست مردم عامه بيند، دليل كه با مردم جنگ و خصومت كند و سخن زشت شنود از قبل زنان و معبران تشبيه كرده‏اند چوگان را به زنان.

چهارپاى

محمد بن سيرين گويد: اگر بيند چهارپايى را فراگرفت و آن چهارپاى مطيع و فرمانبردار است، دليل كه به قدر و قيمت آن چهارپاى از مردى بيابانى او را منفعت رسد. اگر بيند رمه چهارپايان دشتى پيش او حاضر بودند و مطيع او شدند، دليل كه گروهى مسكن ايشان در بيابان است مطيع او شوند.
كرمانى گويد: اگر بيند چهارپايان دشتى را مى‏پرستيدند، دليل كه مردمان دانا را خدمت كند.
جابر مغربى گويد: اگر بيند كه چهارپايى شده است، دليل كه عقل از او زايل شود. اگر بيند چهارپايى با او سخن گفت، دليل كه بزرگى يابد. اگر بيند از چهارپايى گوشت مى‏خورد، دليل كه به قدر آن مال يابد.
برايت مى‏گويد: ديدن چهارپاى نر در خواب، به معناى آن است كه به اهدافتان مى‏رسيد.

چهارراه

بيتون مى‏گويد: مشاهده‏ى چهارراه در خواب، بيانگر آن است كه از فرصت‏هاى به دست آمده درست استفاده نمى‏كنيد. اگر در خواب مشاهده كنيد كه در چهارراهى سرگردان هستيد، نشانه‏ى آن است كه موضوعى باعث ناراحتى شما مى‏شود و اگر بتوانيد راه خود را انتخاب كنيد، نشان‏دهنده‏ى روزهاى خوب است.

چهچهه زدن

برايت مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه خوشحاليد و چهچهه مى‏زنيد، به اين معناست كه روزهاى خوبى در انتظار شما است.

چهره

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب چهره‏ى خود را ببينيد، به اين معناست كه موضوعى باعث پريشانى شما مى‏شود. مشاهده‏ى چهره‏هاى زيبا در خواب، نشان‏دهنده‏ى سعادت و خوشبختى است. مشاهده‏ى چهره‏هاى زشت، به اين معناست كه دچار بدشانسى مى‏شويد. مشاهده‏ى چهره‏هاى غمگين در خواب، نشان‏دهنده‏ى آن است كه براى مدتى دچار مشكلات و گرفتارى مى‏شويد. اگر در خواب چهره‏ى فرد ناشناسى را ببينيد، يعنى دچار غم و اندوه مى‏شويد. اگر در خواب چهره‏ى خود را در آيينه ببينيد، بيانگر آن است كه براى رسيدن به اهداف خود بايد تلاش بيشترى انجام دهيد. اگر در خواب چهره‏ى خود را زرد ببينيد، يعنى بيمارى شما را تهديد مى‏كند. اگر زخمى روى چهره‏ى خود ببينيد، نشانه‏ى ضرر مالى است.

چيدن علف هرز

برايت مى‏گويد: چيدن علف هرز در خواب، بيانگر بروز مشكلات و توطئه‏ى دشمنان است.

چين

اچ ميلر مى‏گويد: ديدن كشور چين در خواب، نشانه‏ى شنيدن اخبار مهم است. اگر خواب ببينيد كه به چين مسافرت مى‏كنيد، يعنى مرتكب اشتباهى مى‏شويد.

چين و چروك روى پوست

برايت مى‏گويد: ديدن چين و چروك روى صورت، بيانگر آن است كه مرتكب اشتباهى مى‏شويد. اگر در ساير نقاط بدن خود چين و چروك ببينيد، به اين معناست كه براى پيش‏برد اهدافتان بايد تلاش كنيد.
منبع:دایرة المعارف تعبیر خواب / نشر سما




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.