خلاقیت و زندگی

خلاقیت فقط کار هنریِ صرف نیست، بلکه اکثر فعالیت‌هایی که در اطراف شما هستند، این‌ها همه پاسخ به «ندای درونی» هستند. پس در‌واقع خلاقیت، روش زندگی کردن است.
دوشنبه، 8 مرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خلاقیت و زندگی
خلاقیت روش زندگی کردن است
 
چکیده
خلاقیت فقط کار هنریِ صرف نیست، بلکه اکثر فعالیت‌هایی که در اطراف شما هستند، این‌ها همه پاسخ به «ندای درونی» هستند. پس در‌واقع خلاقیت، روش زندگی کردن است.

تعداد کلمات 578/ تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه
خلاقیت و زندگی
مترجم: جابر بوژمهرانی

خلاقیت فقط کار هنری نیست، بلکه روش زندگی کردن است.
مهم نیست چه چیزی به شما گفته‌اند، هریک از ما خلاق هستیم و این خلاقیت بخشی از وجود ما است؛ به فراوانی صدای‌های ما و نفس‌های ما!
خلاقیت فقط کار هنریِ صرف نیست، بلکه آشپزی، باغبانی، نگه‌داری آثار و صنایع‌دستی، همه اقدامات خلاقانه هستند. تغییر دکور و بازجاگذاری مبلمان، نقاشی یک عکس یا نقاشی یک اتاق، آواز خواندن روی صحنه نمایش و یا حتی آواز خواندن در حمام، این‌ها همه پاسخ به «ندای درونی» هستند. آن ندا، ندای خلاقیت می‌باشد و ندایی جهانی است که به  هر یک از ما پیشنهاد می‌کند تا یک چیز جدید را به وجود آوریم. ممکن است شما اصلا صدایی نشنوید، ولی یک احساس اشتیاق و کشش درونی، یک حس هیجان‌انگیز و آرزویی که از درون طنین‌انداز شده را داشته باشید.
بیان خلاقیت به ما کمک می‌کند که متصل شدن به جهان را احساس کنیم و پل‌های درک و فهم را بسازیم. خلاقیت ما را تغذیه می‌کند و به ما کمک می‌کند تا رشد کنیم. خلاقیت، یک سرگرمی‌، هیجان و بازیگوشی است؛ استرس را کاهش می‌دهد و دلواپسی و تنش را کم می‌کند. خلاقیت، هنگامی که مسیر طبیعی وجود ندارد یا کافی نیست، یک راه جدید ارتباطی برای ما فراهم می‌کند.
خلاقیت  خودش ابراز عشق است حتی التیام‌بخش است. خلاقیت راه و روشی برای زندگی است که خودجوش و سرگرم‌کننده است؛ مانند: تمرین تخیلات، پیدا کردن راه‌حل‌ها و درک امکانات. انجام همه این‌ها با شور و اشتیاق فراوان همراه است.

 

بیشتر بخوانید: مهارت‌های زندگی؛ مهارت خلاقیت

 
خلاقیت برای همه، لذت ، خوشحالی و رضایت به ارمغان می‌آورد. اما با این همه زیبایی که خلاقیت دارد، برخی افراد در برابر این نعمت خدادادی مقاومت می‌کنند که خلاقیت نداشته باشند. در فرهنگ ما این ایده که «وقت طلاست» و «هنر امری جدی نیست» قدرت تاثیرِ عمیقی دارند و پیام‌های قدیمی‌از قبیل «در خطوط باقی بمانید» یا «شما می‌توانید از آن بهتر عمل کنید » قدرت ایستایی قابل ملاحظه‌ای دارند و ما نباید تحت تاثیر منفی بعضی از این پیام‌ها قرار بگیریم.
نگاه کردن به درون خود، پیدا کردن علاقه‌مندی‌ها و سلیقه‌های شخصی، گوش گردن به ندای قلب، این‌ها همگی نیاز به اندکی شهامت و شجاعت دارد؛ ولی باید توجه داشت که خلاقیت نیاز به ریسک‌پذیری دارد. از ما می‌خواهد که تسلیم شویم و کنترل‌مان را به او بسپاریم و به او اعتماد کنیم. عمل به خلاقیت، روشی است که می‌گوید ما به خود‌مان اعتماد داریم.
احترام شخص خلاق به خود، یعنی پیدا کردن زمان، ساختن فضا، صبور بودن و داشتن شانس. اما ممکن است بعضی از کارهای شما در نظر دیگران، احمقانه به‌نظر برسد؛ ولی بدانید شما نباید خیلی به این موضوع اهمیت دهید که  دیگران چطور فکر می‌کنند یا چه می‌گویند؟ شما باید شروع کنید و در این راه استقامت به‌خرج دهید. خلاقیت استقامت می‌خواهد! هیچ‌گونه اسرار پنهانی یا قوانین خالص و کاملی برای خلاق شدن وجود ندارد. اصلا خلاقیت قابل آموزش نیست! شما فقط باید انجام بدهید و این نیاز طبیعی روح ما است، مانند: خواست طبیعی بدن برای حرکت و نیاز انسان به ارتباط و اجتماع. روح مشتاق است که خودش را نشان دهد. پس، زمانی‌که ندای خلاقیت را شنیدی به آن جواب بده! بله، این خودت هستی که دنبال خودت می‌گردی. فقط یک حرکت به‌سوی کامل شدن!


برگرفته از سایت:  www.psychology.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما