داستان هايي از زندگاني رهبر انقلاب

زماني كه مقام معظم رهبري با سران كشورها جلسه دارند، فردي از طرف دفتر معظم‌له به عنوان مترجم انتخاب مي‌شود. آقا روي انتخاب مترجم توجه خاصي دارند و تأكيد دارند كه مترجم در ترجمه و تلفظ كلمات، مهارت دقيق داشته باشد. روزي يكي از رئيس‌جمهورهاي كشورهاي همساية شمالي به ملاقات آيت‌الله خامنه‌اي آمد. طبق معمول، مترجم را انتخاب كرديم. مترجم علاوه بر تسلط به زبان آن
يکشنبه، 28 تير 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
داستان هايي از زندگاني رهبر انقلاب
داستان هايي از زندگاني رهبر انقلاب
داستان هايي از زندگاني رهبر انقلاب

نويسنده: علي شيرازي



توجه به اطرافيان

زماني كه مقام معظم رهبري با سران كشورها جلسه دارند، فردي از طرف دفتر معظم‌له به عنوان مترجم انتخاب مي‌شود. آقا روي انتخاب مترجم توجه خاصي دارند و تأكيد دارند كه مترجم در ترجمه و تلفظ كلمات، مهارت دقيق داشته باشد.
روزي يكي از رئيس‌جمهورهاي كشورهاي همساية شمالي به ملاقات آيت‌الله خامنه‌اي آمد. طبق معمول، مترجم را انتخاب كرديم. مترجم علاوه بر تسلط به زبان آن رئيس‌جمهور، به زبان تركي نيز سخن مي‌گفت.
چون خدمت مقام معظم رهبري رسيديم، رئيس‌جمهور مذكور اصرار كرد كه سفير آنها به عنوان مترجم عمل كند. به رغم پافشاري دفتر بر رد اين موضوع، آقاي رئيس‌جمهور نپذيرفت و مسئولان مجبور به تن دادن به اين مسأله شدند.
چون نگاه رهبر معظم انقلاب به مترجم اصلي افتاد و متوجه شدند كه وي از اين قضيه ناراحت شده است، به وي فرمودند: آقاي... مثل اين كه شما به زبان تركي هم تسلط داريد. بعد، از منطقه تولد وي پرسيدند و گفتند: حتماً زبان تركي شما هم اردبيلي است؟
او پاسخ داد: همين‌طور است.
لحظاتي گفت‌وگو ادامه داشت، تا معظم‌له مطمئن شدند كه مترجم آرامش خود را به دست آورده است. بعد، صحبت با رئيس‌جمهور آغاز شد.
براي من خيلي جالب بود كه ببينم در چنين جلسه‌اي، آيت‌الله خامنه‌اي از اطراف غافل نيستند و حتي نمي‌گذارند يك فرد به خاطر برخورد ديگري ناراحت شود.
ناقل داستان : حجت‌الاسلام والمسلمين محمدعلي حقاني

تربيت فرزند

از آغاز پيروزي انقلاب اسلامي ايران تا امروز، مقام معظم رهبري در سمت‌هاي مختلف و در رده‌هاي بالاي نظام مشغول خدمت بوده‌اند.
ايشان نزديك به 8 سال، عهده‌دار پست رياست‌جمهوري بودند و از سال 1368 نيز تاكنون به عنوان ولي‌امر مسلمين انجام وظيفه مي‌نمايند.
طبعاً چنين فردي، هم خودش و هم فرزندان و خانوادة او مي‌توانند از موقعيت‌ها استفاده كنند و به ثروتي برسند. همه ما شاهديم كه به لطف الهي با توجه به عنايت آيت‌الله خامنه‌اي به تربيت فرزندان، تاكنون حتي يك بار هم نشده است كه يكي از فرزندهاي معظم‌له دچار خلاف و سوءاستفاده از مقام پدر شوند.
اگر چنين چيزي بود، با توجه به دشمني‌هاي استكبار و صهيونيسم با ايشان و اسلام، دنيا را با تبليغات پوچ خود پر مي‌كردند.
مقام معظم رهبري عنايت خاصي به تربيت فرزندان دارند. ايشان فرمودند: اگر تلويزيون برنامه جالبي داشته باشد، من فرزندانم را دعوت مي‌كنم تا از آن برنامه يا سخنراني استفاده كنند.
برخورد ايشان در خانه نيز باعث سلامت اخلاقي فرزندان شده است.
ناقل داستان :علي شيرازي
منبع:روزنامه اطلاعات




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.