خارش در ابرو

وجود خارش در ابروها معمولا نگران کننده نیست. فقط ممکن است آزار دهنده باشد، اما اغلب خود بخود برطرف می شوند. در برخی موارد ممکن است نشانه ای از مشکل پوستی، عفونت یا یک واکنش آلرژیک باشد.
شنبه، 12 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: وحید کرمی
موارد بیشتر برای شما
خارش در ابرو
علت خارش در ابروها چیست؟
 
چکیده :
وجود خارش در ابروها معمولا نگران کننده نیست. فقط ممکن است آزار دهنده باشد، اما اغلب خود بخود برطرف می شوند. در برخی موارد ممکن است نشانه ای از مشکل پوستی، عفونت یا یک واکنش آلرژیک باشد. این مقاله در مورد آن دسته از مواردی از خارش ابرو است که خود بخود برطرف نمی شوند. در این مجال به بررسی علل، عوامل و درمان خارش در ابرو پرداخته و زمان مراجعه به پزشک را نیز بررسی می کنیم.

تعداد کلمات : 1353 / تخمین زمان مطالعه : 7 دقیقه

خارش ابرو

نویسنده: آماندا بارل
   مترجم: علی مهربانی

علل و علائم خارش در ابرو
انواع مختلفی از مشکلات سلامتی و عوامل دیگر وجود دارد که ممکن است موجب خارش در ابرو شوند. که شامل موارد زیر می شود:

1- چربی و التهاب پوست
التهاب پوستی نوعی از اگزما است. این یک بیماری پوستی شایع است که بر میزان 1 تا 3 درصد از جمعیت سالم دیگر نیز تأثیر می گذارد و به 34 تا 83 درصد افراد مبتلا به بیماری نقص در سیستم ایمنی بدن آسیب می رساند. این یک بیماری پوستی است که بر سایر قسمت های بدن نیز تأثیر می گذارد که در آن بسیاری از آنها، غدد تولید کننده چربی، از جمله ابروها وجود دارند.
افراد مبتلا به بیماری های عصبی، مانند پارکینسون، یا مشکلاتی که بر سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارند، مانند HIV، بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

شایع ترین نشانه های چربی و التهاب پوستی عبارتند از:
    تکه هایی از پوست زرد یا سفید شده و پوسته پوسته می شوند
    خارش یا سوزش پوست
    قرمزی پوست
    تورم در پوست
    پوست چرب

2- پسوریازیس
پسوریازیس یک بیماری پوستی است که می تواند بر روی صورت شخص تاثیر بگذارد که پسوریازیس صورت نامیده می شود، و معمولا بر روی ابروها، پوست بین بینی و لب بالا، بالای پیشانی و خط مویی ظاهر می شود. برای بعضی از افراد ممکن است تصور کنند که شوره ابرو است. پسوریازیس سبب ایجاد ضخامت و تیره های قرمز پوست با مقیاس های نقره ای می شود. این یک بیماری خود ایمنی است. این بدان معنی است که مسری نیست، اما زمانی که سیستم ایمنی بدن به بافتهای سالم حمله می کند، این مشکل اتفاق می افتد. افراد مبتلا به پسوریازیس معمولا مشکلات آن را می یابند که می آید و دوباره برطرف می شود. موارد خاصی که در زندگی فرد اتفاق می افتد می تواند سبب ایجاد پسوریازیس می شود. این عوامل از فرد به فردی دیگر متفاوت است، اما ممکن است شامل موارد زیر باشد:
    استرس
    آسیب پوستی
    مصرف داروهای خاص
    عفونت

افراد مبتلا به چربی و التهاب پوستی ملایم با مصرف کرم ضد قارچی یا شامپو درمان می شوند. موارد شدیدتر ممکن است داروهای کورتیکواستروئید یا قرصهای ضد قارچ را مصرف کنند.
درمان پسوریازیس به میزان زیادی بستگی دارد که چقدر پوست آسیب دیده و چقدر وخیم است. گزینه های درمان آن عبارتند از کرم ها، پماد ها و درمان با نور ماوراء بنفش. در برخی موارد، پزشک ممکن است داروهایی مانند متوترکسات را نیز تجویز کند.
3- شینگلس(Shingles)
یک سری جوش پوستی دردناک است که می تواند در یک طرف چهره یا بدن ایجاد شود. قبل از ظاهر شدن جوش ها اغلب مردم درد، خارش یا سوزش در آن منطقه را تجربه می کنند. این ممکن است شامل یکی از ابروها باشد. با توجه به بررسی مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، این خارش اغلب بین 1 تا 5 روز قبل از بروز جوش ها اتفاق می افتد.

بر اساس این بررسی، یک جوش زردرنگ حاوی تاول هایی است که حدود 7 تا 10 روز طول می کشد و در عرض 2 تا 4 هفته پاک می شود. در بعضی موارد، این بیماری می تواند چشم ها را تحت تاثیر قرار داده و باعث از بین رفتن دید شوند. آبله مرغان که به نام ویروس واریسلا-زوستر نامیده می شود، سبب ایجاد شینگلس می شود. هنگامی که یک فرد از آبله مرغان بهبودی می یابد، ویروس آن در بدن باقی مانده و می تواند دوباره فعال شود. افراد سالمند بیشتر مستعد ابتلا به شینگلس هستند.
علائم این بیماری عبارتند از:
    خارش پوست
    تب
    سردرد
    احساس سردی و لرز کردن
    ناراحتی معده

4- واکنش آلرژیک
ابروهای خارش دار ممکن است نشانه واکنش آلرژیک به استفاده از محصولات آرایشی یا یک درمان زیبایی صورت باشد. بیش از 50 میلیون آمریکایی هر سال از آلرژی رنج می برند. آلرژی زمانی اتفاق می افتد که سیستم ایمنی بدن به یک ماده خاص واکنش نشان می دهد. کسی که واکنش آلرژیک دارد ممکن است این علائم را تجربه کنند:
    خارش
    عطسه کردن
    سرفه

واکنش آلرژیک خفیف معمولا توسط خود بخود آرام می شود. اما واکنش شدید آلرژیک، می تواند تهدید کننده زندگی باشد که آنافیلاکسی نامیده می شود و علائم آن عبارتند از:
    سوزش در کف دست، پاها یا لب ها
    گیجی و حواس پرتی
    سوزش
    تنگی در قفسه سینه

5- تماس با ورم و التهاب پوست
تماس با التهاب پوست نوعی از اگزما است که وقتی پوست با یک ماده تحریک کننده تماس برقرار کند، گسترش می یابد. این نوعی از واکنش های آلرژیک است که می تواند باعث التهاب و خشک شدن پوست و یا پوسته پوسته شدن پوست بلافاصله یا چند ساعت پس از تماس با مواد محرک شود محرک های رایج عبارتند از رایحه گل ها و فلزات. تماس با موارد زیر می تواند سبب ایجاد این حساسیت بشود.
    شامپو یا مواد شوینده بدن
    محصولات آرایشی خاص

   6- دیابت
انجمن دیابت آمریکا معتقد است افرادی که مبتلا به دیابت هستند ممکن است مشکلات پوستی بیشتری نسبت به سایر افراد سالم داشته باشند. در واقع، مشکلات پوستی می تواند اولین علامت دیابت باشند. مشکلات پوستی رایج که ممکن است باعث خارش در افراد مبتلا به دیابت شود عبارتند از:
    فولیکولیت، که می تواند باعث تحریک و خارش در اطراف موها در ابرو شود.
    عفونت قارچی، مانند کاندیدا، که باعث خارش ، تاول کوچک و پوسته پوسته شدن پوست می شود.
    گردش خون ضعیف، که می تواند سبب خارش گسترده شود، هرچند این معمولا روی پاها تاثیر می گذارد.

 

بیشتر بخوانید : چرا ابروی بعضی‌ها می‌ریزد؟


7- شپش سر
شپش سر که معمولا در پوست سر زندگی می کند. در بعضی موارد، آنها در ابروها یا مژه ها  لانه می کنند. شپش سر در کودکان شایع تر است و سالانه بین 6 تا 12 میلیون کودک را در آمریکا تحت تأثیر قرار می دهد. این انگل ها از خون انسانی تغذیه می کنند و از طریق تماس سر فرد مبتلا  به سر شخص دیگرگسترش می یابند. نشانه های دیگری که باید به دنبال آن باشید عبارتند از:  حساس قلقلک و اینکه چیزی در حال حرکت بر روی موی سر شماست.     مشکل در خوابیدن،  زیرا شپش سر بیشتر در تاریکی فعال است.     زخم بر روی سر ناشی از خراش

درمان خارش ابرو
درمان به علت خارش بستگی دارد:
افراد مبتلا به چربی و التهاب پوستی ملایم با مصرف کرم ضد قارچی یا شامپو درمان می شوند. موارد شدیدتر ممکن است داروهای کورتیکواستروئید یا قرصهای ضد قارچ را مصرف کنند. درمان پسوریازیس به میزان زیادی بستگی دارد که چقدر پوست آسیب دیده و چقدر وخیم است. گزینه های درمان آن عبارتند از کرم ها، پماد ها و درمان با نور ماوراء بنفش. در برخی موارد، پزشک ممکن است داروهایی مانند متوترکسات را نیز تجویز کند.

شینگلس نیاز به داروهای ضد ویروسی دارد. یک پزشک همچنین ممکن است داروهای ضد درد را نیز تجویز کند تا به تسکین ناراحتی کمک کند. در شپش سر، تمام اعضای خانواده به درمان نیاز دارند. مردم می توانند بسیاری از داروهای بدون نسخه را نیز مصرف کنند. مرکز کنترل بیماری ها توصیه می کند که مردم تمام وسایل خواب، روسری و کلاه خود را در آب با دمای بالاتر از 128.3 درجه فارنهایت بشویند. کمپرس یخ، شوینده کالامین و یا شستن با جو دوسر چسبناک ممکن است به کاهش خارش کمک کنند.

زمان مراجعه به پزشک
هر کسی که فکر می کند که ممکن است یک بیماری پوستی مانند التهاب پوستی یا پسوریازیس داشته باشد. باید با پزشک مشورت کند. افرادی که علائم شینگلس را نشان می دهند نیز باید در اسرع وقت برای درمان به پزشک مراجعه کنند.

اگر کسی علائم آنافیلاکسی داشته باشد، به مراقبت اورژانسی نیاز دارند. اگر آنها فورا درمان نشوند، خطر تشنج، مشکلات قلبی و یا مشکلات تنفسی وجود دارد و می تواند کشنده باشد. خارش در ابروها می تواند آزار دهنده باشد، اما خارش معمولا به خودی خود برطرف می شود. خارش در ابروها ممکن است نشانه ای از یک مشکل پوستی، عفونت یا یک واکنش آلرژیک باشند. درمان خارش ابروها ، با کمک یک پزشک یا در خانه، نسبتا آسان است. وجود خارش در ابروها معمولا نگران کننده نیستند.

برگرفته از سایت: www.medicalnewstoday.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.