۱۰ عادتی که شما نمی دانید برای شما خطرناک است ( بخش دوم )

زیاد دیر نیست که عادت های بدتان را اصلاح کنید ( عدم مصرف سیگار ، نخوردن مشروب، زیاد خوردن غذا ) و بلافاصله بعد از آن شروع به یک زندگی شادتر و سالم‌تر کنید.
چهارشنبه، 16 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: وحید کرمی
موارد بیشتر برای شما
۱۰ عادتی که شما نمی دانید برای شما خطرناک است ( بخش دوم )
عادت های خطرناک
 
چکیده :  
زیاد دیر نیست که عادت های بدتان را اصلاح کنید ( عدم مصرف سیگار ، نخوردن مشروب، زیاد خوردن غذا ) و بلافاصله بعد از  آن شروع به یک زندگی شادتر و سالم‌تر کنید. دیگر وقت آن رسیده هرعادتی که به سلامت جسم و روح ما آسیب می زند را شناسایی کنیم و برای برطرف کردن آن یک راه حل منطقی پیدا کنیم.

تعداد کلمات : 1906 / تخمین زمان مطالعه : 10 دقیقه

۱۰ عادتی که شما نمی دانید برای شما خطرناک است ( بخش دوم )

نویسنده: جولیان کیمبالیزا کلپ
مترجم: حسین افرا

رفتارهایی که شما درتمام زمان هایی که عصبانی هستید  ویا نگرانید یا استرس دارید باید ترک کنید :

چرا خطرناک است : یک سبک زندگی ناراحت کننده یک سیلی از هورمون استرس ایجاد می کند که فشارخون و قند خون شما را بالا می برد . سیستم ایمنی را  تضعیف می کند و هضم را کند و سخت می کند . طبیعت استرس را به عنوان یک مبارزه کوتاه مدت یا مبارزه با یک‌ تهدید توصیف می کنند . اما زندگی مدرن می تواند منجر به استرس مزمن و تاثیرات زیاد آن بر سلامتی شما مانند خطر ابتلا به اضافه وزن وچربی زیاد و غذای های شیرین شود. هر دو شانستان رابرای بیماری های قلبی و دیابت افزایش می دهند.

چرا باید متوقف شد : تکنیک های کاهش استرس برای کاهش قند خون ، بهبود سیستم ایمنی ، کاهش افسردگی، کاهش درد و همچنین محافظت از قلب شما اثبات شده است. یک احساسی از خوشبختی و کنترل که مانند طلا با ارزش است به دست می آید و دربهبود سلامت جسمی نیزقابل توجه خواهد بود.

تصحیح عادت : یاد بگیرید که به راحتی تحت تاثیر قرار نگیرید : شما چطور به عواملی که سطح استرستان را تعیین می کند واکنش نشان ‌می دهید دفعه بعد که احساس کردید یک موقعیت به وجود آمد سخت تلاش کنید تا آن را مدیریت کنید  و بعد از آن خونسرد بمانید.

یادگیری فرایند تسکین استرس : در میان  تحقیقات  یوگا ، مدیتیشن و تنفس عمیق کشیدن اثبات شده است.

کشف دوباره خوش بینی : بد بینی یک رفتار اکتسابی است  .دوباره به دست آوردن حس امیدواری می تواند راهی طولانی به سوی فرونشاندن استرس وبدست آوردن دوباره شادی باشد.

سالم بخورید و ورزش کنید : یک سبک زندگی سالم برای توانایی شما در مدیریت موقعیت های استرس زا می تواند حیرت انگیز باشد.

لذت بردن از سرگرمی استراحت : در زمان فراغتتان خود را به طور کامل در آرامش غوطه ور کنید.

کشف دوباره حماقت : در هر بزرگسال یک کودک جوان زندگی می کند شما بزرگتر از او هستید و لازم نیست روحتان باشد . سرکوب احساس شادی ، حماقت را متوقف کنید . به خاطر داشته باشید از خودتان لذت ببرید .

نخوردن صبحانه :
چرا خطرناک است : نخوردن اولین وعده غذایی در روز می تواند عواقب جدی برای وزنتان و سطح انرژیتان و مقدار قند خونتان داشته باشد . خوردن مقداری نان تست در صبحانه و یا خرد کردن یک کاسه سبوس به متابولیسم بدنتان هشدار می دهد که سریع همه چیز را خردیا هضم  کند. غذا نخوردن متابولیسم بدنتان را پایین نگه می دارد که با عث افزایش وزن و تنبلی می شود. شما هم اکنون می توانید یک‌طرز فکر ایجاد کنید که بعدا الگوی غذا خوردن را تصحیح کنید به همین دلیل است که صبحانه باید روزانه مصرف شود.

چرا باید متوقف کنید : شروع برنامه خوردن صبحانه آسان است لحظه ای که انجام می دهید گام‌مهمی در جهت برطرف کردن مشکلاتی که از صبحانه نخوردن ایجاد می شود از جمله اضافه وزن و نوسانات ناسالم قند خون انجام داده اید. خوردن صبحانه باعث ایجاد قند خون پایدار می شود که به معنی کاهش میل به غذا و گرسنگی در روز است. از آنجایی که شما در ابتدای روز در بدن خود به دنبال سوخت و ساز هستید صبح انرژی بیشتری خواهید داشت بنابراین وزنتان را به راحتی کنترل می کنید.

تصحیح عادت:
با بدن خود کار کنید: آیا اولین چیزی که در صبح احساس می کنید گرسنگی است ؟ یک یا ۲ ساعت صبر کنید تا برای غذا خوردن آماده شوید.

غذای مورد علاقه تان را بخورید: احتیاج نیست که روزتان را با صبحانه کامل شروع کنید یک ساندویج یا یک کاسه سوپ یا از بقایای غذای دیشب و یا هر چیز دیگری که دوست دارید می توانید استفاده کنید. آیا زمان ندارید؟ یک ساندویج صبحانه سبک آماده کنید: میوه بیاورید ویا شاید مقداری شیر در یک فنجان قهوه.
یک اسموتی تهیه کنید: ماست کم چرب ، توت های یخ زده ، نصف موز ، کمی ادویه و مقداری عسل در یک مخطوط کن بریزید. این یک صبحانه ی عالی و کامل است.

چیزهایی را می توانید پیشرفته تر کنید: صبحانه را از شب قبل آماده کنید بنابراین شما می توانید آن را در۱۰ دقیقه یا کمتر روی میز آشپزخانه میل کنید.

مصرف زیاد الکل
نوشیدن الکل می تواند به عنوان یک سم‌ باشد . زنانی که به طور منظم در طول روز ۲ یا چند نوشیدنی  و مردانی که  ۳بار یا بیشتر الکل مصرف می کنند در معرض خطر ابتلا به آسیب های کبدی ، سرطان های مختلف از جمله کبد و دهان فشار خون بالا و افسردگی هستند. زنان که حساسیت بیشتری نسبت به الکل دارند می توانند بیماری های قلبی ، پوکی استخوان ، آلزایمر را توسعه دهند. پس از کاهش یا ترک به زودی هضم شما بهبود خواهد یافت و خوابتان اصلاح می شود. قند خونتان پایین تر می آید فشار خونتان به محدوده سالم تر می رسد حتی مغز شما خلاق می شود. شما کبد و قلب وعروق سالمی دارید.از آنجا که شما مصرف الکل را محدود کردید خطر تصادفات رانندگی رانیز کاهش داده اید. با سطح بالایی از انرژی احتمالا روابط بهتری با خوانواده و دوستانتان خواهید داشت که در گذشته نوشیدن الکل در روابط مشکل ایجاد می کرد.
با بدن خود کار کنید: آیا اولین چیزی که در صبح احساس می کنید گرسنگی است ؟ یک یا ۲ ساعت صبر کنید تا برای غذا خوردن آماده شوید.
غذای مورد علاقه تان را بخورید: احتیاج نیست که روزتان را با صبحانه کامل شروع کنید یک ساندویج یا یک کاسه سوپ یا از بقایای غذای دیشب و یا هر چیز دیگری که دوست دارید می توانید استفاده کنید.

تصحیح عادت :
حد ومرز سالم‌: کنار گذاشتن کامل الکل با ترک میزان الکل مصرفی . برخی در مصرف الکل فکر می‌کنند اگر کم یا منظم مصرف کنند ضرری متوجه آنان نخواهد شد و این صد در صد اشتباه است. ترک کامل یعنی سلامتی.

عدم ذخیره الکل برای وعده های غذایی : شما دوست دارید که نوشیدنی هایتان را کم کم میل کنید.

نمی توانید ترک کنید : دانشتان را افزایش دهید :با پزشکتان مشورت کنید ویا با یک گروه پشتیبانی تماس بگیرید.

غربالگری تراکم استخوان و سرطان را به طور جدی بررسی کنید : اگر شما بارها غربال شده اید دوباره سعی کنید توسط دکتر بررسی شوید. کبدتان آسیب دیده ؟ یک برنامه بهداشتی دریافت کنید : با دکتر درباره یک رژیم غذایی با کالری بالا برای کمک ‌به بازسازی کبد خود صحبت کنید.

مصرف سیگار
تا آنجایی که سلامتی ایجاب می کند این عادت بد مردم روی زمین مضر است. به طورمستقیم ۳۰ درصد از مرگ ‌و میر بیماری های قلبی و ۳۰ درصد از مرگ و میر ناشی از سرطان‌ و  ۸۰ تا۹۰ درصد ازمرگ ناشی از سرطان ریه را شامل می شود به جز افزایش خطر ابتلا به سرطان دهان و گلو و مثانه . این عادت بد شانس شما را برای حملات قلبی سکته مغزی و فشار خون بالا افزایش می دهد و موجب یا تشدید مشکلات تنفسی مثل برونشیت و حملات آسم می شود.

چرا باید آن را ترک کنید: سلامتی بعد ازآن بلافاصله برمی گردد. زیرا ریه ها و دستگاه قلب وعروق شما درعرض چند دقیقه از اخرین مصرف سیگار خود را تعمیر می کند در عرض یک‌ماه  ریه های شما بهتر کار خواهند کرد و باید کمتر سرفه کنید و انرژی بیشتری داشته باشید و تنگی نفس کمتری را احساس کنید. ترک سیگار به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به سرطان و بیماری قلبی را کاهش می دهد چشایی و بویایی شما را بهبود می بخشد و به شما استقامت بیشتری می دهد. شما همچنین پاداشی از ترک آن که نفس تازه تر ، پوست جوان تر است خواهید گرفت و از بوی ناخوشایند تنباکو روی لباستان رهایی می یابید.

تصحیح عادت : مثل یک اعتیاد عادت کنید : قبل از توقف برای راهی سخت خود را آماده کنید اگر اولین روش های شما شکست خورد یک استراتژی ، یک تیم پشتیبانی و یک برنامه دیگر آماده کنید.

از پزشک خود در باره مصرف دارو سوال کنید : بوپریون و وارنکلین در مطالعات نشان دادند که شانس موفقیت ترک با دارو افزایش پیدا کرده است.

دریافت‌ پشتیبانی: از دوستان و خانوده ی خود کمک بخواهید ،مشاوران وخطوط راهنمایی و گروه پشتیبانی نیز می توانند کمک کند.

اصلاح زمان : برنامه ریزی کنید تا در طول دوره ی ترک رها باشید  نه در زمانی که در تعطیلاتید یا استرس دارید.

سعی در از بین بردن نیکوتین: از آدامس استفاده کنید تا به تدریج به نبود نیکوتین و سیگار عادت کنید.

به خاطر داشته باشید که خطا داشتن شکست نیست: از لغزش ها برای کشف موانع شخصی و ترک آن استفاده کنید و طرحی برای مواجه شدن با نیازهایتان ایجاد کنید.

مصرف بیش از حد داروهای آرام بخش
چرا خطرناک است : وقتی آنها در وقت مناسب استفاده نشوند کمک کننده نیستند در واقع استفاده طولانی مدت می تواتد مشکل را حل کند. استفاده از داروهایی مثل ایبروپروفن یا آسپرین برای ورم مفاصل یا دردهای عضلانی می تواند در طولانی مدت خطر ابتلا به زخم ،خونریزی گوارشی ، فشار خون بالا و حملات قلبی منجر شود. دارو های آرام بخش و قرص های خواب آور می تواند باعث ایجاد احساس سردرگمی در شما شود ودر صورتی که آن ها را در دوز های بالا مصرف می کنید  برای شما مضر است. از آنجا که شما احساس خوبی دارید ممکن است که شما قبل از این که بدانید بخواهید آن ها را به عنوان یک عادت یا اعتیاد ادامه دهید .

چرا باید متوقف کنید : جدید ترین استراتژی کاهش درد می تواند درد عضله مفصل و سر را با قرص ها و عوارض جانبی را نیز کاهش دهد. عادت نکردن به قرص های آرام بخش با تعهد وحمایت امکان پذیر است و هنگامی که قرص های مصرفی متوقف شد بدن شما از تاثیرات آن به سرعت به حالت اول برمی گردد بنابراین پول کمتری برای دارو پرداخت می کنید و ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی و فشار خون بالا و همچنین زخم معده و خونریزی را کاهش دهید.شما مراقب و خنشنود و راضی هستید که یه دارو ها وابستگی ندارید.

تصحیح عادت : استامینفون را برای درد های قدیمی استفاده نکنید: آسپیرین و ایبوپروفن باعث تحریک معده و فشار خون نمی شوند. ایبوپروفن را برای درد های ناگهانی و شدید استفاده کنید . برای ۱۰ روز مشکلی ندارد اما نه بیشتر.

اگرسردرد های مکرر دارید نزد پزشک خود بروید : میگرن را می توان با داروهای مناسب درمان کرد.

 

 بیشتر بدانید :  برای ترک عادت بد چه باید کرد؟


درمان های جایگزین را امتحان کنید: کاهش وزن، ورزش ،کاهش استرس و دوری از عوامل تحریک کننده می تواند کمک کننده باشد.

به مصرف داروها بیشتر از ۴ ماه عادت نکنید: زمانی که پزشکان بخواهند برای درمان درد و حال شما قرص های خواب آور تجویز کنند و اگر فکر می کنید که به آن ها عادت می کنید مخصوصا اگر داروها خوب جواب می دهند. از دستور پزشکتان سرپیچی کنید.

به نشانه های پنهان خوب توجه کنید: عوارضی که نشان می دهد شما بیش از حد از آرام بخش ها استفاده می کنید که شامل آلزایمر، خواب بیش از حد، احساس ناخوشایند و کاهش توانایی می شود. اگر نمی توانید مصرف قرص را متوقف کنید کمک بگیرید: از درخواست کمک از اعضای خانواده و دوستان و یا دکترتان خجالت نکشید.

برگرفته از سایت :  www.rd.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.