۱۰ عادتی که شما نمی دانید برای شما خطرناک است ( بخش اول )

زیاد دیر نیست که عادت های بدتان را اصلاح کنید ( عدم مصرف سیگار ، نخوردن مشروب، زیاد خوردن غذا ) و بلافاصله بعد از آن شروع به یک زندگی شادتر و سالم‌تر کنید.
چهارشنبه، 16 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: وحید کرمی
موارد بیشتر برای شما
۱۰ عادتی که شما نمی دانید برای شما خطرناک است ( بخش اول )
عادت های خطرناک
 
چکیده :
 
زیاد دیر نیست که عادت های بدتان را اصلاح کنید ( عدم مصرف سیگار ، نخوردن مشروب، زیاد خوردن غذا ) و بلافاصله بعد از  آن شروع به یک زندگی شادتر و سالم‌تر کنید. دیگر وقت آن رسیده هرعادتی که به سلامت جسم و روح ما آسیب می زند را شناسایی کنیم و برای برطرف کردن آن یک راه حل منطقی پیدا کنیم.

تعداد کلمات : 1986 / تخمین زمان مطالعه : 10 دقیقه

۱۰ عادتی که شما نمی دانید برای شما خطرناک است ( بخش اول )

نویسنده: جولیان کیمبالیزا کلپ
مترجم: حسین افرا

ریزه خواری کردن بدون توقف حتی زمانی که شما گرسنه نیستید.

 چرا ریزه خواری کردن خطرناک است : در این صورت شما سیگنال های طبیعی گرسنگی ندارید که می تواند منجر به مشکلات و اضافه وزن ناسالم که باعث دیابت و بیماری های قلبی و سایر شرایط جدی شود.اگر غذایی که می خورید کهنه باشد شما بدنتان را با غذای بی ارزش پرکرده اید.

چرا باید متوقف کنید : با اراده هرکس می تواند عادت های بد غذایی خود را تصحیح کند و به وزن سالم تر و طبیعی تر برسد . با توجه به سیگنال های گرسنگی و جایگزین تنقلات سالم می توانید تغذیه ، کنترل میل ، کاهش وزن و داشتن اترژی بالا را افزایش دهید. وزن شما به یک سطح سالم‌تری کاهش پیدا می کند و شما با جایگزین‌ چربی اشباع نشده ، شکر ، کربوهیدرات تصفیه شده و سدیم ‌بیشتر تغذیه خواهید شد.

تصحیح عادت : خودتان را با گرسنگی آشنا کنید صبر کنید تا غذا بخورد تا جسمتان اشتیاق بیشتری برای غذا خوردن داشته باشد.

جلوگیری از غذا خوردن قبل از سیر شدن : زمانی که احساس می کنید فقط کمی سیر شده اید دست از غذا بکشید به این ترتیب کمتر می خورید.

برای دلایل درست غذا بخورید : برای زمانی که گرسنه اید نه برای وقتی که استرس دارید یا خسته اید یا عصبانی هستید و یا  ناراحتید.

 بی فکر غذا خوردن را متوقف کنید : اگر ریزه خواری یک عادت قدیمی و بد شماست ،خوردن غذاهای ناسالم را در خانه خود ممنوع کنید .

غذای واقعی را جایگزین غذای کهنه و کم ارزش کنید . هنگامی که یخچال خود را پاکسازی کردید آشپزخانه خود را با میوه ها ، سبزیجات ، آجیل و محصولات کم چربی و کامل پر کنید.

جایگزین غذای سالم با غذای نا سالم : یک‌ میان وعده سالم را داخل یک بشقاب بگذارید همراه با یک لیوان آب وکنار میز بنشینید و بخورید و از آن‌لذت ببرید.

صرف وقت بسیار زیاد برای تماشای تلوزیون
چرا خطرناک است ؟ هرچه بیشتر تلوزیون تماشا کنید فعالیت بدنی کمتری را تجربه می کنید و احتمال شانس اضافه وزن وتوسعه دیابت نوع ۲ را افزایش می دهید. تحقیق در مقیاس بزرگ‌ بیش از  ۹۰۰۰ نفر نشان می دهد  که افرادی که روزانه بیش از ۲ ساعت تلوزیون تماشا می کنند بیشتر غذا می خورند . زمانی که مصرف نوشیدنی های شیرین با کالری بالا و غذاهای فرآوری شده را پایین بیاورید نسبت به کسانی که کمتر تلوزیون تماشا می کنند سالم تر خواهید بود . اگر تلویزیون جایگزین زمانی که شما برای سرگرمی های قدیمی ، بازدید از دوستان و یا تمرین ذهنی که شما دارید است این می تواند آلزایمر را سرعت ببخشد. چرا شما باید این رفتار را متوقف کنید : با تبدیل ساعت تماشای تلوزیون به زمان فعال و تعهد به تعادل تماشای تلوزیون و فعالیت های سالم می توانید کالری بیشتری بسوزانید ، متناسب تر شوید و شانس خود را برای مشکلات مربوط به سلامت را به سرعت افزایش دهید . شما تناسب اندام بهتر وزمان بیشتری برای خواب دارید به علاوه انرژی بیشتر، حالت روحی بهتر ، ذهنیت واضح تر وارتباطات اجتماعی بیشتری خواهید داشت که حتی می تواند به افزایش اعتماد به نفس شما کمک‌کند .این ها دلایلی هستند که نشان می دهد  تماشای تلوزیون برای شما خوب نیست .

تصحیح عادت : قانون ۳۰/۲را دنبال کنید به این معنی است که بیشتر از ۲ ساعت تلویزیون تماشا نکنید و حداقل ۳۰ دقیقه ورزش کنید .

جستجو نکردن کانال : فقط وقتی که چیز مهمی برای تماشا دارید تلوزیون را روشن کنید به جای جستجوی بیهوده کانال ها نپردازید.

جلوی تلوزیون تنقلات نخورید : صدها کالری چیپس می خورید و بعد به ‌سختی آن را هضم می کنید .

ورزش کردن هنگام تماشای تلوزیون : پیاده روی درمحل ، نشستن ،هل دادن ، آوردن تردمیل به اتاقی که تلویزیون آنجاست. تمیز کردن‌ خانه هنگام‌ پخش پیام بازرگانی : اجتنباب از غذا خوردن هنگام تخلیه زباله ، جمع آوری یک‌اتاق ، جمع آوری لباس های شسته شده این ‌می تواند کمک کند  روزانه ۲۰ دقیقه کالری بسوزانید .

بیشتر از خانه بیرون بروید: به دیدار دوستانتان بروید ، چیز های جالب تر انجام دهید و هرروز ذهن‌خود را تحریک کنید. فست فود فوق العاده راحت است شگفت آور ارزان و به لطف چربی و قند و نمک آن به وضوح خوشمزه است. سالم خوردن زمان و فکر بیشتری را صرف می کند هر چند ارزش آن را دارد . علاوه برکاهش وزن اضافی به کاهش میزان دور کمر و محافظت  در برابر بیماری های قلبی و دیابت کمک‌ می کند.فست فود فوق العاده راحت است شگفت آور ارزان و به لطف چربی و قند و نمک آن به وضوح خوشمزه است. سالم خوردن زمان و فکر بیشتری را صرف می کند هر چند ارزش آن را دارد . علاوه برکاهش وزن اضافی به کاهش میزان دور کمر و محافظت  در برابر بیماری های قلبی و دیابت کمک‌ می کند.

هزینه های خود را صرف بدهی هایتان کنید
چرا خطرناک است : نگرانی های مالی می تواند عواقب جدی برای سلامتی داشته باشند در تحقیقات تلفنی دانشگاه راتجر  پاسخ دهندگان گفتند که فشار های مالی منجر به فشار خون بالا ، افسردگی ، بی خوابی ، سردرد ، مشکلات گوارشی ، درد ، سیگار کشیدن  ، بیش از حد نوشیدن ،کاهش یا افزایش وزن می شود.

چرا شما باید این رفتار را متوقف کنید : شما بر مسایل مالی خود غالب خواهید شد . این سخت است اما غلبه بر بدهی هایتان بسیار زیاد شبیه از دست دادن وزن است . وقت آن رسیده است که بر نفس و شیوه زندگیتان غلبه کنید .شما باید همیشه مراقب باشید و بازگشت به عادات قدیمی آسان است اما برای کسانی که موفق شده اند و بسیاری از مردم که انجام دادند نتایج بسیار خیره کننده است با استرس کمتر و نگرانی کمتر احساس مسئولیت بیشتری نسبت به زندگی خود احساس خواهید کرد. شما به خواب بهتر قادر خواهید بود جلوگیری از زیاد خوردن و سردرد کمتر ، پیدا کردن راه هایی برای محدود کردن هزینه های خود و تمرکز بر روی لذت های ساده در زندگی نیز به بهبود روابط شما کمک می کند و همچنین صرفه جویی در پول را نیز امتحان کنید.

تصحیح عادت : مدیریت پول را یاد بگیرید:
خود را در قوانین و روش های مالی شخصی برای کارت های اعتباری ، وام های مسکن ، بودجه بندی و سرمایه گذاری تربیت کنید. کارت های اعتباری خود را فریز کنید به معنای واقعی کلمه آن ها را در یک ‌فنجان قرار دهید آب اضافه کنید وآن ها را به پشت فریزر خود ببرید تا از آن ها استفاده نکنید. ایجاد بودجه : هر ماه چه مقدار درآمد دارید ؟ هرماه چقد صرف هزینه های ضروری می کنید ؟ و چقدر بیهوده خرج می کنید.  پیگیری کنید وکشف کنید به جه چیزی احتیاج دارید تا آن را بخرید. پرداخت حداقل ماهانه به صورت حساب های خود : اولویت پرداخت به کارت اعتباری با بیشترین بهره هنگامی که آن را پرداخت می کنید  محتاطانه رفتار کنید. عادت های خوب ماهانه : از بانکداری آنلاین برای انتقال برخی از چک های خود به حساب پس انداز  و تنظیم صورتحساب خود به صورت خودکار استفاده کنید.

تغییر دادن الویت های پولی: توقف خرید به عنوان یک نوع سرگرمی یا حواس پرتی . شناسایی چیز های مهمی که در آینده به آن نیاز دارید . شروع به برنامه ریزی برای پس انداز کردن کنید.

خوردن بسیار زیاد غذاهای سریع
چرا خطرناک است : یک رژیم غذایی ثابت شامل  ۲ چیز برگر سیب زمینی سرخ شده با سدیم بیشتر یا ( مخلوط شیر و شکر و بستنی ) اغلب باعث افزایش چربی دور شکم و سایر مشکلات مربوط به سلامت مانند بیماری قلبی و دیابت منجر می شود .چربی ترانس که اغلب درفست فودها یافت می شود کلسترول بد و چربی خون را افزایش می دهند  و باعث التهاب عروق می شوند باعث پلاک چربی در دیواره های شریانی  می شود.

جرا باید توقف کنید : مزایای تغییر عادات به غذای سالم ضروری و قابل توجه خواهد بود. ایجاد یک تغییر شیوه دائمی در زندگی در ابتدا آسان نخواهد بود. فست فود فوق العاده راحت است شگفت آور ارزان و به لطف چربی و قند و نمک آن به وضوح خوشمزه است. سالم خوردن زمان و فکر بیشتری را صرف می کند هر چند ارزش آن را دارد . علاوه برکاهش وزن اضافی به کاهش میزان دور کمر و محافظت  در برابر بیماری های قلبی و دیابت کمک‌ می کند. زمانی که شما به جای خرید فست فود ها غذایتان را خودتان آماده می کنید به نوعی صرفه جویی خواهید کرد.

تصحیح عادت : خودتان را کمی محدود کنید : در هفته خرید های خود را کاهش دهید و کمتر از هر بار خرید کنید. به انتخاب منوی سالم تر تغییر  بدهید : نوشابه را با قهوه یا آب ،همبرگر مرغ کبابی و سیب زمینی سرخ کرده با سالاد جایگزین کنید. پایان دادن به دیدنی های انگیزشی : نرفتن به فست فودی فقط به دلیل اینکه راه رفته اید یا رانندگی کرده اید. به خصوص وقتی که گرسنه نیستید و یا وقت غذا خوردن نیست. به فرشگاه مواد غذایی بروید : آیا گرسنه اید و به غذای سریع احتیاج دارید ؟ معمولا می توانید غذای آماده ی سالم را در فروشگاه محلی خود پیدا کنید. یک‌ فروشگاه ساندویجی محلی را امتحان کنید : به یک ساندویجی بروید و یک بوقلمون با گندم و در کنارش سالاد سفارش دهید.

  غذایتان را خودتان تهیه کنید : به آشپزخانه تان اعتماد کنید . یک غذای سالم از بقایای شب گذشته و در کنارش میوه و سیبزیجات میل کنید.

آفتاب گرفتن چند بار در تابستان :
چرا خطر ناک است : اگر شما عاشق آفتاب کرفتن ویا طلایی _برنزه شدن هستید شما به طور ناخواسته به پیری پوست کمک کرده اید . آفتاب گرفتن الیاف کشسانی پوست را که باعث صافی و نرمی پوست صورت می شود از بین می برد و به چین و چروک ها ، لکه ها و پلاکت ها و تغییر رنگ ها منجر می شود . مهم تر از همه آفتاب سوختگی به میزان قابل توجهی به سرطان‌ پوست کمک می کند. اگر سفرهایی را برای رفتن به سالن برنزه برنامه ریزی کرده اید بسیار بد تر از آن است که در زیر آفتاب برنزه شوید. با وجود تبلیغاتی که نشان می دهند استفاده از تخت های برنزه کردن چندان امن و خوب نیست . این در واقع خطر ابتلا به سرطان پوست و چین و چرو ک را افزایش می دهد.

چرا باید توقف کنید : قرار گرفتن در معرض نور خورشید به ویژه اگر تلاش شما برای کامل برنزه کردن است باعث آفتاب سوختگی می شود و به پوست آسیب می رساند و هرگز نمی توانید آن را ترمیم و به حالت قبل بر گردانید. اجتناب از سوختگی های اضافی حداقل می تواند به شما در جلوگیری از آسیب بیشتر کمک کند. حفاظت از پوست شما همچنین باعث نرمی پوست می شوند و چین و چروک های کمتری ایجاد می کند.

نکاتی برای بازیابی : برنامه سالانه پوست توسط یک متخصص:پزشک شما پوستتان را برای تغییرات غیر معمول بازرسی می کند و یک نمونه کوچک برای تعیین نوع تومور انتخاب می کند. همیشه از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید : کرم های ضد آفتاب  spf را در دسترس خود نگه دارید فقط ۳۰ ثاتیه طول  می کشد تا به صورت خود بمالید.

 

بیشتر بدانید :  مواد غذایی که دعوی سالم بودن دارند، اما این گونه نیستند


در آفتاب ایمن بمان : در سایه بمان ، در طول ساعات صبح ساعد ، کلاه ، عینک آفتابی ،  لباس آستین بلند و شلوار بپوشید. درخشندگیتان را با استفاده از یک خودکنترلی بدست بیارید به جای استفاده از آفتاب: شما بدون خطر ابتلا به سرطان برنزه خواهید شد. نشانه ی خطر وقتی بعد از آفتاب پوست خود را نگاه می کنید: هر چیز جدیدی که روی پوستتان غیر طبیعی ست لازم است توسط پزشک بررسی شوید.

چای سبز بنوشید: شواهدی وجود دارد که چای سبز می تواند سلول هایتان را در مقابل آسیب خورشید و سرطان محافظت کند.
این مقاله ادامه دارد برای ادامه به بخش دوم این مقاله مراجعه فرمایید ...
 
برگرفته ازسایت: www.rd.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.