مردم زیاد با استرس و اضطراب زندگی می کنند

تقریبا 20 درصد از بزرگسان ایالات متحده آمریکا با نوعی اختلال اضطرابی زندگی می کنند که این امر شایع ترین بیماری روحی در ایالات متحده است. بسیاری از مردم در در مورد اضطراب صحبت می کنند و نگرانی آنها از اضطراب و شرایطی که با آن زندگی می کنند
جمعه، 18 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: وحید کرمی
موارد بیشتر برای شما
مردم زیاد با استرس و اضطراب زندگی می کنند
اضطراب
 
چکیده:
تقریبا  20  درصد از بزرگسان ایالات متحده آمریکا با نوعی اختلال اضطرابی زندگی می کنند که این امر شایع ترین بیماری روحی در ایالات متحده است. بسیاری از مردم در در مورد اضطراب صحبت می کنند و نگرانی آنها از اضطراب و شرایطی که با آن زندگی می کنند روز به روز در حال افزایش است. اما در حقیقت و به طور بلند باید گفت این اقدامات نمی تواند برا بهتر شدن حس آنها کمک شایانی بکند. این اقدامات نمیتواند یاس و ناامیدی و اضطراب و استرس را از بین ببرد زیرا این اقدامات نمی تواند موجب شود که آنها روی آرامش خودشان تمرکز کنند.

تعداد کلمات : 1574 / تخمین زمان مطالعه : 8 دقیقه

تنهایی

مترجم: سید محمد حسن هاشمی

نکته دیگر در این مساله این است که درمان هرکس با فرد دیگر متفاوت است پس هشتگ ها را رها کنید و به سلامت خودتان برسید. مهمترین مساله در سلامت نفس این است که هر اقدامی که میتواند برای شما استرس زا باشد را رها کنید و از همین الان به فکر سلامت خودتان باشید.

حتی باید پرسید که آیا مراقبت از خودمان کار را بدتر نمی کند؟
چند ماه قبل من تصمیم گرفتم که تغییراتی را در زندگی خودم انجام بدهم تا سطح اضطراب و استرس خود را کاهش دهم. به همسرم گفتم که من اقداماتی را برای خود در نظر گرفته ام تا بتوانم از خودم بیشتر مراقبت کنم و احساس بهتری به این شیوه جدید دارم. با توجه به اینکه دو کودک خردسال داشتم زمان کمی را برای خود اختصاص می دادم بنابراین تصمیم گرفتم زمانی را برای خودم در نظر بگیرم . هرچند به نظر بعضی این تصمیم من تا حدی یک تندروی محسوب می شد اما من مصر بودم که زمانی برای پیاده روی و یوگا و حتی نشستن به تنهایی در لب ساحل و خواندن کتاب آنهم به طور روزانه اختصاص دهم. شاید در کل این زمان روزانه 20 دقیقه بود که می توانست برای من انقلاب بزرگی باشد.

در پایان؛ یک هفته بعد از انجام این اقدامات، من خود را در حالت بدی یافتم و دیدم که در وان حمام نشسته ام و بشدت مورد حملات اضظرابی واقع شده ام زیرا شاید در زمینه مراقبت از خودم تندروی کرده بودم. بدون احتیاج به گفتن چیز اضافه ای باید بگویم این نتیجه ای که من از برنامه های شخصی داشتم این نبود و من احساس می کردم که با این اقدامات بهتر شوم.  نکته مهم اینجاست که افرادی که استرس و اضطراب دارند، باید برنامه بهتری را برای خود تنظیم کنند.
 
مراقبت از خودمان زمان دارد

امروزه مراقبت از خود به عنوان یک اقدام جدی برای سلامت در موارد زیر بکار می رود:
 استرس و بی خوابی، به تمام انواع بیماری های مزمن فیزیکی یا بیماری های روانی و حتی افسردگی نیز منجر می شود. در صورتی که  در جایی، کسی می گوید که مراقبت از خود را انجام دهید به این منظور نیست که از یک بیماری بهبود یابید بلکه مراقبت باید برای اموری انجام شود که شما احساس بهتری کنید. به طور خلاصه یعنی مراقبت از خود تنها در زمان مشکلات و بیماری ها نیست بلکه در همه زمان ها برای بهتر شدن سلامت شما باید انجام شود.
 
در بسیاری از موارد استراحت کردن و انجام کارهای زیبا برای خودمان و مراقبت ویژه از خودمان می تواند روند را بهتر کند اما این همه داستان نیست زیرا برخی از اوقات این اقدامات تنها شرایط را بدتر می کنند مخصوصا زمانی که شما در حال دست و پنجه نرم کردن با ناملایمات اضطرابی هستید.
 
تقریبا  20  درصد از بزرگسان ایالات متحده آمریکا با نوعی اختلال اضطرابی زندگی می کنند که این امر شایع ترین بیماری روحی در ایالات متحده است. بسیاری از مردم در در مورد اضطراب صحبت می کنند و نگرانی آنها از اضطراب و شرایطی که با آن زندگی می کنند روز به روز در حال افزایش است.
 
 
با توجه به وفور و قبول حداکثری تجویزاتی که در روزنامه ها و یا وب سایت ها آمده است بسیاری به محض احساس ناراحتی تصمیمات غیر قابل جبرانی برای درمان خود گرفته و به نوعی می خواهند اقدامات مهمی را برای سلامت بدن خود انجام دهند در صورتی که این درمان ها نیاز به مشورت با پزشک متخصص داشته و باید برنامه منظمی را طی کند و در شروع هرگونه از این اقدامات نباید شتاب زده عمل کرد. بسیاری از مردم با سفر به چشمه های آب گرم،  استراحت لب سواحل، تماشای مردم در پارک، ناملایمات و اضطراب های خود را کاهش می دهند و شاید این اقدامات بتواند تا حدی آن ها را برای مدتی آرام تر کند. مردم این اقدامات را انجام می دهند زیرا به آنها پیشنهاد می شود و یا فکر میکنند که این اقدامات می تواند به آنها کمک بزرگی بکند و آنها کنترل بیشتری روی خود پیدا کنند. اما در حقیقت و به طور بلند باید گفت این اقدامات نمی تواند برا بهتر شدن حس آنها کمک شایانی بکند. این اقدامات نمیتواند یاس و ناامیدی و اضطراب و استرس را از بین ببرد زیرا این اقدامات نمی تواند موجب شود که آنها روی آرامش خودشان تمرکز کنند.
 
بنابراین به زبان ساده باید گفت برای بسیاری از ناملایمات و بهم ریختگی ها تنها اقدام مراقبت از خودمان، کارساز نیست. طبق گفته های درمانگران روحی و روانی، زمان گذاشتن برای سازماندهی کردن سلامت آنهم به وسیله مراقبت از خودمان می تواند یک حس مجرم بودن و گناه کردن را به انسان القا کند ( مثلا فرد می گوید من باید کار کنم، تمیز کنم و مراقب فرزندانم باشم) و یا ( من مستحق این همه کار نیستم و یا من باید برای خودم وقت بگذارم) در حقیقت این ایده که به اصلاح به نوعی برنامه انسان برای مراقبت از خودش می باشد می تواند ایده های سلامتی را نابود کرده و اوضاع بیمار را حتی بدتر کند.
 
بسیاری از متخصصان این امر بر این باورند که انسان نباید به خودش اجازه دهد تفکراتی که نمی تواند از پس آنها بربیاید مانع انجام توانایی های کنونی شخص بشود. آنها اینگونه توضیح می دهند، مردمی که با اضطراب زندگی می کنند به طور ساده نمی توانند آرامش را تجربه کنند. آنها تفکرات زیادی دارند که مانند یک سیل عظیم به ذهن آنها سرازیر شده و هر دقیقه آنها را مشغول می کند. برخی اوقات تغییر روند، آنهم به یکباره می تواند حس ناامیدی بیشتری را القا کند.
 
 
نحوه مراقبت صحیح
 در زندگی پیچیده ما، رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام به یک امر ضروری تبدیل شده اند. ما از آنها برای کار و برای ارتباط خودمان با دوستانمان و فامیل استفاده می کنیم. برای خرید و آموزش نیز از این موارد استفاده می کنیم.
برای نمایش اینکه ما چه چیزی هستیم و برای اثبات خودمان نیز از این وسایل استفاده می کنیم. ما زندگی خودمان و هر چیزی که به نظرمان جالب است را هشتگ کرده و حتی مراقبت از خودمان را هشتگ می کنیم.
 
ما حتی اطلاع دقیقی از مراقبت از خودمان و نحوه درست انجام آن نداریم و تنها به دنبال اسمی از آن می گردیم. متاسفانه بسیاری در زمان اضطراب تنها به دنبال اسمی دیگری برای فرار از این شرایط خود هستند و می خواهند تنها اوضاع بد خود را متوقف کنند و به محض رهایی موقتی، روند مراقبت از خود را متوقف می کنند.

 

 بیشتر بدانید :  تکنیکهای کاهش اضطراب


دکتر Kelsey Latimer، از مرکز کشف بیمارهای روحی و روانی در فلوریدا، اشاره می کند که "مراقبت از خود مختص به رسانه های اجتماعی نیست و انسان هایی که در فضای مجازی ادعای سلامتی می کنند در حقیقت آنها نیز مشکلات درونی زیادی دارند. نباید فراموش کرد که سلامتی انسان ها متفاوت است و مراقبت از خود برای یک انسان با مراقبت از خود یک انسان دیگر متفاوت است و همه انسان ها نمی توانند مانند هم زندگی کنند. صنعت سلامتی زمینه بهبود سلامت روانی را فراهم کرده است، بله، اما این نیز تنها راه دیگری برای کامل شدن است: "مانند رژیم غذایی کامل، بدن کامل و حتی بطور کامل - حتی روش کامل مراقبت از خود که باید به طور روتین صورت گیرد.
 
در صورتی که شما به طور شدیدی در حال تمرین برای مراقبت از خودتان هستید و به طور دقیق نیز نمی دانید باید چه مسیری را طی کنید، بهتر است با متخصصان حرفه ای سلامت روح و روان مشورت کرده و برنامه ای را انتخاب کنید که به جای ضربه زدن به روح  و روانتان، بتوانید روحتان را التیام بخشید.  در صورتی که برای سلامت شما و برای روان شما تماشاکردن تلویزیون نیاز است، تلویزیون تماشا کنید اگر نیاز به دوش گرفتن دارید، دوش بگیرید، اگر به شما توصیه می شود که به ورزش بروید و یوگا انجام دهید، یوگا انجام دهید.
 
تحقیقات نیز حاوی این هستند که مراقبت از خود یک پروسه یک روزه و دو روزه نیست بلکه مراقبت از نفس باید متداول انجام شود و همیشه آن را انجام داد. در حقیقت مراقبت از خود یک پیشگیری است نه درمان.
 
نکته مهم دیگر در این مساله این است که درمان هرکس با فرد دیگر متفاوت است پس هشتگ ها را رها کنید و به سلامت خودتان برسید. مهمترین مساله در سلامت نفس این است که هر اقدامی که میتواند برای شما استرس زا باشد را رها کنید و از همین الان به فکر سلامت خودتان باشید.

برگرفته از سایت:  www.healthline.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.