ایمنی در خانه های هوشمند

خانه ی هوشمند واژه ای است که در سالهای اخیر بیشتر شنیده می شود. خانه های هوشمند ویژگی هایی دارند که به بعضی از آنها اشاره می کنیم.
چهارشنبه، 23 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: وحید کرمی
موارد بیشتر برای شما
ایمنی در خانه های هوشمند
6 مورد از خصوصیات ایمنی در خانه های هوشمند که باید همین حالا آنها را فعال کنید
 
چکیده:
خانه ی هوشمند واژه ای است که در سالهای اخیر بیشتر شنیده می شود. خانه های هوشمند ویژگی هایی دارند که به بعضی از آنها اشاره می کنیم.

تعداد کلمات : 1206 / تخمین زمان مطالعه : 6 دقیقه

خانه هوسمند

نویسنده : CRAIG LLOYD
مترجم: هادی  انصاری چشمه
 
برخی از صاحب خانه ها جهت راحتی و بهره برداری از خصوصیات فوق العاده ابزارهای هوشمند ، آنها را در خانه های خود نصب میکنند. اما ممکن است برخی از آنها ندانند که بسیاری از این دستگاه ها دارای خصوصیاتی میباشند که میتوانند از بروز مشکلات جلوگیری کنند و حتی جان آنها را نجات دهند.

دو شاخه های هوشمند را طوری برنامه ریزی کنید که بصورت خودکار خاموش شوند.
 اغلب وسایلی که دو شاخه های آن را در پریزهای هوشمند قرار میدهید به نوعی کم مصرف هستند مانند لامپ یا پنکه.اما اگر از وسایلی مانند Heater ( بخاری برقی ) استفاده میکنید باید پریز هوشمندی که دو شاخه این دستگاه در آن قرار دارد را به گونه ای برنامه ریزی کنید که بصورت خودکار خاموش شود. این موضوع در زمانهایی که فراموشمیکنید بخاری برقی خانه خود را خاموش کنید ، بسیار مفید واقع میشود. با این کار نه تنها در هزینه برق خود صرفه جویی میکنید ، بلکه زمانی که در خانه حضور ندارید ، میتوانید قدمی مثبت در جهت حفظ امنیت خانه خود بردارید. از آنجایی که این دستگاه ها بسیار خطرناک هستند ، شما با رعایت این نکته ایمنی ، میتوانید از سوختن خانه خود جلوگیری نمایید. اغلب دوشاخه های هوشمند قابلتی دارند که میتوانند پس از گذشت زمان خاصی خاموش شوند. شما نیز میتوانید هم خاموش شدن وهم روشن شدن آنها را برنامه ریزی کنید . فقط مطمئن شوید که اگر در خانه از بخاری های برقی استفاده میکنید ، به هیچ عنوان از خاموش کردن آنها غافل نشوید.
 اگر هشدار دود به صدا در آمد یا سیستم امنیتی شما ورود غیر مجازی را تشخیص داد، آخرین تدبیری که باید بیندیشید این است که شماره هایی را جهت تماس های اضطرای به سیستم امنیتی خود اضافه نمایید. اغلب این دستگاه ها میتوانند اطلاعات تماس های اضطراری را ادغام نمایند. برای مثال ، اگر  Nest مسئولیت هشدار دود یا امنیت خانه شما را بر عهده داشته باشد ، در صورت خطر به شما اجازه میدهد تا به برنامه مخاطبات اضطراری خود وارد شوید و با یکی از آنها تماس برقرار کنید تا به موضوع رسیدگی کنند. همچنی ویژگی هایی نیز در سیستم های امنیتی  Abobe وجود دارد.
با استفاده از ترموستاتهای هوشمند ، هشدار دما و رطوبت را فعال نماید.
 زمانی که در خانه حضور دارید به راحتی میتوانید از مشکلاتی که در خانه پیش آمده با خبر شوید ، مثلا اگر سیستم گرماشی وتهویه شما به درستی کار نکند سریعا میتوانید متوجه شوید و این مشکل را رفع کنید. اما زمانهایی که در حال مسافرت و گذراندن تعطیلات خود هستید قضیه جور دیگریست. تا زمانی که به خانه بر نگردید و از کارکرد سیستم های گرمایشی وسرمایشی خود با خبر نشوید ، همچنان خطری خانه شما را تهدید میکند. به همین دلیل باید از ترموستات های هوشمند استفاده کنید تا در صورت کاهش و افزایش رطوبت و دما بتوانند به شما هشدار دهند.

بسیاری از ترموستات های هوشمند قابلیتی دارند که در صورت رسیدن رطوبت و دما به حد خاصی ، میتوانند به شما هشدار دهند که خود این موضوع بیانگر مشکلی در سیستم گرمایشی وسرمایشی خانه شما میباشد. ترموستات  Ecobee  بصورت پیش فرض مجهز به این قابلیت است در حالی که ترموستات های  Nest را باید بصورت دستی از طریق  IFTTT  تنظیم نمایید. به محض اینکه هشداری را دریافت نمودید ، میتوانید به یکی از دوستان یا همسایگان تماس بگیرید تا موضوع را بررسی کنند ، و قبل از اینکه به خانه خیلی گرم یا خیلی سرد خود برگردید ، مشکل حل شده باشد.

اطلاعات تماس های اضطراری را ادغام نمایید.
 اگر هشدار دود به صدا در آمد یا سیستم امنیتی شما ورود غیر مجازی را تشخیص داد، آخرین تدبیری که باید بیندیشید این است که شماره هایی را جهت تماس های اضطرای به سیستم امنیتی خود اضافه نمایید. اغلب این دستگاه ها میتوانند اطلاعات تماس های اضطراری را ادغام نمایند. برای مثال ، اگر  Nest مسئولیت هشدار دود یا امنیت خانه شما را بر عهده داشته باشد ، در صورت خطر به شما اجازه میدهد تا به برنامه مخاطبات اضطراری خود وارد شوید و با یکی از آنها تماس برقرار کنید تا به موضوع رسیدگی کنند. همچنی ویژگی هایی نیز در سیستم های امنیتی  Abobe وجود دارد. البته تماس با 911 گرینه خوبی است ، اما اگر خارج از کشور باشید ، بهتر است عدد 10 رقمی جهت تماس با سازمان آتش نشانی یا اداره پلیس محلی خود را در گوشی ذخیره کنید تا بتوانید از هر نقطه ای که هستید تماس های لازم را برقرار نمایید.

تنظیمات تشخیص وات های بالا در دو شاخه های هوشمند را انجام دهید.
 برنامه ریزی خاموش وروشن شدن دوشاخه های هوشمند که در بالا مورد بحث قرار گرفت کار بسیار خوبی است، اما در برخی از شرایط ممکن است بخواهید دوشاخه های هوشمند را همواره روشن بگذارید ، مخصوصا برای دستگاههایی که بصورت خودکار روشن و خاموش میشوند. در چنین شرایطی دستگاهی برای تشخیص و هشدار وات بالا گزینه خوبی است. برای مثال ، بخاری برقی من زمانی که دمای اتاق به حد نصاب برسد ، بصورت خودکار خاموش میشود . در این مورد ، دوست دارم دوشاخه هوشمند من همواره روشن باشد ، زیرا بخاری برقی من خودش قابلیت روشن و خاموش شدن خودکار را دارد. با این حال ، اگر فراموش کنم که آن را خاموش کنم و بصورت خودکار روشن شود ، میتواند به من هشدار دهد. این مورد تنها در وسایلی کاربرد دارد که دوشاخه هوشمند دقیقا میداند که دستگاه چه مقدار وات مصرف میکند. پس میتوانم دوشاخه هوشمن را طوری تنظیم کند که مثلا اگر دستگاه بیش از 10 وات مصرف کرد ، به من هشدار دهد.

باز کننده اتوماتیک درهای کاراژ را طوری برنامه ریزی کنید که بصورت خودکار آن را ببندد.
 برای همه ما پیش آمده که بصورت تصادفی فراموش کرده ایم در کاراژ خود را ببندیم. ومتاسفانه باز بودن در گاراژ یکی از مهمترین اهداف وسوسه کننده سارقان میباشد. اما اگر یک باز کننده درب اتوماتیک کاراژ مانند  MYQ دارید ، میتوانید آن را به گونه ای تنظیم کنید که بصورت خودکار در گاراژ را ببنددو از باز ماندن طولانی آن جلوگیری کنید. معمولا ، میتوانید سیستم را به گونه ای تنظیم کنید که بعد از مدتی ، درب گاراژ شما بصورت خودکار بسته شود. در این حالت اگر شب فراموش کردید درب کاراز خود را ببندید ، سیستم بصورت خودکار آن درب را میبندد. اگر که خودتان از قبل در را بسته باشید ، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. ممکن است این یک قابلیت ساده باشد و حتی به چشم نیاید ، اما با انجام این کار دیگر نگران باز یا بسته بودن آن درب نخواهید بود.

 

بیشتر بدانید :  خانه های آینده چه تکنولوژی هایی خواهند داشت


از سنسورهای آب  Z-Wave استفاده کنید تا نشتی های آب را شناسایی کنند.
 از آنجایی که  Z-Wave یک محصول است تا یک ویژگی ، میتوانید از آن در خانه و سایر مکان های دیگر استفاده کنید تا از بروز سردرهای مکرر خلاص شوید. نشتی های آب ضرر زیادی به ذخایر آب های زیرزمینی وارد میکند ، همچنین میتواند هزاران دلار برای شما خرج بتراشد ، و از آنجایی که معمولا نشتی های آب غیر قابل تشخیص است ، میتواند ضرر زیادی به شما و ذخایر آبی بزند. با نصب حسگرهای  Z-wave در اطراف خانه خود ، متوانید از نشتی های آب احتمالی با خبر شوید و اقدامات لازم را انجام دهید.
البته ، فضاهای زیادی در خانه و اطراف آن وجود دارد که میتوان حسگرهای آب را نصب نمود ، به همین دلیل ممکن است هزینه آنها اندکی زیاد باشد ، در هر حال بهتر از ضرر چند هزار دلاری برای تعویض موارد آسیب دیده میباشد.

برگرفته از سایت: www.howtogeek.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.