ارتقاء عملکرد و بهره وری رایانه

در این مقاله شما را با تعدادی از برنامه های کاربردی ویندوز آشنا می کنیم که وجود آنها برای بهره وری و استفاده بهینه از ویندوز بسیار کمک کننده خواهد بود.
چهارشنبه، 23 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: وحید کرمی
موارد بیشتر برای شما
ارتقاء عملکرد و بهره وری رایانه
7 مورد از بهترین برنامه های ویندوز جهت ارتقاء عملکرد و بهره وری سیستم
 
چکیده:
در این مقاله شما را با تعدادی از برنامه های کاربردی ویندوز آشنا می کنیم که وجود آنها برای بهره وری و استفاده بهینه از ویندوز بسیار کمک کننده خواهد بود.

تعداد کلمات : 1125 / تخمین زمان مطالعه : 6 دقیقه

کامپیوتر

نویسنده : Michael Evans 
مترجم: هادی  انصاری چشمه
 
شرکت مایکروسافت طی آخرین تلاش خود  ویندوز 8 را روانه بازار کرد تا جایگاه از دست رفته خود را اندکی برگرداند ، اما زمانی که صحبت از تعداد برنامه ها میشود میبینیم که همچنان فاصله زیادی با شرکت  Apple  دارد. ویندوز 8 که تازه کار خود را در صنایع فناوری آغاز کرده است به زور دارای 5000 برنامه در Windows Store میباشد در صورتی که رقیب قداره کش آن ( منظور اپل است ) دارای 275000  هزار برنامه در iTunes App Store میباشد. خب اجازه دهید بیخیال این اعداد و ارقام شویم. نکته اینجاست که علی رغم  کم بودن تعداد برنامه ها ،  ویندوز 8 همچنان دارای برنامه های جذابی است که با دیدن آنها نفستان در سینه حبس میشود. چون این برنامه ها در سایر Platform ها وجود دارند ، همه ما آشنایی نسبی با آنها داریم اما ، همه آنها در ویندوز 8 با  Avatar های جدید ظاهر شده اند. آنها شیک تر ، هوشمندتر و جذابتر شده اند.

در اینجا قصد نداریم تا در مورد برنامه های کسل کننده و پیش فرض ویندوز 8 بحث کنیم. همچنین نمیخواهیم  به بحث در مورد برنامه های آموزشی که توسط شرکت  Bing نیز تقویت شده اند بپردازیم. بلکه سعی داریم در مورد برنامه هایی بحث کنیم که کمک میکنند کامپیوتر شما که مجهز به سیستم عامل ویندوز 8 میباشد را زیباتر جلوه دهیم و بهره وری آن را نیز افزایش دهیم. بزن بریم :

Netflix
 برای آندسته از افرادی که جانشان به فیلم بسته است و نمیخواهند هیچ یک از Flick های مشهور را از دست بدهند ، میتوانند روی این برنامه حساب کنند. در صفحه اصلی این برنامه لیستی از 10 فیلم میباشد که میتواند آنها را بر اساس نوع مرتب کنید. صفحه را بالا و پایین ببرید تا فیلم های تازه منتشر شده  ، فیلم های مشهور  Netflix و 10 مورد از فیلم های برتر ( از لحاظ امتیاز دهی مخاطبان ) را مشاهده نمایید. روی هر ریز عکسی که میخواهید کلیک کنید تا فیلم و همچنین اطلاعات مربوط به آن ظاهر شود. Netflix برنامه ای مناسب برای شروع روزتان است.

Hulu Plus
 اگر به نسل در حال افزایش معتادان تلویزیون تعلق دارید ، که میخواهد همواره از اطلاعات به روز در زمینه سرگرمی ها بهره ببرد ، این کیک از برنامه های مهم است که باید روی سیستم خود نصب کنید. شما میتوانید این برنامه را طبق نیازهای خود تنظیم کنید. این برنامه همانند  Netflix یک برنامه فوق العاده است و به شما کمک میکند تا طبق سلیقه خود به مشاهده فیلم ها بپردازید.
 
Skype:
 داشتن این برنامه جز یکی از بایدها میباشد. این برنامه از کل پهنای مانیتور شما استفاده میکند و با قابلیت صفحه لمسی توانسته به یکی از بهترین برنامه ها تبدیل شود. با این حال برنامه  Skype دارای گزینه سرچ نمیباشد و شما نمیتوانید یک مخاطب خاص را از بین مخاطبان خود انتخاب کنید ، این موضوع اندکی نا امید کننده است.
اگر به نسل در حال افزایش معتادان تلویزیون تعلق دارید ، که میخواهد همواره از اطلاعات به روز در زمینه سرگرمی ها بهره ببرد ، این کیک از برنامه های مهم است که باید روی سیستم خود نصب کنید. شما میتوانید این برنامه را طبق نیازهای خود تنظیم کنید. این برنامه همانند  Netflix یک برنامه فوق العاده است و به شما کمک میکند تا طبق سلیقه خود به مشاهده فیلم ها بپردازید.
Fresh Paint
 اگر قرار است ویندوز 8 را روی تبلت خود نصب کنید باید حتما از این برنامه جذاب استفاده کنید تا معنای حقیقی سرگرمی که به قابلیت چند لمسی آن متصل است را درک کنید.در این برنامه یک پالت مجازی وجود دارد که کاملا شبیه سازی از همتای واقعی زندگی آن است. و خبر خوب این است که از قابلیت اشارات انگشت پشتیبانی می کند.این برنامه نقاشی برای آن دسته از افرادی که ذهن خلاقی در رنگ آمیزی دارند ، بسیار مفید است. البته که همه ما دارای ذهنی خلاق هستیم ، ما اینگونه به دنیا آمده ایم.

برنامه  Fresh Paint رایگان است اما همه قابلیت های آن اینگونه نیست.به منظور دسترسی به سایر ویژگی های هنری باید اندکی هزینه کنید. پک ماجراجویانه این برنامه که پر از خصوصیات ویژه است ، که قیمت هر یک از این خصوصیت ها 1.99$ میباشد. شما هم میتوانید نقاشی خود را از روی یک پارچه کرباس شروع کنید یا چند عدد کاغذ حرفه ای خریداری کنید و کار خود را آغاز نمایید. ( این نمونه ها در خود برنامه هستند. ) اطلاعات مداد و  Brush ها موجود هستند و به شما کمک میکنند تا از همه چیز این برنامه سر در بیاورید. زمانی که هنرنماییتان تمام شد ، میتوانید از گزینه دانلود استفاده کنید و فایل خود را بصورت PNG دانلود نمایید.

Tuneln Radio
  بالاخره یکی از برنامه های مشهور iOS وارد ویندوز 8 شد. این برنامه میتواند هرچیزی روی این کره خاکی پخش کند. بوسیله این برنامه میتوانید به ایستگاه رادیو محلی خود دسترسی پیدا کنید و یک چیز مهمتر ، زمانی که مشغول هستید و این برنامه نیز روی سیستم شما در حال کار کردن است ذره ای از سرعت سیستم شما را کاهش نمیدهد. این برنامه دارای طبقه بندی هایی نظیر ، گفت و گوها ، اخبار ، ورزش ، ایستگاه های رادیو محلی میباشد . شما میتوانید هر کدام از آنها را که دوست دارید به لیست علایق خود اضافه کنید و همچنین طبق سلیقه خود آنها را ضبط نمایید. برنامه ای است که  حتما باید روی سیستم شما نصب شود.

 بیشتر بدانید :  چگونه سرعت رایانه های شخصی خود را افزایش دهیم ؟


Music Maker Jam
 شرط میبندم عاشق گوش دادن به موسیقی هستید و تا صدای موسیقی به گوشتان میخورد به وجد می آیید.اما چرا همواره یک آهنگ را با استفاده از یک برنامه گوش میدهید ؟ آیا دوست ندارید تغییراتی در آهنگ مورد علاقه خود دهید و افکت هایی نظیر  Drum  و  Bass ان را کم و زیاد کنید ؟ امیدوارم اینگونه نباشید . اما اگر هستید میتوانید از برنامه  Music Maker Jam استفاده کنید . با استفاده از این برنامه میتوانید به دلخواه خود آهنگ های مورد علاقه خود را تغییر دهید.

Kindle For Window 8
  دوستداران  Kindle زمانی که میخواهند کتابهای مورد علاقه خود را توسط برنامه های دیگر بخوانند احساس ناراحتی میکنند. اما با انتشار برنامه  Kindleبرای ویندوز 8 دیگر نگران مواجه شدن با چنین مشکلی نباشید. با استفاده از این برنامه میتوانید کتابهای مورد علاقه خود را با جلوه ای زیبا تر در Cloud و دستگاه خود مشاهده کنید . به منظور ارتقاء بخشیدن به تجارب خواندن کتاب ها میتوانید فونت و تعداد ستون های کتاب خود را تغییر دهید ، قسمت های مهم آن را  Highlight کنید ، رنگ پشت صفحه برنامه را تغییر دهید ، نکته برداری کنید و آن را به قسمت  Favorite خود انتقال دهید. حتی اگر متوجه قسمتی از متن نشدید میتوانید روی آن دبل کلیک کنید تا بصورت خودکار به سایت  Dictionary.com متصل شوید و معنای آن را دریابید.

برگرفته از سایت: www.howtogeek.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.