منشا اندام های زائد بدن

همواره اندام ها و اعضای زائد بدن از دو جهت دست مایه ای برای تکامل گرایان برای اثبات مدعای خود بوده است. جهت اول در واقع ذکر استدلال جدلی در این راستا است. توضیح آن که آن ها می گویند اگر خداوند به ادعای خداپرستان حکیم است و کار بیهوده و لغو انجام نمی دهد، پس این اندام های زائد می تواند چنین ادعایی را ابطال کند. جهت دوم این که به واسطه شباهت هایی که این اندام های زائد برای انواع گوناگون جانداران ایجاد کرده است، تکامل گرایان سعی دارند تا تکامل انواع را به اثبات برسانند.
جمعه، 25 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: وحید کرمی
موارد بیشتر برای شما
منشا اندام های زائد بدن
اندام اضافی بدن چه چیزی را ثابت می کنند؟
 
چکیده
همواره اندام ها و اعضای زائد بدن از دو جهت دست مایه ای برای تکامل گرایان برای اثبات مدعای خود بوده است. جهت اول در واقع ذکر استدلال جدلی در این راستا است. توضیح آن که آن ها می گویند اگر خداوند به ادعای خداپرستان حکیم است و کار بیهوده و لغو انجام نمی دهد، پس این اندام های زائد می تواند چنین ادعایی را ابطال کند. جهت دوم این که به واسطه شباهت هایی که این اندام های زائد برای انواع گوناگون جانداران ایجاد کرده است، تکامل گرایان سعی دارند تا تکامل انواع را به اثبات برسانند. در این مقاله کوشش شده است تا با ذکر فوایدی برای این اندام ها، ادعای تکامل گرایان را باطل کند. 

تعداد کلمات : 1236 / تخمین زمان مطالعه : 6 دقیقه
 
یک
 
نویسنده: Dr Don Batten and Dr Jonathan Sarfati
مترجم: محسن صبوری
 
قبل از این که به اصل مطلب بپردازیم توجه به دو نکته اهمیت دارد:
نکته اول این که امکان ندارد ثابت کنیم که یک اندام خاص بی فایده است و کاربردی ندارد چرا که همواره این احتمال وجود دارد که برای آن اندام، کاربردی در آینده کشف شود. چنین چیزی در مورد صدها اندامی که گمان می رفت اضافی هستند اتفاق افتاده است و اکنون ضرورت این اندام ها به اثبات رسیده است.

دومین نکته که توجه به آن ضروری است این است که حتی در صورتی که دیگر به این اندام های اضافی احتیاجی نبود، عدم فرگشت ثابت می شد نه خود آن. مدل آفرینش به موجود کامل و بی عیب، امکان تباهی را فراهم می کند. اما مدل فرگشت موجودات کوچک به انسان باید نمونه هایی از اندام های در شرف تکون را بیابند. مثل اندام هایی که در طول سالیان به پیچیدگی آن ها افزوده شده است.
بال برای پرندگانی که پرواز نمی کنند.

حداقل سه احتمال وجود دارد که چرا شتر مرغ و سایر پرندگانی که پرواز نمی کنند، بال دارند:
الف) منشا این حیوانات، پرندگان کوچک تری بوده اند که زمانی پرواز می کردند. چنین چیزی در دیدگاه آفرینش صحیح است. از دست دادن ویژگی ها، به خاطر روند طبیعی محتمل است. اما کسب ویژگی های جدید که به اطلاعات DNA جدید نیاز دارد غیر ممکن است.

ب) بال در این پرندگان کاربرد دارد. برخی از این کاربردها، بسته به نوع گونه پرنده ای که پرواز نمی کند به این ترتیب است: حفظ تعادل در هنگام حرکت، خنک شدن در هوای گرم، گرم شدن در هوای سرد، محافظت از قفسه سینه هنگام سقوط، جفت گیری، ترساندن متجاوز (دیده شده است که ایمو ] نوعی شتر مرغ استرالیایی[ با دهان باز و بال زدن به حیوان متجاوز به جوجه هایش حمله ور شد.)، پناهگاهی برای جوجه ها و غیره. اگر بال این پرنده ها بی فایده هستند چرا ماهیچه هایی برای حرکت این بال ها وجود دارد؟

ج) وجود این بال ها، به خاطر اقتصاد در طراحی از سوی خداوند است. برای مثال انسان از این مفهوم در ساخت اتومبیل استفاده می کند. همه مدل های کولر باید جای پایه، سیستم هیدرولیک و .... داشته باشد، هر چند همه مدل ها این آپشن ها را نداشته باشند. به همین ترتیب، در طرح کلی رویانی، همه پرندگان بال دارند.

چرا مردها پستان دارند؟
به این سوال در کتاب «اندام های اضافی کاملا کاربردی هستند» برگمن و هوو پاسخ داده شده است. مردها به خاطر طرح رویانی مشترک که در مدت رشد رویانی ادامه دارد، پستان دارند. جنین شروع به تولید ویژگی های مشترک بین زن و مرد می کند. دوباره مسئله اقتصاد در طراحی در این مورد مطرح است. پستان مردها نیز قسمتی از مفهوم اقتصاد در طراحی است. همان طور که برگمن و هوو اشاره می کنند، این ادعا که پستان مردها بی فایده است قابل مناقشه است.

توضیح تکامل گرایان برای پستان مردها چیست؟ آیا مردها تکامل یافته زن ها هستند یا زن ها تکامل یافته مردها هستند؟ یا اجداد مذکر ما شیر می دادند؟ هیچ تکامل گرایی نمی تواند چنین فروضی را مطرح کند. بنابرین پستان مردها نمی تواند شاهدی برای حقانیت تکامل گرایی یا علیه اعتقاد به آفرینش باشد.

چرا سیستم گوارشی خرگوش ها آنقدر ضعیف کار می کند که باید مدفوع خود را بخورند؟
این یک مسئله شگفت انگیز است. یکی از موفق ترین گونه های روی زمین، خرگوش است. شکل وجودی خرگوش به وضوح کارآمد است؟ صرف این که خوردن مدفوع برای انسان تنفر آمیز است نباید بدین معنا باشد که برای خرگوش ها نیز چنین است. در واقع درون معده کور در ابتدای روده بزرگ خرگوش باکتری هایی یافت می شوند. درست مثل باکتری های موجود در سیرابی دام ها و گوسفند، این باکتری ها به گوارش کمک می کنند. خرگوش دو نوع مدفوع تولید می کند که یکی سخت و دیگری که از روده کور می آید نرم است. خرگوش مدفوع نرم خود را می خورد تا رژیم خود را با مواد غذایی که باکتری های روده کور تولید کردند، غنی کند. به بیان دیگر از قابلیت خرگوش بخشی از طراحی آن هاست. این چیزی نیست که آن ها اموزش دیده باشند چرا که آن ها سیستم گوارشی دارند که ضعیع کار می کند. این طراحی نیز شاهدی بر افرینش است.

 

بیشتر بخوانید : فواید تناسب اندام


مارمولک های بدون پا
کاملا محتمل است که حیواناتی مثل مارمولک های بدون پا از موجودی که اصالتا آفریده شده است نشات گرفته باشد. از دست رفتن ساختار ظاهری موجودات به ضرر مدعیان تکاگرایی است زیرا باید ساز و کاری برای ایجاد ساختار جدید بیابند و یک چنین سازی و کاری که توضیح دهد چرگونه فرگشت از آمیب ]جاندار آبزی تک سلولی[ به انسان ممکن است تحقق بیابد.

انتخاب طبیعی یک حقیقت زیست شناختی است. اما فرگشت چنین نیست. انتخاب طبیعی تنها بر روی اطلاعات ژنتیکی موجود در جمعیت موجود زنده صدق می کند ولی قادر به ایجاد اطلاعات ژنتیکی جدید نمی باشد. برای مثال اگر خزندگان هیچ ژنی برای پر نداشته باشند، هر اندازه از انتخاب طبیعی قادر به ایجاد خزنده ی دارای پر نیست. جهش های ژنی تنها قادر به اصلاح یا حذف ساختارهای موجود هستند و توانایی ایجاد ساختارهای جدید را ندارند. یک مارمولک اگر در محیط خاصی بتواند با پاهای کوتاه تر یا بدون پا ادامه حیات دهد، در آن صورت زیرگونه ای با این ویژگی انتخاب می شود. چنین اتفاقی به طور دقیق تر وافرگشت نامیده می شود نه فرگشت.

آپاندیس
می دانیم که آپاندیس دارای بافت لنفی است و و در ورود باکتری ها به درون روده را کنترل می کند. آپاندیس همانند لوزه ها که مقاومت در برابر التهابات گلویی را افزایش می دهند، در طرف دیگر دستگاه گوارش عملکرد یکسانی دارد گرچه لوزه ها نیز زمانی گمان می رفت که بی خاصیت باشند.

استخوان نیم لگن در نهنگ
اعتقاد بر این است که این استخوان ها نشان می دهند که وال ها از حیوانات خشکی زی تکامل یافته اند. اما برگمن و هوو اشاره می کنند که در وال های نر و ماده تفاوتی وجود دارد. آن ها به هیچ وجه بی خاصیت نیستند اما به نعوظ آلت و انقباض مهبلی ماده کمک می کند.

دندان در جنین نهنگ های بی دندان
تکامل گرایان چنین ادعا می کنند که نهنگ های بی دندان از نهنگ های دندان دار تکامل یافته اند. اما آن ها موفق نشده اند ساز و کار جامعی برای کنار گذاشتن یک نظام کاملا خوب (دندان ها) و تعویض آن با یک نظام کاملا متفاوت (استخوان نهنگ) معرفی کنند. همچنین دندان های جنین، به عنوان راهنما برای تشکیل صحیح آرواره بزرگ نهنگ عمل می کنند.
 

برگرفته از سایت: creation.com



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.