احمدشاه مسعود (11) برگزیده سخنان

"تشکیل حکومت مقت از بستر خاتمه بخشیدن به جنگ، برگزاری انتخابات سالم، تدوین قانون اساسی و قانونمندکردن نظام اسلامی درافغانستان، اصول و معیارهای اصلی من در سالیان مبارزات بوده است. در طول حدود پنج سال پس از پیروزی مجاهدین، این اصول را بارها با رهبران جهادی مطرح کرده ام."
سه‌شنبه، 20 مرداد 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
احمدشاه مسعود (11) برگزیده سخنان
احمدشاه مسعود (11) برگزیده سخنان
احمدشاه مسعود (11) برگزیده سخنان

تهیه کننده : محمود کریمی
منبع : راسخون



"تشکیل حکومت مقت از بستر خاتمه بخشیدن به جنگ، برگزاری انتخابات سالم، تدوین قانون اساسی و قانونمندکردن نظام اسلامی درافغانستان، اصول و معیارهای اصلی من در سالیان مبارزات بوده است.
در طول حدود پنج سال پس از پیروزی مجاهدین، این اصول را بارها با رهبران جهادی مطرح کرده ام."
" انتظار من مانند بسیاری از هموطنانم، بعد از پیروزی در برابر کمونیزم آن بود تا جهان و بالخصوص کشورهای همسایه، از مردم ما به خاطر نابودی کمونیزم سپاسگزاری می کردند و به زخم های شان مرهم می گذاشتند. مردم کشور مان با سپرساختن سینه های خود، جان ملیون ها انسان را در کشورهای همسایه و جهان حفظ نمودند و در واقع از آزادی و آبادی آنها دفاع کردند. ولی حیف، در فرجام، پاکستان ملت ما را از عقب خنجر زد. امریکا به حرف شنوی از پاکستان پرداخت و اروپا بی تفاوتی اختیار کرد. مردم جهان باید بدانند که خطر طالبان به هیچ وجه کمتر از خطر کمونیزم نیست. هنوز فرصت آن وجود دارد که با آن مقابله صورت گیرد و مردم افغانستان در خط مقدم این مبارزه قرار دارند."
"من مزدور هیچکس نیستم و از طرف هیچ کس مبارزه نمی کنم و بدون مراجعه به احدی تصمیم می گیرم. از آن گذشته، این مردم افغانستان بودند و هستند که در مورد جنگ و صلح تصمیم می گیرند. اگر قرار باشد هم پیمان یک کشور خارجی شویم، در درجه ی نخست، انتخاب و عدم آن وظیفه ی اصلی مجلس شورای ملی افغانستان خواهد بود. علت مشکلاتی که هم اکنون با آنها مواجه هستم این است که به آزادی عقیده و بیان در کشورم ایمان دارم."
"من به اصولی پابند هستم، چنانچه شخصی و یا نیرویی با من در مورد این اصول نظر واحدی داشته باشند، بدون شک با او ائتلاف خواهم کرد. این اصول عبارت اند از:
1- استقلال کشور
2- مرزهای جغرافیایی (تمامیت ارضی)
3- اجرای قوانین اسلامی
4- رویکرد به برگزاری انتخابات عمومی در کشور"
"دولت اسلامی و مقاومت، دو روی یک سکه هستند و میان خود هیچ فرقی ندارند. در ارتباط با مشکلات قوم گرایی، هم وظیفه ی ماست و هم وظیفه ی عام روشنفکران و تحصیلکرده ها که در این قسمت خود شان قدم بردارند. مگر تذکر من این است که مردم افغانستان در سطح پایین، بین خود این مشکل را ندارند و متأسفانه این مشکل، از طرف یک تعداد روشنفکران ایجاد شده است. خواهش من این است، مثلی که در پاریس گفتم، برادران متوجه شوند و دشمن اصلی را بشناسند و کاری نکنند که خود را ضعیف کنند و پاکستان را تقویه سازند."
"ما برای آزادی می رزمیم. برای من زیستن در زیر چتر بردگی، پست ترین نوع زندگی است. برای حیات مادی همه چیز می توان داشت: آب، نان و مسکن، ولی اگر آزادی ما برباد رفت، اگر غرور ملی ما درهم شکسته شد و اگر استقلال ما نابود گشت، در آن صورت این زندگی برای ما کوچکترین لذت و ارزشی نخواهد داشت."
"پاکستان در مقابله با هند به زعم خودش با بلند پروازی هایی که جنرالان نظامی آن دارند، چیزی بالاتر از دوستی از ما توقع دارند. اگر در خواست پاکستان تنها دوستی ملت افغانستان می بود، اصلاً پرابلمی ( مسئله ای) وجود نمی داشت."
"پاکستان می خواهد که یک حکومت مزدور داشته باشد و این مسئله را بارها من به پاکستانی ها در ملاقات های خود گفته ام که از ما افغانها شما آرزوی غلام شدن را نداشته باشید. ما می توانیم به شما پاکستانی ها بهترین دوست باشیم، منفعت شما در دوستی ماست. اما اگر خواسته باشید که نه، اینجا غلام پیدا می کنیم، این خیال است و محال است و جنون."
"عقیده من در مورد سیاست پاکستان روشن است هر کشوری حق دارد تا منافع خود را در سطح ملی و بین المللی جستجو نماید، ولی متأسفانه پاکستان به عنوان یک حکومت اسلامی، برای تطبیق استراتژی خود در افغانستان از ظالمانه ترین شیوه ها استفاده نموده طوری که تاریخ نظیر آن را کمتر دیده است."
" به خدا سوگند حتي اگر به اندازه کلاهم جاي ماندن در اين سرزمين را داشته باشم، مي مانم و مقاومت مي کنم."
"دشمنان افغانستان دشمنان من هستند و آنها نيروهايي هستند که بالاي مردم ما جنگ را تحميل مي کنند."
"آرزو دارم مردم کشورم با هر تعلق قومي، مذهبي، زباني و حزبي وحدت ملي و اتحاد خود را حفظ کنند و در سايه آن و با تکيه بر دين مبين اسلام شاهد پيروزي و اعتلاي کشور خود باشند."
"ما به نام افغانستان مبارزه مي کنيم و مي جنگيم، ما به ملت افغانستان باور داريم."
"وضعیت منطقه دیر یا زود به گونه ای می شود که کشورهای جنگ افروز متوجه خواهند شد که جنگ در افغانستان به نفع آنها نیست و خود شان برای استقرار صلح و امنیت در این کشور تلاش خواهند کرد."
"پیام من به آقای بوش این است که جنگ افغانستان و وجود پایگاه های تروریستی تنها به افغانستان محدود نمانده بلکه دیر یا زود، این خطرات گریبانگیر آمریکا و تعدادی بیشتری از کشورها در منطقه و جهان خواهد شد."
کپی و استفاده از مطالب این مقاله با ذکر منابع اصلی و نقل از راسخون بلا مانع است.

منابع سلسله مقالات احمد شاه مسعود:

با تشکر فراوان از عوامل سایت احمد شاه مسعود
www.ahmadshahmassoud.com
www.fa.wikipedia.org
www.massoudhero.com
www.irdiplomacy.ir
www.azmoone-melli.com
www.ebtekarnews.com
کتاب احمد شاه مسعود شهيد راه صلح و آزادي، مجيب الرحمن رحيمي،بنياد شهيد مسعود، 1۳۸۲





نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.