طرز تهیه غذای بورک گوشت با قارچ

ابتدا پیاز را نگینی خرد کنید. . در تابه ای کمی روغن ریخته روی حرارت قرار دهید. حالا پیازها را درون تابه بریزید.
دوشنبه، 15 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه غذای بورک گوشت با قارچ
طرز تهیه غذای بورک گوشت با قارچ

 طرز تهیه غذای بورک گوشت با قارچ برای 4 نفر


مواد لازم غذای ملل بورک گوشت با قارچ

مواد اصلی
گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
قارچ ۵۰۰ گرم
خمیر یوفکا ۱ بسته
سیب زمینی ۲ عدد
رب گوجه ‌فرنگی ۲ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل و زرد چوبه به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم
جعفری خردشده ۱ پیمانه
تخم مرغ ۱ عدد
کنجد به مقدار لازم
پیاز ۱ عدد
فلفل دلمه ای ۱ عدد
پنیر پیتزا به مقدار لازم
ماست‏ به مقدار لازم

طرز تهیه
زمان تهیه ۳۰ دقیقه
زمان پخت ۲۰ دقیقه

1- ابتدا پیاز را نگینی خرد کنید. . در تابه ای کمی روغن ریخته روی حرارت قرار دهید. حالا پیازها را درون تابه بریزید. و کمی تفت دهید. گوشت چرخ کرده را اضافه کنید. هم بزنید تا آغشته به پیاز و شده و خامی گوشت گرفته شود، سپس زردچوبه و کمی فلفل اضافه کنید. حالا در تابه را بگذارید تا گوشت خوب و کامل پخته شود.(هر چند دقیقه یک بار آن را هم بزنید)
2- سیب زمینی را به روش بخار یا آب پز، بپزید. پس از اینکه پخته و خنک شد، آن را مکعبی ریز خرد کنید. قارچ ها را نیز ریز خرد کرده، در تابه ای جداگانه در کمی روغن تفت دهید تا خامی و آب قارچ گرفته شود. می توانید چند قطره آبلیمو به قارچ اضافه کنید تا رنگ آن سیاه نشود. فلفل دلمه را نیز به قطعات کوچک و ریز خرد کنید.
3-  وقتی گوشت کامل پخته شد، سیب زمینی، قارچ و فلفل دلمه را به درون تابه بریزید و مخلوط کنید. نمک، فلفل را اضافه کنید. تفت دهید تا مواد خوب ترکیب شوند. در دقایق آخر رب گوجه فرنگی را اضافه کنید. سپس تفت داده و سرخ کنید تا مواد گوشتی با رب مزه دار شده و طعم بگیرند و رنگ خامی گوجه فرنگی از بین برود و کمی سرخ شود. در آخر جعفری تازه خرد شده را به مواد اضافه کنید و در حد ۲ دقیقه تفت دهید. سپس زیر حرارت را خاموش کنید
4- در ظرفی سفیده تخم مرغ، ماست وکره و یا روغن را مخلوط کنید. خمیر یوفکا آماده را که از قبل از فریزر خارج کرده بودید آماده کنید. روی سطح صافی یک ورقه از خمیر را قرار دهید. روی سطح خمیر را با یک برس مخصوص آشپزی آغشته به مخلوط سفیده تخم مرغ، ماست و کره کنید تا نرم شده و حالت شکنندگی آن از بین برود.
5- یک ورقه دیگر از خمیر را روی آن قرار دهید تا بورک مقاوم شده و مواد از آن بیرون نزند. روی لایه دوم را نیز آغشته به مخلوط سفیده تخم مرغ کنید. حالا مقدار لازم از مواد گوشتی که خوب سرد شده را در وسط خمیر قرار دهید. در صورت تمایل پنیر مورد نظر خود را روی مواد گوشتی قرار دهید.
6- حالا گوشه های خمیر را به داخل تا کنید تا مواد از آن خارج نشود و سپس آن را رول کرده و بپیچید. می توانید در قسمت آخر کمی از مخلوط سفیده بزنید تا چسبناک شده و رول بورک باز نشود
7- در انتها روی بورک ها را با برس زرده تخم مرغ بمالید و کنجد بپاشید ودر روغن داغ سرخ کنید .

منبع:سایت پاپیون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.