انوار الهدايه في التّعليقه علي الكفايه

اين كتاب تعليقات حضرت امام بر كتاب «كفاية الاصول» مي باشد كه شامل مباحث عقليه بوده و امام در اين كتاب به بررسي دقيق مباحث اصولي پرداخته و نظريات نو و ارزشمندي را در علم اصول مطرح كرده است و با بررسي عميق به حل اشكالات علم اصول پرداخته و با فرو رفتن در اعماق مباحث اصول، اين علم را صفا و جلالي خاصي بخشيده است. حضرت امام به بررسي و مناقشه در آراء و نظريات علماي بزرگ علم اصول مانند ميرزاي نائيني، آخوند خراساني، آقا ضياء عراقي و شيخ
دوشنبه، 2 شهريور 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
انوار الهدايه في التّعليقه علي الكفايه
انوار الهدايه في التّعليقه علي الكفايه
انوار الهدايه في التّعليقه علي الكفايه

نويسنده: حافظ فرزانه

مؤلّف:
حضرت آيت الله العظمي امام خميني (ره) (م 1409 هـ . ق)
زندگي نامه و اظهار نظرها: ترجمه مؤلّف در بخش کتب فقهي آمده است.
معرفي اجمالي كتاب:
اين كتاب تعليقات حضرت امام بر كتاب «كفاية الاصول» مي باشد كه شامل مباحث عقليه بوده و امام در اين كتاب به بررسي دقيق مباحث اصولي پرداخته و نظريات نو و ارزشمندي را در علم اصول مطرح كرده است و با بررسي عميق به حل اشكالات علم اصول پرداخته و با فرو رفتن در اعماق مباحث اصول، اين علم را صفا و جلالي خاصي بخشيده است. حضرت امام به بررسي و مناقشه در آراء و نظريات علماي بزرگ علم اصول مانند ميرزاي نائيني، آخوند خراساني، آقا ضياء عراقي و شيخ اصفهاني پرداخته است.
از امتيازات ويژه اين كتاب تهذيب مطالب و حذف مباحث غير مهم و بي فايده در علم اصول مي باشد. از ديگر امتيازات اين كتاب ريشه يابي مباحث اصولي است و اينكه هر مبحث بر چه اساسي طرح شده و انگيزه طرح آن چه بوده است. كتاب حاضر شامل مباحث عقليِ قطع، تجري طرق و امارات، علم اجمالي، حجيّت ظهور، قول لغوي، اجماع، شهرت فتوائي، خبر واحد، دليل انسداد، برائت، اشتغال و بسياري ديگر از مباحث علم اصول مي باشد.
وضعيت نشر:
اين كتاب در دو جلد به زبان عربي از طرف مؤسسة تنظيم و نشر آثار امام خميني (ره) در سال 1415 هـ . ق به چاپ رسيده است. [1]

پي نوشت :

[1] . مقدمه كتاب انوار الهدايه.

منبع: مرکز مطالعات و پژوهش هاي فرهنگي حوزه علميه




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.