نحوه استفاده از صفحه هوشمند

Smartboard یک تخته سفید الکترونیکی است که در کنار کامپیوتر و پروژکتور استفاده می‌شود. تخته هوشمند یک ابزار عالی برای حفظ هوشیاری مخاطبان در هنگام ارائه است!
شنبه، 18 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: طلوع سپیده
موارد بیشتر برای شما
نحوه استفاده از صفحه هوشمند
تخته هوشمند
 
تخته‌های هوشمند به سرعت جایگزین تخته سفید کلاس‌های درس و دفاتر شرکت می‌شوند. شما می‌توانید نوشتن، مرور صفحات اینترنتی و نمایش اطلاعات را روی آنها داشته باشید. از آنجا که آنها به کامپیوتر شما متصل هستند، توانایی ذخیره یادداشت‌ها و سخنرانی‌ها و به اشتراک گذاری آنها با دیگران را دارند. شما حتی می‌توانید اطلاعات خود را با اشاره یک انگشت به صورت آنلاین مشاهده کنید.
 

 مرحله 1

تخته هوشمند خود را به کامپیوتر وصل کنید. قبل از شروع به کار باید نرم افزار Smartboard را نصب کرده باشید. اکثر مدارس و شرکت‌ها آن را برای شما نصب می‌کنند، اما شما می‌توانید آن را خودتان نیز نصب کنید.
 

مرحله 2

Smartboard Notebook را بر روی رایانه خود باز کنید. این برنامه‌ای است که تخته هوشمند شما را از روی کامپیوتر باز می‌کند. شما می‌توانید درس دادن، یادداشت‌ها و ذخیره فایل‌ها را برای آن برنامه ریزی کنید و آن را با کلیک کردن روی آیکون یا فایل Notebook در رایانه خود باز کنید.
 

مرحله 3

تخته هوشمند خود را به یک پروژکتور ال ای دی وصل کنید. این به شما اجازه می‌دهد از تخته هوشمند به عنوان یک پروژکتور استفاده کنید تا همه بتوانند آن را ببینند. برای اکثر پروژکتورها، ابتدا باید قبل از اتصال به تخته هوشمند خود، آن را به کامپیوتر خود وصل کنید. برای اتصال آن به تخته هوشمند، ابتدا نوت بوک را باز کنید، سپس گزینه پروژکتور را از جعبه کشویی انتخاب کنید.
 

مرحله 4

تخته هوشمند خود را روشن کنید و دکمه "On" را در Smartboard فشار دهید. شما از طریق برنامه نرم افزاری که روی کامپیوتر خود نصب کرده‌اید، وارد سیستم می‌شوید، سپس برنامه را باز کنید و دستورالعمل‌های ورود را دنبال کنید.
 

مرحله 5

تخته هوشمند خود را تنظیم کنید. شما باید قبل از استفاده از تخته هوشمند، آن را کالیبره کنید تا مطمئن شوید که درست تنظیم شده است. برای کالیبراسیون تخته هوشمند خود، دکمه‌های صفحه کلید و سمت راست را در پایین صفحه فشار دهید. سپس، یکی از قلم‌های Smartboard را انتخاب کنید و تا روی صفحه ظاهر شود.
 

مرحله 6

در صورت لزوم برنامه‌های اضافی را دانلود کنید. تخته هوشمند شما ممکن است برنامه‌های اختیاری ارائه دهد که ویژگی‌های اضافی مانند صفحه نمایش، دست خط شخصی سازی شده یا گزینه‌های نوشتن چند رنگ را ارائه دهد. اگر شما هر کدام از این برنامه‌ها را لازم دارید، آنها را در کامپیوتر خود دانلود کرده و با برنامه Smartboard باز کنید.
 

مرحله 7

شما می‌توانید تخته را به صورت لمسی کنترل کنید و با نوک انگشتان خود همانطور که از ماوس استاندارد استفاده می‌کنید، استفاده کنید. با ضربه زدن انگشت خود ابتدا مکان نما را فعال کنید، و سپس می‌توانید سایر توابع را امتحان کنید. برای انتخاب آیکون یا باز کردن یک فایل، دوبار انگشت خود را بر روی آیکون بزنید.
اگر می‌خواهید بر روی چیزی راست کلیک کنید، انگشت خود را یکبار روی آن آیکون بزنید.
برای کشیدن و رها کردن فایل‌ها یا آیکون‌ها، انگشت خود را روی آن نگه دارید، سپس آن را به جایی که می‌خواهید آن را منتقل کنید، بکشید.

 

مرحله 8

برای دسترسی به ابزارهای خاص، از نوار ابزار قالب بندی استفاده کنید. نوار ابزار قالب بندی در بالای Smartboard و همچنین در Smartboard Notebook رایانه شما قابل مشاهده است. هر دکمه یک عملکرد متفاوت را کنترل می‌کند. همه کاری که باید انجام دهید این است که با انگشت خود روی صفحه ضربه بزنید تا آنها را فعال کنید.
 

مرحله 9

می‌توانید از قلم Smartboard برای نوشتن استفاده کنید. قلم تخته هوشمند در زیر تخته ذخیره می‌شود و همانند قلم یک تخته سفید معمولی است. برای استفاده از قلم، هنگامی که یک جعبه روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود، به این معنی است که شما آماده نوشتن هستید.
برای تغییر رنگ می‌توانید از صفحه تنظیمات قلم، رنگ دیگری را انتخاب کنید.
برای خروج از حالت نوشتن، قلم را دوباره جعبه روی صفحه نمایش قرار دهید.

 

مرحله 10

برای پاک کردن هر گونه اشتباهی از پاک کن استفاده کنید. صفحه تنظیمات قلم همچنین دارای یک پاک کن است و می‌توانید از آن به عنوان یک پاک کن معمولی استفاده کنید– برای استفاده از پاک کن، فقط کافیست که آن بر روی نوشته‌هایی که می‌خواهید پاک کنید برده و آنرا به عقب و جلو ببرید، تا زمانی که نوشته‌ها کاملا ناپدید شوند.
 

مرحله 11

از نوت بوک برای باز کردن اینترنت، پاور پوینت یا فیلم‌ها در تخته هوشمند استفاده کنید. برای این منظور از صفحه رایانه خود به Smartboard Notebook بروید. شما می‌توانید از طریق جعبه کشویی که در گوشه بالا سمت چپ قرار گرفته است، به مرورگرها و برنامه‌های دیگر دسترسی داشته باشید. اگر می‌خواهید یک فایل ذخیره شده را نمایش دهید، روی باز کردن در قسمت کشویی کلیک کنید، سپس فایل مورد نظر خود را انتخاب کنید.
پیش بینی می‌شود که تخته‌های هوشمند در مدارس محبوب‌تر می‌شوند، زیرا امکان یادگیری تعاملی را به وجود می‌آورند و می‌توانند به معلمان کمک کنند تا از تمام سبک‌های مختلف یادگیری استفاده کنند.
علاوه بر این، تخته هوشمند برای ارائه سخنرانی جذاب‌تر است. مدیران می‌توانند به جای کلیک کردن روی اسلایدهای از پیش تعیین شده، اطلاعات را لمس کرده و دستکاری کنند و دید بینندگان را به آن جلب کنند.

 

مرحله 12

کار خود را ذخیره کنید. با یک بار ضربه زدن روی صفحه نمایش و انتخاب گزینه ذخیره، منوی ذخیره را خواهید دید و سپس می‌توانید گزینه ذخیره یادداشت Smartboard خود را انتخاب کنید.
اگر می‌خواهید یک تصویر کلی از Smartboard را ذخیره کنید، روی نماد دوربین که روی نوار ابزار قرار دارد، ضربه بزنید. این فایل به صورت خودکار در رایانه نوت بوک شما ذخیره خواهد شد.

 

مرحله 13

در صورتی که تمایل دارید کار خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، می‌توانید آن را در یک درایو مشترک ذخیره کنید یا آن را به عنوان یک فایل ضمیمه برای دیگران ارسال کنید.
 

مرحله 14

پس از هر بار استفاده، از سیستم خارج شوید. با این کار امنیت شما حفظ می‌شود. این ممکن است بسته به نوع کامپیوتر یا نرم افزار شما متفاوت باشد.
 
 
برگرفته از سایت ویکی هو


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.