چگونه با جوش شیرین دندان را سفید کنیم؟

یکی دیگر از راه های سفید کردن دندان با جوش شیرین، ترکیب آن با هیدروژن پراکسید است. در واقع هیدروژن پراکسید نیز می‌تواند به سفید کردن دندان‌ها کمک کند.
يکشنبه، 19 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه با جوش شیرین دندان را سفید کنیم؟
چگونه با جوش شیرین دندان را سفید کنیم؟

چگونه با جوش شیرین دندان را سفید کنیم؟


برای سفید کردن دندان ‌ها راه های متعددی وجود دارد؛ یکی از این روش‌ها، سفید کردن دندان با جوش شیرین است که به سادگی در خانه امکان پذیر است. برای این کار می‌توانید از ترکیب این ماده با مواد خانگی دیگری به راحتی خمیرهایی برای شست و شوی دندان ها تهیه کنید. در ادامه این مطلب می توانید با برخی روش های سفید کردن دندان ها به وسیله جوش شیرین در خانه آشنا شوید.
جوش شیرین خاصیت سایشی برای دندان‌ها داشته و استفاده از آن می‌تواند پلاک‌های تشکیل شده و رسوبات موجود روی دندان‌ها را از بین ببرد. برای سفید کردن دندان با جوش شیرین می‌توان آن را با مواد دیگر ترکیب کرد و خاصیت رسوب زدایی این ترکیب را بهبود بخشید.

ترکیب جوش شیرین و لیمو
از آنجا که لیمو خاصیت اسیدی دارد می‌تواند به خوبی پلاک‌های موجود روی دندان‌ها را از بین ببرد. از طرف دیگر لیمو منبع ویتامین ث. بوده و می‌تواند برای تقویت دهان و لثه‌ها بسیار موثر باشد. از ترکیب لیمو با جوش شیرین می‌توان برای سفید کردن دندان‌ها استفاده کرد. برای این کار می‌توانید نیم قاشق جوش شیرین را با چند قطره لیموی تازه و آب مخلوط کنید، به اندازه‌ای که یک خمیر به دست آید. سپس از آن روی دندان‌ها بمالید و حدودا دو الی سه دقیقه صبر کنید و پس از آن شست و شو دهید. برای گرفتن نتیجه مطلوب پیشنهاد می‌شود این کار را دو تا سه بار در هفته انجام دهید.

ترکیب جوش شیرین با هیدروژن پراکسید
یکی دیگر از راه های سفید کردن دندان با جوش شیرین، ترکیب آن با هیدروژن پراکسید است. در واقع هیدروژن پراکسید نیز می‌تواند به سفید کردن دندان‌ها کمک کند. این ماده نوعی شوینده دهان بوده و برای از بین بردن عفونت‌های دهان و لثه‌ها استفاده می‌شود. شما می‌توانید این ماده را به راحتی از داروخانه‌ها تهیه کنید. از ترکیب نصف قاشق از این ماده با یک قاشق جوش شیرین و مخلوط آن جهت تشکیل یک خمیر می‌توانید برای مسواک کردن دندان‌ها استفاده کنید.

ترکیب جوش شیرین با خمیر دندان
شما همچنین می‌توانید برای بهبود عملکرد خمیر دندان خود آن را همراه با جوش شیرین به کار گیرید. برای این کار کافی است زمانی که خمیر دندان را روی مسواک خود قرار می‌دهید کمی پودر جوش شیرین روی آن اضافه کنید و سپس اقدام به مسواک زدن کنید. البته توصیه می‌شود این کار را برای هر بار مسواک زدن استفاده نکنید و تنها یک الی سه بار در هفته از ترکیب خمیر دندان و جوش شیرین استفاده کنید.

ترکیب جوش شیرین با نمک طعام
یکی دیگر از موادی که نقش مهمی در سفیدی دندان‌ها دارد نمک طعام است. برای سفید کردن دندان با جوش شیرین می‌توانید نمک طعام را با آن مخلوط کرده و با مقداری آب ترکیب کنید تا یک خمیر بدست آید. خمیر فوق را روی دندان‌ها قرار داده و با یک مسواک نرم روی دندان‌ها بکشید. البته دقت داشته باشید که نمک باید به خوبی در مخلوط با آب حل شود تا ذرات موجود در نمک به مینای دندان شما آسیب نزند.

ترکیب جوش شیرین با سرکه
برای افزایش براقیت و درخشش دندان‌ها می‌توانید جوش شیرین را با چند قطره سرکه مخلوط کنید. سرکه به علت خاصیت اسیدی خود می‌تواند به عنوان یک جرم گیر عالی و سفید کننده خوب به کار رود. هم چنین برای گرفتن نتایج بهتر می‌توانید به مخلوط حاصل مقداری لیمو نیز اضافه کنید.

ترکیب جوش شیرین با عصاره توت فرنگی
عصاره توت فرنگی سرشار از ویتامین‌های مختلف از جمله ویتامین C بوده که برای سلامت لثه و دهان مناسب است. از طرف دیگر عصاره توت فرنگی تاثیر فوق العاده‌ای روی سفیدی دندان‌ها می‌گذارد؛ بنابراین برای سلامت دهان و دندان و سفیدی و درخشندگی دندان‌ها می‌توانید چند توت فرنگی را له کرده و عصاره آن را با پودر جوش شیرین مخلوط کرده و روی دندان‌ها قرار دهید. حتی می‌توانید از عصاره توت فرنگی به عنوان دهان شویه برای شست و شوی دهان و دندان استفاده کنید. این کار را می‌توانید هر روز و به مدت ۵ دقیقه انجام دهید.

ترکیب جوش شیرین با زردچوبه
زردچوبه ماده‌ای است که خاصیت ضد التهاب داشته و برای رفع التهاب در ناحیه دهان و لثه بسیار مفید می‌باشد. برای استفاده از زردچوبه می‌توانید آن را به نسبت دو به یک با جوش شیرین مخلوط کرده و سپس با آب ترکیب کنید و روی دندان‌ها مسواک کنید. این کار را می‌توانید هر روز به مدت ۵ دقیقه انجام دهید. این کار علاوه بر ایجاد درخشندگی در دندان‌ها باعث رفع التهابات احتمالی ناحیه لثه‌ها نیز می‌شود.

سفید کردن دندان با جوش شیرین و روغن نارگیل
نارگیل یکی از میوه‌هایی است که خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی بسیاری دارد. روغن نارگیل نیز یکی از مواد با خاصیت آنتی باکتریال بوده و می‌تواند برای رفع التهاب دهان و لثه مفید باشد. به راحتی می‌توان از روغن نارگیل برای مخلوط کردن با جوش شیرین استفاده کرد و به عنوان خمیر برای مسواک زدن استفاده کرد. همچنین می‌توانید کمی پودر نعناع فلفلی نیز به مخلوط حاصل اضافه کنید تا خاصیت میکروب زدایی آن را بهبود ببخشید. اضافه کردن نعناع باعث می‌شود پس از هر بار شست و شوی دهان حس طروات و تازگی در ناحیه تنفسی نیز احساس کنید و حس بهتری به دست آورید.

ترکیب جوش شیرین با مریم گلی
مریم گلی گیاهی است که خاصیت آنتی باکتریال فراوان داشته و از طرف دیگر برای سرکوب درد ناشی از عفونت دندان‌ها نیز توصیه می‌شود. شما می‌توانید این گیاه را از عطاری‌ها به راحتی پیدا کنید. برای تهیه خمیر جوش شیرین و مریم گلی، ابتدا برگ‌های خشک شده مریم گلی را در بسابید تا تبدیل به پودر شود، سپس آن را با جوش شیرین و آب مخلوط کرده تا تبدیل به خمیر شود. این خمیر را می‌توان هر روز استفاده کرد. استفاده از آن به خصوص در زمان عفونت و درد دندان توصیه می‌شود.

ترکیب جوش شیرین با زنجبیل
زنجبیل خاصیت ضد التهابی فراوانی داشته و التهاب‌های با درجات بالا مانند التهاب مفاصل (روماتیسم) را به خوبی درمان می‌کند. این ماده می‌تواند برای بر طرف کردن التهاب دهان نیز استفاده شود و همراه با جوش شیرین یک سفید کننده قوی نیز به شمار می‌رود. برای تهیه ترکیب جوش شیرین و زنجبیل می‌توانید پودر زنجبیل را با جوش شیرین مخلوط کرده و مقداری آب نیز به مخلوط فوق اضافه کنید. استفاده از این مخلوط محدودیتی نداشته و می‌توانید هر روز این کار را انجام دهید.
 
ترکیب جوش شیرین با آلوئه ورا

آلوئه ورا نیز یکی از گیاهانی است که برای رفع عفونت کاربرد فراوانی دارد. از ترکیب جوش شیرین و آلوئه ورا می‌توانید برای سفیدکردن و حفظ سلامتی دندان‌ها استفاده کنید. این ترکیب به خوبی از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری می‌کند و سلامتی دهان و لثه‌های شما را نیز تضمین می‌کند.
 
نکته پایانی
دقت داشته باشید که استفاده بیش از حد از جوش شیرین توصیه نمی‌شود چرا که ممکن است باعث آسیب به مینای دندان شما شود. همچنین توصیه می‌شود از خوردن آن جلوگیری کنید چرا که ممکن است باعث ایجاد مشکلاتd در بدن شما شود.
علاوه بر این به یاد داشته باشید که از این ترکیب‌ها به صورت تناوبی با خمیر دندان‌های عادی استفاده کنید و آن را به کلی جایگزین خمیر دندان نکنید. چرا که جوش شیرین یک روش جایگزینی نمی‌باشد بلکه در کنار سایر روش‌های مراقبتی از دندان می‌تواند ایفای نقش کند.


منبع:سایت ستاره


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.