راهکارهاي مبارزه با آنفلوانزاي خوکي

در روزهاي گذشته خبر انتشار و همه گير شدن بيماري آنفلوانزاي خوکي در دنيا و سرعت انتقال آن از دغدغه هاي مهم جهاني گرديده است . با توجه به اين امر نظر شما عزيزان را به موارد زير جلب کرده و از شما خواهان پيگيري...
چهارشنبه، 18 شهريور 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راهکارهاي مبارزه با آنفلوانزاي خوکي
راهکارهاي مبارزه با آنفلوانزاي خوکي
راهکارهاي مبارزه با آنفلوانزاي خوکي






در روزهاي گذشته خبر انتشار و همه گير شدن بيماري آنفلوانزاي خوکي در دنيا و سرعت انتقال آن از دغدغه هاي مهم جهاني گرديده است . با توجه به اين امر نظر شما عزيزان را به موارد زير جلب کرده و از شما خواهان پيگيري آن در سطوح مختلف علمي و اجتماعي هستيم .
چگونه از خود و خانواده ام در برابر انفلوانزاي خوکي محافظت کنم ؟
احتياط هاي معمول را به کار بنديد . آنفلوانزاي خوکي مانند هر نوع سرماخوردگي ديگر از راه تماس سرفه و عطسه منتقل مي شود . دست هاي خود را به طور مرتب بشوييد . اگر آب و صابون در دسترس نيست ، مي توانيد از ژل هاي تميز کننده دست استفاده کنيد . همان گونه که هوشياري در برابر آلودگي براي پيشگيري از ابتلاي شما و خانواده تان به بيماري ضروري است ، در صورتي که خود مشکوک به ابتلا به آنفلوانزا هستيد ، حتماً هنگام عطسه و سرفه جلوي دهان و بيني خود را بگيريد . اگر دستمال به همراه نداريد ، هنگام عطسه يا سرفه قسمت داخلي آرنج خود را در برابر دهان و بيني بگيريد تا دستانتان آلوده نشوند .
آنفلوانزاي خوکي چه نشانه هايي دارد ؟
آنفلوانزاي خوکي همانند ساير انواع سرماخوردگي عمل مي کند . بيماران دچار تب و لرز ، سردرد ، سرماخوردگي ، گلودرد ، کوفتگي و درد مفصل مي شوند . اين بيماري گاهي با تهوع و اسهال همراه است .
آيا انتقال ويروس آنفلوانزاي خوکي به سادگي انجام مي شود ؟
محققان هنوز اطلاعات کاملي از نحوه ي انتقال ويروس انفلوانزاي خوکي به دست نياورده اند . سازمان بهداشت جهاني به تازگي برآورد خود مبني به سهولت انتقال اين ويروس ميان انسان ها منتشر کرده است .
اگر با کسي در تماس هستيد که سرماخوردگي دارد ، با او دست ندهيد و روبوسي نکنيد . ويروس آنفلوانزا در اماکن عمومي وجود دارد و تماس با سطوحي مانند دستگيره اتوبوس و صفحه کامپيوتر به راحتي شما را آلوده مي کند . اگر دستان خود را به دستگيره در يا اتوبوس زده ايد ، آن را به دهان و بيني خود نزنيد .
آيا آنفلوانزاي خوکي قابل درمان است ؟
بله .داروهايي که در سال هاي گذشته براي درمان انواع قوي آنفلوانزا توليد شده اند ، توانايي خوبي براي کمک به مبتلايان به آنفلوانزاي خوکي دارند . در حقيقت همه گيري جهاني بيماري هايي مانند آنفلوانزاي مرغي و سارس در سال هاي گذشته آمادگي مراجع درماني را براي مقابله با همه گيري هاي جديد افزايش داده است .
آيا واکسن سرماخوردگي که زمستان گذشته دريافت کردم ، من را از ابتلا به آنفلوانزاي خوکي مصون مي کند ؟
احتمالاً خير . هر چند واکسن هاي سرماخوردگي بدن افراد را در برابر ويروس آنفلوانزا که شامل ويروس آنفلوانزاي خوکي نيز هست ، مقاوم مي کند ولي مسئولان مرکز کنترل و پيشگيري از بيماري هاي آمريکا مي گويند آزمايش هاي اوليه آنها بيانگر عدم ايجاد مصونيت در دريافت کنندگان واکسن سرماخوردگي است .
آيا آنفلوانزاي خوکي از راه مواد غذايي مانند گوشت خوک منتقل مي شود ؟
خير . آنفلوانزاي خوکي از دهان و بيني منتقل مي شود و يک بيماري مجاري تنفسي است .
منبع:مجله راه کمال ،شماره 24




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط