برگ هایی از زندگی شهید سید مرتضی آوینی

متن زیر حاوی خاطراتی از زندگی شهید بزرگوار سید مرتضی آوینی است.
يکشنبه، 12 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ناهید اسدی
موارد بیشتر برای شما
برگ هایی از زندگی شهید سید مرتضی آوینی

به همه برس!

تعداد زیادی کار پذیرفته بود که به قول اطرافیانش: «از حدّ توانایی های یک آدم خارج بود»؛ اما سیّد به همه ی آن ها می رسید: کار مؤسسه، تنظیم فیلم ها و نوشته ها، رسیدگی به نیازهای خانه و خانواده و... . بیشتر وقت ها بی آن که بگویند، خودش می دانست در خانه چه چیزهایی احتیاج است. می رفت و می خرید؛ حتی برای یک بار هم کوچک ترین گلایه ای نکرد. جالب این جاست که سیّد بسیاری از مطالعاتش را در صف خرید خانه انجام می داد.
 

صدایی پر از سکوت و آرامش

سروصدای خنده و بازی بچه ها توی اتاق پیچیده بود، اما سیّد طوری مشغول نوشتن بود که گویی در سکوت و آرامش کامل دارد می نویسد و انگار هیچ یک از صداها را نمی شنود. یک آپارتمان 75 متری دوخوابه درقلهک داشتند و پنج نفری با آرامش زندگی می کردند. سیّد در هر شرایطی پشت میزغذاخوری  می نشست و متن هایش را می نوشت.
 

محبت و عبادت

همیشه طوری شرایط را فراهم  می کرد که تغییرات مورد نظرش، با میل و رغبت اطرافیان همراه شود. صدای اذان که بلند می شد، رو به قبله می ایستاد و با نرمی می گفت:« نماز اول وقت

بچه ها صفی برای نماز درست می کردند. آن ها کم کم به گفته ی پدر رسیدند: نماز جماعت غیر از این که روحیه ی عبادی را تقویت می کند، باعث ایجاد محبت بین اعضای خانواده  می شود.

 

کم گوی و گزیده گوی

کم صحبت بود؛ اما بسیار گوش می کرد. تأثیر اتفاقات در روح انسان، برایش مهم بود و به جای حرف زدن از سفرهایی که برای تهیه برنامه رفته یا اتفاقاتی که در آن روز افتاده بود، درباره ی روح حاکم بر فضای جبهه و رزمنده ها صحبت می کرد. روایت فتح را روایتی دیگر از بعثت دیگرباره ی انسان، سفری به قلمرو انس، آن جاکه سجاده ی نماز بر آتش گسترده اند، می دانست و دائم به دنبال رسیدن به حقیقت بود.
 

نیمه ی گمشده ی خویش

وقتی امام خمینی را پیدا کرد و به حقیقت روح بلند او پی برد، تمام آثار فلسفی، اشعار و داستان هایش را درون چند گونی ریخت و آتش زد و دلیل کارش را توضیح داد: «هنر امروز، حدیث نفس است و هنرمندان گرفتارخودشان. به فرموده ی حافظ: تو خود حجاب خودی، حافظ از میان برخیز. سعی کردم خودم را از میان بردارم تا هرچه هست، خدا باشد... اگر انسان خود را در خدا فانی کند، آن گاه این خداست که در آثار ما جلوه گر می شود.»
 

نصب نرم افزار شهید آوینی

با نصب این برنامه، تصاویر شهید آوینی را با کیفیت بالا برای استفاده به عنوان پس زمینه ی گوشی همراه استفاده کنید.

این نرم افزار، با باز و بسته شدن هر نرم افزار دیگر؛ یا قفل شدن صفحه ی گوشی، به صورت خودکار اقدام به تعویض تصویر پس زمینه می کند.
 برای دانلود نرم افزار، گوشی همراه تان را روی بارکد بگیرید.

 
برگ هایی از زندگی شهید سید مرتضی آوینی

نویسنده: معصومه سادات میرغنی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.