آشنایی با کوه های کارپات اوکراین

کوه های کارپات در چند کشور از جمله اوکراین عبور می‌کند و کمربند زیبای کوهستانی را در این مناطق به وجود آورده که به آن مروارید سبز نیز می‌گویند. در فصل های تابستان اگر میخواهید یک طبیعت بکر و دست نخورده را در اروپا ببینید بهتر است به کوه های کارپات اوکراین بروید.
سه‌شنبه، 4 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با کوه های کارپات اوکراین
کوه‌های کارپات یکی از زیستگاه‌های کوهستانی است که به لحاظ جغرافیایی به شرق اروپا تعلق دارد و تا کوه‌های آلپ کشیده شده است. این منطقه از گودال دانوب در نزدیکی براتیسلاوای اسلواکی آغاز می‌شود و به صورت یک رشته کوه قوسی شکل به میزان 1450 کیلومتر کشیده شده و تا اورشووا رومانی ادامه دارد.

بخش واقع شده این کوه‌ها در اوکراین به کوه های کارپات اوکراین معروف است. این کوه ها به عنوان مروارید سبز این کشور شناخته می‌شود و یکی از محبوب‌ترین مکان‌های طبیعی و استراحتگاه‌های علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی در اوکراین است. سالانه میلیون‌ها نفر از مردم بومی و کشورهای دیگر به این منطقه سفر می‌کنند تا از نزدیک حس بودن در یک فضای شگفت انگیز با منظره‌های بی‌نظیر طبیعی را تجربه کنند. این کوه‌ها در بخش اوکراینی خود تا ارتفاع 2061 متر افزایش یافته است و بهترین استراحتگاه‌های بزرگ آن در Slavsko Bukovel و Tysovets, Dragobrat و استراحتگاه‌های کوچکتر Krasiya، Dolina، Beskid، Polyana، Synevir، Yaremche، Verkhovnya، Kosiv و Yavoriv است که گروه های مختلف بر اساس فصل و زمان حظور خود اقدام به برپایی کمپ‌های گردشگری در این منطقه‌ها می‌کنند.

در رشته کوه های کارپات اوکراین می‌توانید اکسیژن خالص تنفس کنید. این کوه‌ها یکی از دست نخورده‌ترین بخش‌های کره زمین محسوب می‌شود. در اینجا ترکیب زیبایی از جنگل‌ها، حیوانات مختلف، مراتع، گله‌های گوسفندان، کوه‌ها و مردمان محلی را می‌بینید که به سبک ساده روستایی و مانند انسان‌های قدیمی به زندگی خود مشغول هستند که از ماهیت اصلی این منطقه برگرفته و به هیچ وجه نمی‌توانند از این مکان رویایی دل بکنند. جنگل‌ها و رودخانه‌های خروشان، دریاچه‌های کوهستانی و حتی بناهای تاریخی این کوهستان که حسی خاص و مثال زدنی را به این منطقه داده است شاید در کمتر مکانی در جهان می‌توان مشاهده کرد. پوشش جانوری این منطقه نیز بسیار خاص و برای دوستداران محیط زیست بسیار جالب است، اگر خوش شانس باشید می‌توانید در مسیر حرکت خود حیواناتی چون خرس قهوه‌ای، بزهای کوهی و گرگ را از نزدیک مشاهده کنید.

آشنایی با کوه های کارپات اوکراین


آب و هوای کوه های کارپات اوکراین

اینجا یک منطقه کاملاً کوهستانی است و مسلماً اگر در زمستان وارد این منطقه شوید با کولاک شدید مواجه خواهید شد و برای افراد معمولی و کسانی که تجربه کوه نوردی را ندارد بسیار خطرناک خواهد بود؛ زیرا هوا به 15- درجه در روز می‌رسد و ماندن در آن بسیار مشکل است. پس اگر شما می‌خواهید از دیدن طبیعت زیبا و هوا این منطقه لذت ببرید، بهتر است زمان سفر خود را حتماً با وضعیت آب و هوایی منطقه چک کنید و ترجیحاً در فصل تابستان به آنجا سفر کنید. میزان بارش در طول سال در آن 800 تا 1500 میلی لیتر است.


چطور به کوه های کارپات اوکراین برویم؟

برای رفتن به منطقه کوهستانی کارپات باید  به کشور اوکراین سفر کنید و برای رفتن به اوکراین باید ابتدا ویزای این کشور را تهیه کنید. برای اخذ ویزای اوکراین ابتدا باید از وب سایت این سفارت در تهران یک وقت بگیرید و سپس در روز مورد نظر با مدارک خود به محل سفارت مراجعه کنید، روند صدور ویزا حدود 14 روز طول می‌کشد و برای هر نفر نیز 250 دلار هزینه خواهد داشت.

کوه‌ های کارپات تحت پوشش جنگلی انبوه منطقه است؛ دریاچه‌ها، مراتع آلپی، شهرها و روستاها است و مکانی مناسب برای یک پیاده‌روی، کوه نوردی و کاوش در دل طبیعت خاص منطقه است و با استفاده از نقشه می‌توانید مسیرهای درست و استراحتگاه‌هایی که در طول حرکت خود می‌توانید از آنها استفاده کنید را پیدا کرده و یا در خانه‌های ساکنان محلی اقامت کنید. در این مسیر خیال شما از بابت آب آشامیدنی راحت باشد زیرا به وفور یافت می‌شود.
به هرحال در صورتی که شما یک ماشین و یک نقشه در اختیار داشته باشید رفتن به کوه‌های کارپات آسان است، همچنین ماشین‌هایی مانند تاکسی و ون‌های ارزان قیمت برای رسیدن به منطقه به طور فراوانی یافت می‌شود. یکی دیگر از وسایل حمل و نقل عمومی قطار می‌باشد که راه آهن اوکراین از مسیرهای مختلفی می‌تواند شما را به نزدیکی کوهستان کارپات برساند.

بهترین راه، استفاده از قطار شهر کی اف است که شب هنگام از این شهر راه می‌افتد و صبح به منطقه شمالی کوهستان به نام Slavsko می‌رسد، در واقع این منظم‌ترین مسیری است که قطار به صورت دائمی رأس ساعت 21 از ایستگاه حرکت می‌کند و 3 ساعت بعد شمارا به مقصد می‌رساند. هزینه این قطار بین 3 تا 12 دلار است.


منبع: سایت ستاره


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.