براي حفاظت از محيط زيست ...

در مسيرهاي كوتاه دوچرخه‌سواري بهترين روش رسيدن به مقصد است. مثلاً با دوچرخه‌سواري در يك مسير 10 كيلومتري مي‌توان 7/2 كيلوگرم كمتر دي‌اكسيد كربن توليد كرد. اتومبيلتان را در پاركينگ بگذاريد. به اين ترتيب...
چهارشنبه، 1 مهر 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
براي حفاظت از محيط زيست ...
براي حفاظت از محيط زيست ...
براي حفاظت از محيط زيست ...

مترجم: فرانك فرهنگ



1ـ ركاب بزنيد!
در مسيرهاي كوتاه دوچرخه‌سواري بهترين روش رسيدن به مقصد است. مثلاً با دوچرخه‌سواري در يك مسير 10 كيلومتري مي‌توان 7/2 كيلوگرم كمتر دي‌اكسيد كربن توليد كرد. اتومبيلتان را در پاركينگ بگذاريد. به اين ترتيب هم ورزش مي‌كنيد و هم از محيط زيست و كيف پولتان بهتر نگهداري مي‌‌كنيد.
2ـ هزينه شارژ خانه‌تان را كاهش دهيد!
با كمي صرفه‌جويي و استفاده از چند شگرد ساده مي‌توانيد هزينه‌هاي شارژ منزل خود را تا حد زيادي كاهش دهيد و در كنار آن به طبيعت هم توجه كرده باشيد. دماي اتاق‌ها را به اندازه مناسب برسانيد. در فصل سرد با پوشيدن لباس ضخيم‌تر در خانه، درجه حرارت وسايل گرمازا را كاهش دهيد. اجازه ندهيد گرما يا سرما از ديوار و دروپنجره بيرون برود.
3ـ متناسب با سليقه محيط زيست غذا بخوريد!
مواد غذايي را به صورت تازه و از همان محيط اطراف خانه‌تان بخريد. با اين روش هم مسير كوتاه‌تري را مي‌رويد و هم با استفاده نكردن از اتومبيل مانع ورود دي‌اكسيد كربن بيشتر به هوا مي‌شويد.
به جاي سبزي‌هاي يخ‌زده از انواع تازه آن استفاده كنيد. با اين كار هم لذت بيشتري از خوردن آن مي‌بريد و هم انرژي كمتري مصرف مي‌كنيد. مصرف گوشت را كاهش دهيد تا هم سالم بمانيد و هم محيط زيست را كمتر آلوده كنيد.
4ـ هنگام خريد وسايل برقي دقت كنيد تا نوع كم‌مصرف آن را بخريد.
برچسب مصرف انرژي كه برروي وسايل برقي چسبانده مي‌شود، كمك خوبي براي انتخاب درست است.
5ـ براي شستن لباسها از آب ولرم يا سرد استفاده كنيد.
براي شستن لباسهاي چرك معمولي ‌آب با دماي 30 تا 40 درجه سانتيگراد مناسب است.
6ـ وسايل برقي را در حالت استندباي قرار ندهيد.
هيچ مي‌دانيد 7 درصد هزينه‌هاي برق خانگي ناشي از نگه‌داشتن وسايل برقي در حالت استندباي (حالت انتظار) ‌است؟ در صورتي كه با كامپيوتر يا وسايل برقي كه به طور خودكار به حالت استندباي مي‌روند، كاري نداريد،‌ مي‌توانيد به راحتي آنها را خاموش كنيد.
7ـ لامپ كم‌مصرف يادتان نرود!
لامپ‌هاي كم مصرف انرژي و پول كمتري صرف مي‌كند و دي‌اكسيد كربن كمتري وارد هوا مي‌كنند. لامپهاي كم‌مصرف 70 تا 80 درصد كمتر از لامپ‌هاي معمولي انرژي مصرف مي‌كنند و طول عمرشان تقريباً 10 برابر آنهاست.
8ـ در حمام صرفه‌جويي كنيد!
تنها يك‌سوم آبي كه هنگام دوش گرفتن از لوله بيرون مي‌آيد، واقعاً استفاده مي‌شود. استفاده از وان روش به‌صرفه‌تري است.
9ـ در روند بازيافت زباله همكاري كنيد!
بازيافت يك قوطي آلومينيومي تا 90 درصد انرژي مصرفي براي توليد يك قوطي جديد را صرفه‌جويي مي‌كند. فلزات و كاغذها را در كيسه‌هاي نايلوني جداگانه كنار بگذاريد.
در هنگام خريد هر چيزي توجه كنيد كه علامت قابل بازيافت بودن بر روي آن كشيده شده باشد.
منبع: روزنامه اطلاعات به نقل از www.umweltberatung.at




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط
موارد بیشتر برای شما