سفر تابستاني سالمندان

سالمندان عزيز، اگر مي‌خواهيد در فصل گرم تابستان سفر كنيد، بايد چند نكته را قبل از سفر و نيز براي طول سفر بدانيد و آن‌ها را انجام بدهيد. سري به پزشكتان بزنيد اگر دچار بيماري خاصي هستيد، قبل از مسافرت، به پزشكتان سر بزنيد و مسافرت خود را به آنان اطلاع بدهيد. پزشك، شما را معاينه كلي مي‌كند و اگر نياز به تزريق واكسن داشته باشيد، واكسن لازم را برايتان تجويز مي‌كند.
شنبه، 4 مهر 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سفر تابستاني سالمندان
سفر تابستاني سالمندان
سفر تابستاني سالمندان

نویسنده : دكتر گلرخ ثريا




سالمندان عزيز، اگر مي‌خواهيد در فصل گرم تابستان سفر كنيد، بايد چند نكته را قبل از سفر و نيز براي طول سفر بدانيد و آن‌ها را انجام بدهيد.

سري به پزشكتان بزنيد

اگر دچار بيماري خاصي هستيد، قبل از مسافرت، به پزشكتان سر بزنيد و مسافرت خود را به آنان اطلاع بدهيد. پزشك، شما را معاينه كلي مي‌كند و اگر نياز به تزريق واكسن داشته باشيد، واكسن لازم را برايتان تجويز مي‌كند.

يك جعبه كمك‌هاي اوليه همراه داشته باشيد

بهتر است قبل از سفر، يك جعبه كمك‌هاي اوليه براي خودتان تدارك ببينيد. در اين جعبه مي‌توانيد داروهاي مورد نياز خود را قرار دهيد: قرص سردرد، ضداسيدهاي معده، محلول‌هاي ضدعفوني كننده، پنبه، بانداژ، دستكش استريل، كرم‌هاي ضدآفتاب و انواع قرص‌هاي و اسپري‌هاي حشره‌كش.
البته داروهايي را كه به دليل بيماري‌هاي احتمالي خودتان هر روز مصرف مي‌كنيد هم بايد همراه خود ببريد.

داروهايتان را فراموش نكنيد

شايد در طول مسافرت به شما آن قدر خوش بگذرد كه فراموش كنيد داروهايتان را مصرف كنيد، ولي اين اصلاً بهانه خوبي نيست و ممكن است همين فراموش‌كاري، تمام مسافرت شما را خراب كند.
بنابراين مي‌توانيد از يكي از همراهان‌تان بخواهيد مصرف داروهايتان را به شما يادآوري كند و ساعت زنگ‌دار يا ساعت موبايل‌تان را طوري تنظيم كنيد كه در ساعات مصرف دارو زنگ بزند و مصرف داروها را به شما يادآوري كند.

آب معدني بنوشيد

در طول سفر زياد فعاليت نكنيد، به ويژه اگر به مناطق جنوبي كشورمان يا كشورهايي سفر مي‌كنيد كه آب و هواي گرم دارند. اين نكته‌اي است كه سالمنداني كه به حج مي‌روند، بايد بيشتر مورد توجه داشته باشند.
هميشه بهتر است در اين سفرها بطري‌هاي آب معدني همراه داشته باشيد.
استفاده از آب شيرهاي شهري كه به آن سفر مي‌كنيد، ممكن است چندان سالم نباشد. بنابراين شيشه آب خودتان را همراه ببريد و حتماً در اين شيشه‌ها را محكم كنيد.
فراموش نكنيد از آب همين شيشه‌ها براي شست‌و‌شوي دهان‌تان پس از مسواك زدن و شست‌و‌شوي دندان مصنوعي‌تان استفاده كنيد و ازآب شير استفاده نكنيد.
مراقب يخ‌هاي آماده‌اي كه در نوشيدني‌ها مي‌اندازند هم باشيد. شايد اين يخ‌ها ميكروب داشته باشند.

در استفاده از غذاهاي آماده محتاط باشيد

مراقب غذاهاي آماده باشيد.
ساندويچ‌ها، سالادها و ميوه‌ها ممكن است آلوده باشند و چون دستگاه گوارش شما در اين سنين بسيار حساس است، شما را دچار مشكل كنند.

كفش مناسب بپوشيد

ـ ممكن است لازم باشد همراه افراد ديگر در يك تور مسافرتي در يك منطقه ديدني، ساعت‌ها پياده‌روي كنيد. در اين شرايط بايد حتماً يك كفش مناسب بپوشيد.
ـ يك كلاه بر سر بگذاريد كه از تابش آفتاب در امان بمانيد و ازتابش آفتاب در امان بمانيد و از كرم‌هاي ضدآفتاب استفاده كنيد.
ـ در فواصل زماني مناسب صبر كنيد. كمي بنشينيد و استراحت كنيد، ولي پيش از آن به راهنماي تور اطلاع بدهيد كه حواسشان به شما باشد تا جا نمانيد.

هواي پاهايتان را داشته باشيد

ـ براي جلوگيري از لخته شدن خون در رگ‌هاي پاهاتان، هنگامي كه روي صندلي قطار، هواپيما يا اتوبوس نشسته‌ايد، پاهاتان را بكشيد و گاهي آنها را دراز كنيد.
ـ در طول مسافرت درون قطار يا اتوبوس يا هواپيما و در سفرهاي طولاني كمي راه برويد.
البته به شرط اين كه مسير صاف باشد و امكان زمين خوردن شما به هنگام تكان‌هاي وسيله نقليه وجود نداشته باشد.
ـ نوشيدن آب كافي را فراموش نكنيد.
منبع: روزنامه اطلاعات




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.