براي افرادي که صبحانه نمي خورند ...

درباره ي ضرورت خوردن صبحانه بسيار صحبت شده است . پژوهش ها نشان داده است کساني که مي خواهند از رژيم کاهش وزن پيروي کرده و وزن کم کنند ، حتماً بايد صبحانه بخورند و کساني که صبحانه نمي خورند ، بيشتر در معرض خطر ابتلا به چاقي هستند . عملکرد درسي و کاري اين دسته از افراد نسبت به کساني که صبحانه مي خورند ، ضعيف تر است . در کودکان و دانش آموزان نيزهمين طور است . دانش آموزاني که صبحانه مي خورند ، سر کلاس درس هوشيارتر هستند و
چهارشنبه، 8 مهر 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
براي افرادي که صبحانه نمي خورند ...
براي افرادي که صبحانه نمي خورند ...
براي افرادي که صبحانه نمي خورند ...





درباره ي ضرورت خوردن صبحانه بسيار صحبت شده است . پژوهش ها نشان داده است کساني که مي خواهند از رژيم کاهش وزن پيروي کرده و وزن کم کنند ، حتماً بايد صبحانه بخورند و کساني که صبحانه نمي خورند ، بيشتر در معرض خطر ابتلا به چاقي هستند . عملکرد درسي و کاري اين دسته از افراد نسبت به کساني که صبحانه مي خورند ، ضعيف تر است . در کودکان و دانش آموزان نيزهمين طور است . دانش آموزاني که صبحانه مي خورند ، سر کلاس درس هوشيارتر هستند و عملکردي بهتر دارند و امکان اين که در وعده ي ناهار پرخوري کنند ، کمتر خواهد بود . توصيه مي شود که حتي اگر در ابتداي صبح اشتها نداريد ، باز هم بکوشيد ، صبحانه بخوريد . بعضي ها بهانه مي آورند که از بس هنگام صبح سرشان شلوغ است و مشغول رسيدگي به کارهاي مختلف اند ، وقت نمي کنند ؛ صبحانه بخورند . ولي ، براي اينکه سر فرصت بنشينيد و صبحانه بخوريد به اين نکات توجه کنيد :
1 ـ اجازه ندهيد کارها و وظايفي که بايد ديشب انجام مي داده ايد ، به صبح بکشد و مجبور شويد مقداري از آن را صبح انجام دهيد .
2 ـ لباس ها و کيف مدرسه بچه ها را از شب پيش آماده کنيد تا صبح با عجله دنبال شان نگرديد و وقت صبحانه خوردن تان گرفته نشود .
3 ـ صبح ها يک ربع زودتر بيدار شويد .
4 ـ تا دير وقت تلويزيون نگاه نکنيد يا بازي هاي کامپيوتري انجام ندهيد .
5 ـ غذاهاي مخصوص صبحانه را دم دست و آماده نگه داريد . مي توانيد با فرزندان تان براي غذاهاي صبحانه خريد کنيد تا مطابق دلخواه شان انتخاب کنند .
6 ـ غلات صبحانه را از شب پيش در ظرفي آماده بريزيد تا صبح فقط شير به آن اضافه کنيد .
7 ـ به کودکان تان اجازه دهيد در اتومبيل يا سرويس مدرسه لقمه يا ساندويج نان و پنيرشان را بخورند .
شما مي توانيد غذاهاي گوناگوني براي صبحانه بخوريد .
حتي ، گاهي غذاهاي شب پيش را اگر مناسب باشد مي توان هنگام صبحانه صرف کرد . آب ميوه طبيعي ، تخم مرغ ، نان و پنير و ميوه ها مي توانند صبحانه خوبي باشند .
اگر به نکات گفته شده در بالا توجه کنيد ، خواهيد ديد که ديگر لازم نيست ، صبح ها با عجله کارهاي تان را انجام دهيد و بدون صبحانه خوردن خانه را ترک کنيد با رعايت اين نکات وقت کافي براي صرف مهم ترين وعده ي غذايي روزانه خواهيد داشت .
منبع:دنياي تغذيه شماره ي 87




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما