اشکها نشانه ي ضعف يا قدرت ؟

پيش از اين که به طور ناخودآگاه بگوئيد ضعف « کمي صبر کنيد !» چنين جوابي تا حالا پذيرفته شده است اما ديگر چنين نيست . روش هاي پويايي مراقبه اي اوشو بر پايه تخليه هيجاني هستند . پاکسازي عميق دروني . زماني که اين روشها براي اولين بار معرفي شدند ، بيان احساسات براي مردان دشوار بود . عادت جاهل مآبانه شان سد راه مي شد . اين روش ها کل مفهوم قدرت مرد و زن را زير و رو مي کند . توانايي و ظرفيت زنان در ابراز احساساتشان ، راه را به سوي مراقبه هموارتر مي سازد
يکشنبه، 19 مهر 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اشکها نشانه ي ضعف يا قدرت ؟
اشکها نشانه ي ضعف يا قدرت ؟
اشکها نشانه ي ضعف يا قدرت ؟

نويسنده:



پيش از اين که به طور ناخودآگاه بگوئيد ضعف « کمي صبر کنيد !» چنين جوابي تا حالا پذيرفته شده است اما ديگر چنين نيست . روش هاي پويايي مراقبه اي اوشو بر پايه تخليه هيجاني هستند . پاکسازي عميق دروني . زماني که اين روشها براي اولين بار معرفي شدند ، بيان احساسات براي مردان دشوار بود . عادت جاهل مآبانه شان سد راه مي شد . اين روش ها کل مفهوم قدرت مرد و زن را زير و رو مي کند . توانايي و ظرفيت زنان در ابراز احساساتشان ، راه را به سوي مراقبه هموارتر مي سازد .
نخستين بار مردان به سبب اينکه نمي توانستند بگريند احساس نگراني کردند . يکي از مردان درباره ي گرفتاريش از اوشو پرسيد و جوابي که دريافت کرد جالب است : به مردان اينگونه آموزش داده شده که نبايد گريه کنند و اشک بريزند . آنها همچون سنگ شده اند . و به ياد داشته باش اگر کسي نتواند به راحتي اشک بريزد ، نمي تواند بخندد . خدا هيچ فرقي ميان زن و مرد نگذاشته ، همان غده هاي اشکي را به مرد هم داده است . حتي اگر تمايزي بود مرد نبايد مي گريست پس هيچ غده اشکي در چشمانش نبود يا حداقل کمتر از زنان بود . اما آنها کاملاً يکي هستند . بنابراين طبيعت اينگونه عمل نکرده است . اجتماع انساني اين نفس و منيت را به وجود آورده که گوئي مرد بايد مغرور و خودخواه باشد . اين تعصب مردانه است : « زن مي تواند گريه کند ، او چنين موجود حقيري است ، نيازي نيست نگران او باشيد ، او مي تواند اشک بريزد . ضعيف النفس است ! مرد قوي تر است » اما به هر حال گريستن براي زن خوب بوده است .

مردان بيشتر از زنان خودکشي مي کنند .

شايد شما بر خلاف آن تصور کنيد ، زيرا زنان بيشتر درباره ي ارتکاب به خودکشي صحبت مي کنند ؛ اما هرگز چنين کاري نمي کنند . آنها به گفتن ادامه مي دهند ، اما مردان بيشتر از زنان مرتکب خودکشي مي شوند . بايد همچنين باشد ، چرا که فشار زندگي اين چنين عظيم است .

گريستن و اشک ريختن طبيعي است .

خارج کردن احساسات و ناراحتي از بدن ، امنيتي با ارزش است . پاکسازي عميقي است . همه مردان و زنان بايد بياموزند که چگونه بگريند و چگونه از آن لذت ببرند ! فرايندي است همچون سبک شدن و تازه شدن . زماني که اشک جاري مي شود چشمهايتان تازه مي شود ، بلکه تمام وجودتان خالص ، ساده و معصوم مي شود . به بکارتي مي رسيد که متعلق به شما بوده ، اما از دست رفته . دوباره بدون خدشه مي شويد . پس از آن که خوب گريستيد و اشک ريختيد احساس پاکي مي کنيد ، روحتان تطهير شده است . دوباره آماده و جوان تر هستيد .
به نظر مي رسد زنان ، جوان تر و سالمتر از مردان هستند . در سراسر دنيا زنان کمتر از مردان بيمار مي شوند . بيش از مردان عمر مي کنند ، 5 سال بيشتر . زنان کمتر از مردان ديوانه مي شوند ، آنها ديوانه مي شوند اما براي چند دقيقه . زيباست . هيچ اشکالي ندارد . جيغ مي زند ، مي پرند و بشقاب ها را مي اندازند . آن چنان هم زيان بار نيست ، اما مرد دچار ديوانگي متراکم مي شود ، او نمي تواند بگريد و يا بشقاب ها را بيندازد ، اين عملي مردانه نيست . او هميشه بايد محافظه کار باشد . سپس ديوانگي در قلبش جمع مي شود و يک روز منفجر مي شود . تعداد مردان در ديوانه خانه ها بيشتر است .
اگر به اجتماع بنگريد ، مردان بيشتر از زنان به سياست علاقه دارند . گاهي اندکي از زنان علاقه مند يافت مي شوند ، اما آنها به احتمال زياد هورمونهاي مردانه در بدنشان وجود دارد . زناني که به سياست علاقه مندند و سرآمد مي شوند ، هرگز زنانگي ندارند ، هرگز به شوهران و کودکانشان عشق نمي ورزند . آنها بيشتر سياست گرا هستند ، نفس گرا و دقيقاً زماني که زن وارد سياست شود تمام مردان را بيرون مي راند .

تمامي جنگها را مرد به وجود آورده است :

پس از هر 10 سال ، به يک جنگ بزرگ جهاني نياز است ! سبب آرامش مردان است ! زماني که مرد ديگران را مي کشد ، آن گاه کمي احساس رهايي مي کند ! مگر اينکه به او اجازه داده شود که بگريد ، اشک بريزد و طبيعي باشد . بايد به هرکودکي ياد داده شود که گريه کند و اشک بريزد : « زيباست ، زماني که احساس مي کني صدمه اي ديده اي گريه کن ! زماني که احساس بدي داري بگذار اشک ها از چشمانت جاري شوند » . شايد باور نکنيد و عجيب به نظر برسد . اما به شما مي گويم که اگر مردان همچون زنان بگريند و اشک بريزند ، جنگ کمتري در دنيا به وجود مي آيد . ديوانگي کمتري در دنيا به وجود مي آيد . خودکشي و تصادف کمتري به وجود مي آيد .

5 ـ درصد از تصادفات ماشين از عصبانيت مردان سرچشمه مي گيرد :

او نمي تواند فرياد بکشد ، پس با سرعت و شتاب فرياد مي زند . از سرعت مجاز فراتر مي رود . ماشين او را ديوانه مي کند و از او نشاطي که با سرعت به دست مي آيد لذت مي برد . رانندگان زن ، رانندگان خيلي خوبي نيستند ، اما هرگز دچار چنين تصادفاتي نمي شوند . آمار گرفته ام ! اما اگر زني رانندگي بداند هميشه در کنارش ايمن هستيد .

مرد به اشتباه شرطي شده است :

به همين سبب پاکسازي رواني او مشکل است. اما تطهير بسيار لازم است . اگر روانتان را عميقاً تطهير نکنيد ، نمي توانيد به سوي مراقبه حرکت کنيد . پيش از آنکه براي پرواز به سوي آسمان بال بگيريد بايد خود را سبکبار کنيد . هدف از پاکسازي رواني همين است .
منبع:مجله راه موفقيت شماره 13




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.