برنامه ریزی برای زندگی مفرح

در این مقاله مطالبی بیان شده که به شما در برنامه ریزی برای یک زندگی مفرح کمک می کند.
پنجشنبه، 14 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
برنامه ریزی برای زندگی مفرح
تفریح و تجربه های جدید برای یک زندگی شاد لازم هستش، چون باعث میشه زندگی از یکنواختی و روزمرگی خارج بشه و هر روز اتفاقات جالبی رو تجربه کنیم و زندگی شادتر داشته باشیم.

شاید شما هزاران بهانه برای گذشتن از تفریح و انجام کارهایی که دوست دارید داشته باشید، کلاس های مختلف، درس خوندن، سر کار رفتن، کارهای منزل و … اما واقعیت این هست که هیچ کدوم از این ها نباید باعث بشه که شما لذت بردن از زندگی رو فراموش کنید. همه چی بستگی به نوع زمانبدی شما و اولویت های شما داره.

موضوع اولویت بندی رو با یک مثال از این سخرانی از سایت ted.com بیشتر توضیح میدیم. در این سخنرانی در مورد خانمی صحبت میشه که هیچ زمان خالی در برنامه اش برای هیچ کاری نداره، اما لوله خونه اون خانم میترکه و خونه رو آب میگیره، اون برای درست کردن این مشکل ۷ ساعت بطور کلی در طول هفته وقت میذاره، ۷ ساعت یعنی روزی ۱ ساعت زمان خالی که تونسته با کمی فشرده تر کردن کارها اون رو پیدا کنه. ۷ ساعتی که اگر اول هفته از اون میخواستید برای کارهای ارزشمند و یا مفرح و .. صرف کنه پاسخ قطعی اون این بود که «من اصلا وقت ندارم!».

بر اساس این مثال در این سخنرانی موضوع اصلی نوع اولویت بندی ما هستش. شما با یک حساب و کتاب ساده از جمع ساعت هایی که در روز برای کارهای روزمره، خواب، وعده های غذایی، کار، درس، رفت و آمد و …
صرف میکنید میتونید متوجه بشید که چقدر از ۲۴ ساعت وقت خالی دارید. خیلی خوب میشه اگر بتونیم با تفریحات و کارهایی که دوست داریم انجام بدیم مثل ترکیدگی اون لوله برخورد کنیم

دفعه بعدی که خواستید بهانه کم بودن زمان برای خودتون بیارید یادتون باشه که همه چی بستگی به خودتون داره. پس اولویت شاد بودن و لذت بردن از زندگی رو فراموش نکنید. پس همین حالا خودکار و کاغذتون رو بردارید و یک لیست از تفریحات و تجربه های جدیدی که دوست دارید انجام بدید و باعث شادتر شدن زندگی تون میشن بنویسید. بعد از تهیه لیست براشون برنامه ریزی کنید و جز اولویت های بالای زندگی تون قرارشون بدید.


منبع: سایت رنگی رنگی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.